7 lietas, kuras ir jāizdara pirms bērniņa ieņemšanas

molocnica

Tu esi izlēmusi kļūt par māti. Bet uzgaidi mirklīti jeb 1 vai 2 mēnešus. Lai grūtniecības laikā Tev un bērnam būtu  vislabākā veselība, ir jāievēro daži noteikumi.

Ieplāno ārsta vizīti.

Tavs ģimenes ārsts pārskatīs Tavu slimības vēsturi, pašreizējo veselības stāvokli un kādas zāles Tu lieto. Dažu zāļu lietošana ir bīstama grūtniecības laikā. Dažas zāles uzglabājas ķermenī vēl labu laiku pēc zāļu lietošanas beigšanas. Ar ārstu vajadzētu arī apsvērt diētu, svaru un neveselīgos ieradumu (alkohols, smēķēšana, narkotikas), ieteiks multivitamīnus. Pārliecinies, ka ar katru dienu Tu uzturi savu imūnsistēmu. Veic testus pret bērnu slimībām (vējbakas, masaliņas). Kā arī ārsts jums atbildēs uz visiem interesējošajiem jautājumiem. Ja sen neesi apmeklējis ginekologu, tad izdari arī to, nodod uztriepes un pārbaudies uz seksuāli transmisīvajām slimībām.

Atmet smēķēšanu, alkohola un narkotiku lietošanu – meklē palīdzību, ja nepieciešams.

Ja Tev ir neveselīgi ieteikumi, tagad ir pēdējais laiks tos atmest. Daudzi pētījumi liecina, ka smēķēšana vai narkotiku lietošana, var novest pie aborta, priekšlaicīgām dzemdībām vai bērna ar nelielu svaru. Dažas narkotiskās vielas paliek ķermenī vēl labu laiku pēc to lietošanas pārtraukšanas. Vēl vairāk, pētījumi liecina, ka tabakas lietošana var ietekmēt auglību un samazināt vīrieša spermatozoīdu skaitu. Faktiski, pētījumi liecina, ka pat atrodoties cigarešu dūmos, tas var samazināt iespēju palikt stāvoklī. Atmest neveselīgos ieradumus, var būt ļoti grūti. Nevilcinies un aprunājies ar savu ārstu vai meklē palīdzību pie speciālista.

Piepildi ledusskapi ar veselīgu pārtiku.

Lai gan Tev vēl nav jāsāk ēst par diviem, Tev ir jāuzņem veselīga pārtika, barot organismu ar nepieciešamajiem vitamīniem un minerālvielām. Tādā veidā Tu sagatavosi ķermeni grūtniecībai. Katru dienu ēd augļus, dārzeņus, graudaugus, kā arī produktus, kas satur daudz kalcija, piemēram, piens un jogurts. Uzņem olbaltumvielas, piemēram, pupas, rieksti, sēklas, mājputnu gaļa.

Izveido un seko vingrinājumu plānam.

Sāc un pieturies pie fitnesa plāna jau tagad, un Tu tiksi apbalvots ar veselīgu ķermeni, kas piemērots grūtniecībai. Pietam treniņš samazina stresu, kas arī var būt šķērslis bērna ieņemšanai. Veselīgā treniņu procesā ietver 30 minūtes intesīva treniņa – riteņbraukšanas vai skriešanas un smaguma treniņus. Lai palielinātu elastību, nodarbojies ar stiepšanās treniņiem vai jogu un turpiniet to darīt arī grūtniecības laikā (ja vien ārsts to nav aizliedzis).

Apsveriet naudas jautājumus.

Piedzimstot bērnam, palielinās izdevumi, jo bērnam nepieciešams pirkt pampērus un speciālo pārtiku, tāpat arī regulāri jāpērk apģērbs, jo mazulis ļoti ātri aug. Uzzini par iespējamajām atlaidēm vai bonusies, kas pienākas jaunajiem vecākiem. Apdomājiet vai varat no kaut kā atteikties un vai visam pietiks līdzekļu, kad bērns ienāks ģimenē, jo, ja abiem ir darbs, tad kādam no vecākiem būs jāiet atvaļinājumā.

Pārdomā savu lēmumu.

Bērns ir saistības uz mūžu. Pirms bērna ieņemšanas apdomā vai šobrīd esi gatav uzņemties šādas saistības. Daži galvenie jautājumi uz kuriem Tev jāatbild: * Vai esat domājuši, kā rīkosies ar bērna aprūpes pienākumiem un savienosi darbu ar ģimeni? * Vai esi gatavs būt par vecāku bērnam ar speciālām vajadzībām, ja nu tā gadās? * Vai jūs abi ar partneri vienlīdz vēlaties bērnu un esat tam gatavi?

Ovulācija.

Ovulācija nosaka Tavas auglīgās dienas, kuras paratsi ir cikla vidū jeb 10-14 dienā.

Komentē
Nav komentāru

Komentē

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

Dieviete.lv,  noteikumi, info@dieviete.lv 2016

or

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

or

Create Account