Imunitāte ir pārsteidzoša lieta. Visi zina, ka tā ir un ka tā ir ļoti svarīga. Kāds ir pārliecināts, ka tā slēpjas gremošanas sistēmā, kāds atceras kaut ko no reklāmām, kāds zina, ka bez tās nekas labs nebūs. Lai arī kā būtu, liela daļa cilvēku ir pārliecināti, ka imunitāte ir jāstiprina vai jāvairo.

Kā stiprināt imunitāti?

Galvenais imunitātes noslēpums ir tāds, ka tas nav viens orgāns, bet gan vesela sistēma. Un pat ne orgānu sistēmu. Imunitāte ir kaut kas sarežģītāks. Tā darbojas pat šūnu līmenī. Un nav nekādu pētījumu, kuri pierādītu to, ka viena vai otra tablete, augs vai ieradums noteikti stiprinās tavu imunitāti.

Tomēr, gadu laikā ir sakrājies ne mazums pētījumu un ziņu, kuri apgalvo, ka, jā, veselīgs dzīvesveids palīdz imūnsistēmai pretoties slimībām. Taču, kas ietilpst šajā veselīgajā dzīvesveidā? Kā raksta portāls “Health”, tie ir visiem sen zināmi noteikumi:

Nesmēķēt

Smēķētāja mutes dobumā veidojas īsts iekausumu perēklis, kurš novērš imūnsistēmas uzmanību (pētījums: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25172546). Smēķētājiem ir vieglāk tikt pie dažādām saslimšanām, pat tik nopietnām, kā tuberkoloze.  Gribi uzlabot imūnsistēmu? Atmet smēķēšanu.

Nelietot alkoholu (vismaz pārāk daudz)

Pētījumi ir atklājuši, ka alkohols spēj apslāpēt aktivitāti tai imūnsistēmas daļai, kura cīnās pret audzējiem, aknu slimībām un resnās zarnas vēzi. Tā kā, ja nevēlies kādu no šīm kaitēm, centies izvairīties no alkohola. (Pētījums: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27916138)

Ēst daudz dārzeņu un augļu

Izklausās garlaicīgi, bet tas ir ļoti svarīgi. Īpašu uzmanību pievērs ķiplokam, ingveram un citronam. Tas viss palīdzēs stiprināt imūnsistēmu, taču tikai gadījumā, ja ēdīsi arī normāli, raksta portāls “Healthline”.

Gulēt

Tas laikam ir vienkāršākais un acīmredzamākais veids, kā stiprināt imunitāti – izgulēties. Ja tu bieži slimo (tad iesnas piemetušās, tad kakls sāp), tu, iespējams, par maz guli.

Nodarboties ar sportu

Sports palīdz uzreiz vairākos virzienos. Pirmkārt, sportisti patiesi mazāk slimo. Otrkārt, sports regulē miega režīmu. Treškārt, sports palīdz cīnīties ar aptaukošanos (lasi nākamo punktu).

Uzturēt ķermeņa svaru normas robežās

Lieta tāda, ka tauki ne bez iemesla “guļ” uz vēdera un uz iekšējiem orgāniem. Tie izstrādā hormones. Nedaudz. Taču tieši tie veicina iekaisuma procesus organismā, raksta portāls “Lifehacker”. Tas nozīmē, ka liekais svars rada neredzamu, bet jūtamu slodzi imunitātei.

Nenervozēt

Stresa hormoni patiesi izjauc imūnsistēmas darbību, tāpēc labāk lieki nenervozēt. Iemācies atslābināties un dažkārt pateikt: “Ai, pie velna to visu!”. Tas nav sliktākais veids, kā uzturēt savu imūnsistēmu darba kārtībā.

Pasargā sevi no infekcijām

Tas palīdzēs imunitāti vismaz sargāt. Pietiks, piemēram, ar vakcinācijas potēm, roku mazgāšanu, izvairīšanos no aizdomīgiem pārtikas produktiem, izvēdinātām telpām, laicīgu zobu ārstēšanu utt. Vienkārši tiec galā ar to, ko vari, un noņem no savas imūnsistēmas bakteriālo un vīrusu slodzi.

 

Autors: Dieviete.lv

 
0 Komentāru

Komentēt

Dieviete.lv,  noteikumi, ētikas kodekss, [email protected] 2019

+371 66 66 00 22  Valguma iela 31a, Rīga.

or

Log in with your credentials

Forgot your details?