Nogurums acīs, koncentrēšanās spēju zudums, muskuļu saspringums, galvassāpes – tas viss var būt sekas, kas rodas no ilgtošas skatīšanās datora ekrānā. Atteikties no datoru lietošanas mēs, protams, nevaram. Toties mazināt šo ierīču negatīvo ietekmi uz mūsu veselību gan varam. Atliek tikai pildīt dažus nosacījumus, kurus piedāvā portāls „Wired”.

Ievēro noteikumu „20-20-20”

Sekojot šim noteikumam, tev katras 20 minūtes ir jānovēršas no ekrāna uz 20 sekundēm un jāskatās uz objektiem, kas atrodas 20 pēdu (6 metru) attālumā. Lai ievērotu šo noteikumu, ir pat izveidota mājaslapa, kura katras 20 minūtes atkādinās tev par nepieciešamību atpūtināt acis. Tā saucas www. protectyourvision.org (tiešām noderīgi – red.piez.).

Regulē monitora novietojumu

Monitora ekrānam ir jābūt 45-70 cm attālumā no tevis. Pie tam, acīm ir jābūt vienā līmenī ar tā augšējo daļu. Ja iespējas regulēt ekrānu nav, var zem tā nolikt pāris grāmatas ar cietiem vākiem. Tāpat var līdzēt krēsla pacelšana vai nolaišana. Galvenais, lai ekrāna centrs vienmēr būtu par 15-20 grādiem zemāk, nekā acu līmenis.

Uzstādi teksta krāsu un izmēru

Šeit noderēs viens labs noteikums: tekstam ir jābūt trīs reizes lielākam, nekā mazākajam, ko tu spēj salasīt no attāluma 50-75 cm. Kas attiecas uz krāsu kombinācijām, tad visvieglāk būs uztvert melnu tekstu uz balta vai nedaudz dzeltenīga fona.

Rūpējies par acīm

Ja tu valkā kontaktlēcas, tad, strādājot ar datoru, tavas acis tiek noslogotas vēl vairāk. Atteikšanās no lēcām vismaz vienu vai divas reizes nedēļā ļaus mazināt saspringumu. Nedrīkst aizmirst arī par acu pilieniem pret nogurumu un sausumu (arī tiem, kas ar redzi viss ir kārtībā).

Uzregulē ekrāna spilgtumu

Lai acīm mazinātu slodzi, ekrāna spilgtumam ir jāatbilst apkārtējās vides gaismas spilgtumam. Uzregulēt nepieciešamo spilgtumu var, orientējoties pēc baltā fona uz teksta lapas datora ekrānā. Ja tas izskatās kā gaismas avots telpā, spilgtums ir pārāk liels. Ja tas šķiet pārāk pelēks vai nomācošs, spilgtums ir jāpaaugstina.

Ja tu sēdi pie loga vai telpā ir pārāk daudz gaismu atstarojošu elementu, būtu vērtīgi iegādāties speciālu filtru, kurš fiksējas tieši uz monitora ekrāna.

Uzregulē krāsu temperatūru

Lielai daļai monitoru krāsas var regulēt manuāli. Tumšās telpās labāk izmantot siltos toņus (dzeltenīgos), bet labā apgaismojumā – vēsos (zilos).

 

Autors: Dieviete.lv

 
0 Komentāru

Komentēt

Dieviete.lv,  noteikumi, ētikas kodekss, [email protected] 2019

+371 66 66 00 22  Valguma iela 31a, Rīga.

or

Log in with your credentials

Forgot your details?