10 veidi, kā novērst sirds saslimšanas, samazinot holesterīna līmeni

Holesterīns palīdz mūsu ķermenim radīt jaunas šūnas, aizsargā nervu šunas un atbild par hormonu izstrādi. Tomēr, ja holesterīns ir paaugstināts, tas uzkrājas uz artēriju sieniņām un noved pie aterosklerozes. Artērijas sašaurinās, tāpēc palēninās vai izbeidzas asins pieplūde sirds muskulim. Asinis, kā zināms, transportē skābekli un, ja sirds nesaņem pietiekami daudz skābekļa, tad krūšu rajonā parādās sāpes. Ja kāda sirds apgabala asins apgāde tiek pārtraukta asinsvadu nosprostojumu dēļ, tas var izraisīt sirdslēkmi. Lai no tā izvairītos, nepieciešams samazināt holesterīna līmeni. Un pirmais, ko jūs varat izdarīt savas sirds labā – sākt strādāt ar sevi, nevis doties uz aptieku. Lūk, 10 vienkārši veidi.

1. Skriešana

1

Veselīgs un aktīvs dzīvesveids ir viens no galvenajiem holesterīna līmeņa samazināšanas nosacījumiem. Par vieglu, bet iedarbīgu instrumentu var uzskatīt skriešanu un fiziskos vingrinājumus, kas palīdz samazināt artērijās uzkrājušos daudzumu un tādējādi samazina šīs vielas līmeni. Piepumpēšanās, pietupieniem, vieglu vingrojumu kompleksiem vai sportiskai pastaigai jāilgst aptuveni 30 minūtes. Svarīgs nav ilgums, bet gan regularitāte – aptuveni 3-5 reizes nedēļā.

2. Šķiedrvielām bagāts ēdiens

2

Regulāra graudaugu lietošāna ēdienreizēs (auzas un mieži), kā arī augļu un dārzeņu ar augstu šķiedrvielu procentu (burkāni, āboli, pupas, ogas, avokado) izmantošana spēlē svarīgu lomu holesterīna līmeņa samazināšanā. Ēdiens, kas bagāts ar šķiedrvielām, pārceļ holesterīna pārpalikumu uz kuņģi un neļauj tam cirkulēt un biezināt asinis.

3. Vīnā ir patiesība

3

Saskaņā ar pētījumiem, viena glāze sarkanvīna dienā var palīdzēt izvairīties no holesterīna nogulsnēm pēc gaļas ēdienu apēšanas. Algoritms ir šāds: vakariņu laikā kaitīgie savienojumi no gaļas uzkrājas asinsvadu sistēmā, kas veicina “sliktā holesterīna” veidošanos, kas, savukārt nodara kaitējumu asinsvadiem. Tai pat laikā polifenoli, kas atrodami vīna sastāvā, palēnina savienojumu uzsūkšanos gremošanas traktā. Tas ir, rezultātā savienojumi nemaz netiek līdz asinīm.

4. Rieksti

4

Riekstos ir ļoti augsts monopiesātināto tauku saturs. Tieši tie samazina “sliktā” holesterīna līmeni, neaiztiekot “labā” holesterīna līmeni. Vairākos pētījumos, kuros dalību ņēma aptuveni sešsimt cilvēku, tika atklāts, ka 67 g riekstu lietošana katru dienu samazina holesterīna līmeni par 7,4 %. Bet ASV Universitātes zinātnieki uzskata, ka līdzīgi kā vīns, arī rieksti novērš kaitīgo vielu uzsūkšanos asinīs. Tiem, kuri lietoja 67 g riekstus dienā mēneša vai divu mēnešu garumā, pimrkārt, uzlabojās holesterīna rādītāji, bet, otrkārt, samazinājās triglicerīdu-Z koncentrācija. Šie tauki arī ir saistīti ar sirds saslimšanām.

