1 C
Rīga
piektdien, janvāris 22, 2021

Toksiskas domas, kuras nereti iezogas prātā – kā ar tām cīnīties?

 

Diemžēl, bet cilvēka prāts mēdz ieciklēties uz negatīvo domāšanu. Kad tam ir, tā teikt, garlaicīgi, tas automātiski ieslēdz negatīvās domāšanas režīmu. Uzmanība kļūst pavirša un klaiņojoša, un tas raisa stresu, satraukumu un pat depresiju. Lai tas tā nebūtu, prātam ir jāatrodas „fokusētā” režīmā.

Atzīsti un piefiksē savas negatīvās domas!

Parunāsim par 10 izplatītākajām domām, kuras ienāk daudzu cilvēku prātā. Ir svarīgi noķert to brīdi, kad tās kļūst toksiskas, lai laicīgi pārslēgtos uz pozitīvāku domāšanu.

„Es esmu neveiksminieks” –Iznīcinoši un sevi ierobežojoši apgalvojumi attiecībā pret sevi pasliktina tavu spēju funkcionēt.

„Lai kāds par mani parūpējas” – Vēlme noņemt atbildību no sevis par pašas dzīvi ir toksisks un pat bīstams stāvoklis, jo tas iznīcina gan attiecības, gan pārliecību par sevi, gan pašvērtējumu. Tas liek ķerties pie cilvēkiem un būt atkarīgiem no viņiem.

„Man vienmēr ir taisnība” – Cilvēki, kuri uzstāj uz to, ka viņiem vienmēr ir taisnība, riskē nonākt strupceļā. Kad cilvēks neatzīst savas kļūdas, viņam nav iespēju attīstīties tālāk un augt.

„Es izdarīšu to rīt” – Tu tiešām izdarīsi to rīt? Vai rīt nākamajā nedēļā vai mēnesī? Šāda darbu atlikšana tikai vairo stresu.

„Es būšu laimīga, kad…” – „Iegūšu to amatu”, „Man būs daudz naudas”, „Atmaksāšu kredītu”… Nē, nē, nē. Laime nav atkarīga no ienākumiem, izglītības vai karjeras. Laime ir dzīve!

„Man bail no neveiksmes” – Kļūdas ir normāla cilvēka dzīves sastāvdaļas. Ja tu neko nedarīsi un baidīsies, nekas nekustēsies uz priekšu.

„Es negribu censties” – Kas nestrādā, tas neēd. Mums periodiski var uznākt slinkuma brīži, bet tam ir jābūt uz neilgu laiku. Paraugies uz dzīvi reāli un sāc darīt!

„Es pamēģināšu” – Nereti šī frāze apzīmē nepārliecinātību par sevi. Tu nemaz nevēlies kaut ko darīt un jau pirms notikušā ieprogrammē sevi neveiksmei.

„Fokusētais” režīms

Par laimi, tā saucamais „fokusētais” režīms var atbrīvot tevi no negatīvās domāšanas. Kad tu atrodies šajā režīmā, tu koncentrējies uz kaut ko interesantu un satura bagātu reālajā dzīvē. Tavas domas kļūst produktīvas un mērķtiecīgas. Tas, kur tu novirzi savu uzmanību, nosaka, kādas būs emocijas, ko tu izjutīsi.

Kad mēs ļaujam prātam koncentrēties uz negatīvām domām un sajūtām, mēs izjūtam negatīvas emocijas. Kad mēs fokusējam savu uzmanību uz kaut ko prātu stimulējošu un nozīmīgu, mēs sākam justies labāk un ģenerējam pozitīvas domas.

Pamēģini!

 

Materiāli rakstam no portāla „Power of Positivity”

Autors: Dieviete.lv

 

TAVS KOMENTĀRS

Please enter your name here
Please enter your comment!