Kā sev palīdzēt, ja laika apstākļu dēļ sāp galva?

 

7507bd96c5e6442a29c837f59fda1bbc

Masāža.
Zinātniski pierādīts, ja cilvēks bieži cieš no galvas sāpēm, bet 2 – 3 reizes nedēļā atrod mazliet laika priekš masāžas, tad lēkmes viņam būs divreiz retāk un daudz vājākas. Masāža atjauno asinsriti un atļauj organismam atslābt – tas noņem spazmas – galveno sāpju cēloni. Galvas masāža – tas ir ļoti patīkami. Veiciet to mierīgām apļveida kustībām – virzoties no pakauša uz pieri. Bio – punkts, kurš atbild par spiediena normalizāciju, atrodas zem pakauša kaula.

Stiepšana.
Saspringuma sāpes rodas no asins sastrēguma spranda zonā, tāpēc muskuļi sastingst un kļūst „akmeņaini”. Viss ir vienkārši! Iesildām kaklu, paceļam galvu uz augšu, tad nolaižam lejup, tad pa labi – tad pa kreisi, nobeigumā ar galvu izpildām apļveida kustības. Katras kustības beigu punktā ar kaklu izdarām stiepjošu kustību un fiksējam galvu un kaklu tādā stāvoklī 10 sek. Tad 5 sek. atpūšamies un izpildām nākošo kustību.

Silts – auksts.
Ja sāpes ir pulsējošas, tad pie deniņiem var pielikt ledu vai mitru dvieli – te atrodas svarīgas artērijas, kuras apgādā ar asinīm galvas smadzeņu garozu. Neliela temperatūras pazemināšana ļauj ātri noslāpēt galvas sāpes, tā apgalvo CNN Health eksperti. Un otrādi, ja sāpes ir spiedošas, tad vajag uzlikt kaut ko siltu uz kakla aizmugurējās daļas, tas veicinās asins atteci un pazeminās spiedienu.

Kontrolējiet kofeīnu saturošu produktu lietošanu.
Kofeīns var sašaurināt asinsvadus apkārt smadzenēm, kas var izsaukt migrēnu. Vairāk par 3 krūzītēm maltas vai 5 krūzītēm šķīstošās kafijas lietošanas var radīt problēmas. Mēģiniet samazināt daudzumu vai pāriet uz bez kofeīna dzērieniem. Atceraties, ka rūgtā šokolāde ir noderīga sirdij, bet tās sastāvā ir kofeīns, un tas ir produkts – galvas sāpju provokators.

Neēdiet sausu pārtiku.
Audi, apkārt smadzenēm, 90% sastāv no ūdens, tāpēc to atūdeņošanās izraisa nervu kairinājumu un sāpes. Šķidruma trūkums organismā izraisa asins sabiezējumus, kas vēl vairāk pasliktina reakciju uz laika apstākļiem. Dzeriet 1,5 – 2 litri ūdens katru dienu. Ja steigā ēdat cietu barību, tad obligāti uzdzeriet ūdeni.

Uzmanību – rieksti, pupas, ingvers.
Mikroelements magnijs regulē asins pieplūdumu smadzenēm un cukura līmeni asinīs. To satur svaigie zaļie dārzeņi, tomāti, rieksti, pupas, auzu pārslas. Kopā ar vitamīnu B6 sakārto veģetatīvo nervu sistēmu un pazemina jūtīgumu pret laika apstākļiem ( var nopirkt vitamīnu kompleksu ar šīm vielām).
Tiem, kurus bieži moka galvas sāpes, ieteicams biežāk lietot ingveru. Tā aktīvā viela – kapsaicīns bloķē dažu vielu efektu, kuras izsauc asinsvadu iekaisumu un migrēnu. Kapsaicīnu satur sinepju graudi un čilī pipari.

Veidojiet mikroklimatu.
Savaldīt to, kas ir aiz loga, mēs nevaram. Bet mums katram ir pa spēkam izveidot lietderīgu klimatu mūsu galvām. Ļoti bieži mēs netiekam galā ar galvas sāpēm tāpēc, ka nemākam atslābināties. Te rodas pastāvīgais saspringums. Ieviesiet „atslābinošās ” minūtes – kaut vai 20 min pēc darba dienas beigām klausieties patīkamu fona mūziku (labāk bez vārdiem, lai nekoncentrētos uz dziesmas jēgu un nesāktu dziedāt līdzi), mācieties pēc jogu principa kontrolēt elpošanu (elpot ar vēderu). Pieradiniet sevi kaut vai uz īsu laiku attīrīt galvu no nevajadzīgām domām. Pēc zinātnieku domām, dienas laikā mēs aptveram 5 – 7 % vajadzīgās informācijas, pārējās domas – nevajadzīgas raizes.

Starp citu:

Pašmasāža pret galvas sāpēm:
Labāk to veikt sēdus. Uz katru punktu jāspiež vidēji stipri pa 1 – 1,5 min.

Ja jums sāp:


Piere
Pirmais punkts atrodas virs deguna – starp uzacīm. Pagrieziet īkšķi ar nagu uz leju un ar spilventiņu uzspiediet.
Atrodiet punktu , kurš atrodas sejas viduslīnijā augstāk par 1 – 1,5 cm priekšējo matu augšanas robežas. Uzspiediet uz to ar īkšķa spilventiņu.
Apskatiet savu plaukstu ar kopā saliktiem pirkstiem no virspuses. Starp lielo pirkstu un rādītājpirkstu izveidojas muskuļu uzkalns. Tā centrā būs vajadzīgais punkts. Stipri uzspiediet uz to ar otras rokas lielo pirkstu. Veiciet punktu masāžu abām rokām pārmaiņus.

Deniņi
Sataustiet dobīti deniņos – tas arī būs ķīniešu masāžā tā saucamais „saules” punkts. Punktus masēt vienlaicīgi ar vidējiem pirkstiem.
Nākošais punkts atrodas uz galvas, aiz augšējā auss punkta. Uzspiediet uz abiem punktiem vienlaicīgi ar vidējo pirkstu spilventiņiem.

Pakausis
Iesākumam labi izmasējiet muskuļus kakla un plecu rajonā.
Tad ar rādītājpirkstu vieglām apļveida kustībām pamasējiet uzacis no deguna uz centru.
Atrodiet punktu zem pakauša kaula . Masējiet to ilgāk – 2 – 2,5 min.

Komentē
Nav komentāru

Komentē

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

Dieviete.lv,  noteikumi, info@dieviete.lv 2016

or

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

or

Create Account