Stress, saspringums, emocionālā izdegšana – nosaukumu daudz, bet doma viena. Katra no mums vismaz reizi mūžā ir jutusies tā, it kā būtu iedzīta stūrī, no kura nav izejas. Tieši tāpēc mēs padalīsimies ar veselu sarakstu ieteikumu, kuri palīdzēs dzīvi padarīt vismaz nedaudz patīkamāku.

Izgulies. Mūsu ķermenis ir mehānisms. Brīnišķīga un ļoti sarežģīta sistēma, kurai ir nepieciešamas rūpes un atpūta. Ejot projām no darba, tu katru dienu izslēdz datoru vai gaismu. Tieši tāpat dienas beigās ir jādara ar ķermeni un prātu. Labs miegs palīdz smadzenēm atbrīvoties no toksīniem, kuri uzkrājas dienas laikā. Tieši tāpēc regulārs 7-8 stundu ilgs miegs ir ļoti svarīgs gan psihiskajai, gan fiziskajai veselībai.

Domā, ko un kā ēd. Lai uzturs kļūtu veselīgāks, ir nepieciešams treniņš. It īpaši tas attiecas uz tiem, kas ir raduši „iekost pa ceļam”, paralēli runājot pa telefonu vai rakstot kārtējo e-pastu. Apzināta ēšana palīdz saprast, ko tu ēd un kādu labumu ēdiens sniedz tavam organismam. Domā līdzi tam, ko tu ēd, un tu manīsi, kā mazinās tavs stresa līmenis un uzlabojas oma.

„Nē” kofeīnam. Kofeīns ir stimulātors, kurš kairina tavu nervu sistēmu (kura jau tāpat ir sakairināta). Kad tu satraucies vai esi saspringta, kārtējā kafijas krūze uzmundrinās, bet ne uz ilgu laiku. Tā vietā izmēģini citus veidus, kā gūt enerģiju: fiziskās aktivitātes vai meditāciju. Ja tava diena bez kafijas nav iedomājama, tad samazini tās patēriņu līdz minimumam un rūpīgi seko līdzi tam, cik daudz dienas laikā izdzer.

Sāc kustēties un neapstājies. Kustība ir ne tikai spēcīgs līdzeklis omas uzlabošanai un stresa mazināšanai, bet arī efektīvs veids, kā saglabāt atmiņu. Katra minūte, ko tu ieguldi jogā, skrējienā vai velobraucienā, kļūst par ieguldījumu cīņā ar stresu. Sāc ar vismaz 10 minūšu ilgu mierīgu treniņu un ar laiku pagarini to.

Labākā atpūta ir klusums. Jā, jā, bez meditēšanas klusumā neiztikt nevienā rakstā par dzīves mainīšanu. Bet, ko darīt, ja tas tiešām strādā? Tā palīdz tikt vaļā no stresa, stiprina imunitāti un vairo harmoniju. Pietiks arī ar piecām minūtēm dienā, kuru laikā tu aizvērsi acis, mierīgi elposi un atslēgsies no apkārtējiem trokšņiem. To var darīt pat darbā!

Rūpējies par savu ādu. Viss vienkārši – laimīga āda, laimīga tu! Protams, arī šim ieradumam ir nepieciešams laiks. Protams, konsīleris un tonālais krēms lieliski nomaskē ārējos ādas defektus, bet ir pienācis laiks sākt rūpēties par to no iekšienes – lēni, bet pa īstam.

Baro dvēseli, nevis ego. Te viss ir vienkārši – dari to, kas tevi priecē. Ne visi tavi sasniegumi piepildīs dvēseli ar prieku. Regulāra pārstrādāšanās var nest mantisku labumu un atzinības no apkārtējiem, bet galu galā tas novedīs pie organismā uzkrāto rezervju beigšanās un pārslodzes. Labāk pasaudzē sevi un nopērc tās kurpes, kuras jau sen gribēji, vai pusdienu pārtraukumā apēd saldējumu. Lielākajai daļai tavu rīcību ir jābūt vienam mērķim – darīt tevi priecīgu. Nevis tāpēc, ka tas ir kārtējais darbs tavā darāmo lietu sarakstā.

Uzticies intuīcijai. Pirms svarīgu lēmumu pieņemšanas, ieklausies savā ķermenī – tas pateiks, kas tev ir vajadzīgs un kā to uztvert. Ja esi nogurusi, paņem pārtraukumu. Aizbrauc kaut kur, ja dvēsele alkst pārmaiņu. Īsāk sakot, ja kaut kas nav, kā vajag, vispirms ieklausies savā ķermenī. Jā, ne visiem tas uzreiz izdodas. Arī, lai iemācītos ieklausīties sevī, ir nepieciešams treniņš. Pastāv iespēja, ka tu jau sen zini, ko vēlies. Vienkārši ir nepieciešams laiks apstāties un ieklausīties.

Izjauc ierasto lietu kārtību. Uzstādi sev mērķi vismaz reizi nedēļa izmēģināt kaut ko jaunu. Nav obligāti uzreiz ķerties pie kaut kā grandioza. Sāc kaut vai ar to, ka uz darbu ej pa citu ceļu. It kā sīkums, bet iekšēji sajūtas ir citādākas.

Radi ap sevi komfortablu vidi. Sāc ar to, ka atbildīgi izturies pret to, kā un ar ko tu piepildi savu dzīvi. Jā, tas var šķist nedaudz biedējoši, bet, kāpēc kontaktēties ar cilvēkiem, kas tev nepatīk? Kāpēc strādāt tur, kur tev nepatīk? Tie cilvēki, kas atbildīgi izturas pret savu vidi, padara savu dzīvi labāku.

Komentē
Nav komentāru

Komentē

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

Dieviete.lv,  noteikumi, [email protected] 2017

or

Log in with your credentials

Forgot your details?

X