asleep-1min

fit4brain.com

— Viss sākās nedēļu pirms mana labākā drauga kāzām. Tad mans nogurums un nervozitāte sasniedza kritisko atzīmi. Es nekādi nevarēju aizmigt. Viss tāpēc, ka man vajadzēja sagatavot apsveikuma runu. Mans kautrīgums un pārdzīvojumi priekšā stāvošās runas teikšanas dēļ neļāva man gulēt.

Pēc trim bezmiega un saullēkta sagaidīšanas dienām es sev atzinos, ka pārāk pārdzīvoju, un pajautāju padomu līgavas mātei. Viņa ieteica man vienu metodi, kurai bija jāpalīdz. Un es viņai noticēju, jo šī sieviete jau kuro gadu vada meditācijas seansus un viņai ir izsniegta licence atveseļošanās prakšu vadīšanai. Ko tur teikt, viņas padoms patiešām izmainīja manu dzīvi!

Šo metodi vislabāk var atcerēties, ja to nodēvēt par “4-7-8”.

Viss, kas ir jāizdara:

  1. 4 sekunžu laikā caur degunu ieelpot.
  2. Uz 7 sekundēm aizturēt elpu.
  3. Pēc tam nesteidzoties izelpot pa muti 8 sekunžu laikā.

Lūk, cik tas viss ir vienkārši. Šis elpošanas vingrinājums palēnina mūsu sirds ritmu un nomierina. Turklāt tas notiek ļoti ārsti – tikai pēc dažiem atkārtojumiem. Tas strādā. Kaut arī izskatās pēc neprāta.

Kā tas strādā:

Es nevarēju sagaidīt, kad varēšu pārbaudīt šo lietiņu praksē. Es biju patiešām pārsteigta, kad pamodos nākamajā rītā, bet nepaspējot apzināties, ka neaizskaitīju līdz kārtējai astotajai sekundei izelpā.

Lūk, ko es noskaidroju par šo metodi. Kad jūs jūtat stresu vai trauksmi, palielinās adrenalīna daudzums asinīs, un elpošana kļūst ātra un virspusēja. Metode, par kuru man pastāstīja šī sieviete, iedarbojas kā nomierinošs preparāts. Elpas aizturēšana ar lēnu izelpu neizbēgami palēnina sirds ritmu. Tā ir fizioloģija.

Šī prakse arī nomierina jūsu prātu. Tas vienkārši ir tāpēc, ka jums ir pastāvīgi jāskaita un jākoncentrējas uz savu elpošanu. Tajā brīdī jūs to neapzināties, bet jūsu centrālā nervu sistēma pakāpeniski nomierināsies, bet trauksmes sajūta pazudīs. Šīs metodes efektivitāti jums apstiprinās jebkurš neirologs.

Rezultātā atslābināsies arī jūsu ķermenis. Ātruma un efektivitātes ziņā tas ir līdzīgi tam, kad jums taisa anestēziju.

Pie šīs metodes pētīšanas klāt ķērās Hārvardas medicīnas zinātņu doktors Endrjū Veils. Viņš noskaidroja, ka “4-7-8” prakse nu jau vairākus gadsimtus ir zināma indiešu jogiem. Viņi to izmantoja savu meditāciju laikā, lai sasniegtu pilnīgas relaksācijas stāvokli. Tā kā metodi var uzskatīt par pilnīgi nekaitīgu un drošu.

Kā tas var būt noderīgs konkrēti jums:

Es varu teikt vienu: ja šī tehnika uz jums iedarbosies tāpat, kā iedarbojās uz mani, tad tā palīdzēs daudz ātrāk aizmigt. Un tas attiecas uz pavisam dažādām situācijām. Piemēram, kad jūs pamostaties vēlu naktī, pārlieku daudz par kaut ko domājat un nekādi nevarat aizmigt. Vai arī, kad uztraucaties pirms konkursa vai svarīga notikuma jūsu dzīvē. “4-7-8” metode jums palīdzēs.

Es katru vakaru to izmantoju, jau kopš brīža, kad gatavojos kāzām, un, pieceļoties no rīta, es katru reizi brīnos par to, cik labi tā strādā.

avots: fit4brain.com
Komentē
1 komentārs
  1. Aina 1 gads ago

    Šī metode jau sen ir zināma..iesaku to visiem sirds slimniekiem…īpaši kad sirds sastreikojas…tas no personīgās pieredzes.

Komentē

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

Dieviete.lv,  noteikumi, info@dieviete.lv 2017

or

Log in with your credentials

Forgot your details?

X