5. Atsakieties no smēķēšanas

5

Vēl viens svarīgs iemesls, lai atsacītos no smēķēšanas. Zinātnieki no Ņūorleānas ir atklājuši, ka zēniem pusaudžu vecumā, kuri pīpē aptuveni 20 cigaretes nedēļā, tika novērota ievērojama holesterīna līmeņa paaugstināšanās asinīs. Turpmāk tika atzīmēts, ka visiem smēķētājiem ir izteikti zems labā holesterīna līmenis. Toties, kad smēķētāju grupa atmeta kaitīgo ieradumu, visiem šis rādītājs asi un ievērojami palielinājās.

6. Veselīgs svars

6

Ir tāda aksioma: jo pilnīgāks jūs esat, jo vairāk holesterīna jūsu organisms izstrādā. Īsāk sakot, ķermeņa masa ir gandrīz vai svarīgākais holesterīna koncentrācijas līmeņa nosakošais faktors. Katrs puskilograms pie svara nozīmē holesterīna paaugstināšanos par 2 līmeņiem. Lai normalizētu svaru un savestu veselību kārtībā, ievērojiet diētu, kas sastāv 2/3 no augļiem un dārzeņiem, putrām un graudaugiem. Tikai trešdaļai kaloriju ir jānāk no gaļas un piena produktiem, jo tie ir bagāti ar taukiem un kalorijām.

7. Zaļā tēja

7

Vēl viens pieejams un efektīgs līdzeklis – zaļā tēja. Šī dzēriena lietošana ļauj samazināt sirds-asinsvadu saslimšanas attīstības risku. Tika veikts zinātnisks eksperiments, kurā piedalījās 2 cilvēku grupas. Viena grupa dzēra zaļo tēju un lietoja biokompleksu ar tējas ekstraktu. Otrās grupas cilvēkiem tika izmantots placebo efekts. Pēc 3 mēnešiem pirmas grupas pārstāvjiem holesterīna līmenis samazinājās. Tādā veidā visiem, kuri saskaras ar holesterīna samazināšanu asinīs, tiek likts dzert zaļo tēju.

8. Ķiploks

8

Interesants novērojums: gandrīz visu dabisko recepšu sastāvā, kas samazina holesterīna līmeni asinīs, ietilpst ķiploks. To ir ļoti vienkārši izskaidrot: tas ir spēcīgs dabisks statīns. Jau pirmajos 2-3 lietošanas mēnešos ir iespējams tikt vaļā no hiperholesterolēmijas. Tā kā, ja esat no tiem, kas priekšroku dod visam dabiskajam, nevis ķīmiskajai rūpniecībai, tad ķiploks kļūs par jūsu uzticamu palīgu un biedru cīņā par veselību.

9. Iekļaujiet ēdienkartē zivi

9

Par Omega-3 pozitīvo ietekmi ir runāts jau diezgan daudz. Tai skaitā Omega-3 palīdz arī samazināt holesterīna līmeni. Regulāra zivs lietošana var samazināt infarkta līmeni par 30 %. Nepieciešamais šāda savienojuma daudzums – 500 – 1000 mg dienā. Vienīgā piezīme: lietot lasi un siļķi vārītā vai sautētā veidā. Salīta un kūpināta zivs var kaitēt jūsu veselībai.

10. Vairāk krāsu

10

Skaidra lieta, ka kādi produkti no tiem, kas samazina holesterīnu, būs efektīvāki un kādi – mazāk. Jūs būsiet pārsteigti, bet krāsai arī ir nozīme! Saskaņā ar Hārvardas asociācijas sieviešu veselības pētījumiem, vislabākie holesterīna līmeņa samazināšanā un sirds-asinsvadu sistēmas stiprināšanā ir spilgtie produkti: zaļumi, salāti, dzeltenie kabači, burkāns, tomāti, zemenes, ķirši, upenes. Un, jo vairāk, jo labāk!

avots: marketium.ru

 

 

Komentē
Nav komentāru

Komentē

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

Dieviete.lv,  noteikumi, info@dieviete.lv 2016

or

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

or

Create Account