Tev ir pazīstama tā situācija, kad tu ieej veikalā, lai nopirktu maize, bet pēc divām stundām izej ārā ar vairākiem maisiņiem pirkumu? Mūsdienās veikali ir veidoti tā, lai tu viņiem atdotu pēc iespējas vairāk naudas. Neļauj sevi apmuļķot! Pastāstīsim, ko viņi dara, lai tu tērētos.

Īpaša smarža. Ieejot veikalā, tevi sagaidīs maiga, svaigi ceptu bulciņu smarža, un tev uzreiz sāk tecēt siekalas…. Tādēļ tu nopērc vairāk ēdiena, nekā fiziski vari apēst. Tā rezultātā produkti bojājas, bet tev atkal jādodas uz veikalu, kur atkārtojas tā pati situācija. Ko darīt? Nedodies uz veikalu tukšā dūšā.

Dāvanu komplekti. Tos vienmēr izvieto netālu no ieejas. Tā, lai uzreiz krīt acīs. Šķiet, ka tā ir ērti: produkti jau sapakoti skaistās kastītēs, apsieti ar lentu. Bet patiesībā ražotājs tajā kastē saliek produktus, kas ne visai labi tirgojas atsevišķi: lēti šampūni, negaršīgas konfektes un roku krēmi. Ja tu nespēj atturēties no šī pirkuma, uzmanīgi apskati, kas ir iekšā, un parēķini, vai tiešām šādu komplektu ir izdevīgi pirkt.

Pāru produkti. Piemēram, tu plāno nopirkt alu, bet blakus plauktā stāv čipsi, riekstiņi un kaltēta zivs. Kāpēc gan nepaņemt uzkodu? Un nav svarīgi, ka tu kaltētu zivi neēd. Tev vienkārši ir jānopērk! Ko darīt? Sastādi sarakstu ar lietām, kas jāpērk un pārliecinies, ka kāds no pāru produktiem jau nav mājās (ja pērc sieru, padomā, vai maize mājās vēl ir).

Garais ceļš. Kāpēc augļi un gaļa veikalā atrodas tik tālu viens no otra? Tieši tā, tā nav nejaušība. Tev ir jāizstaigā lielāka veikala platība, lai tu paspētu apskatīt arī citas rpeces. Dažreiz veikalam tas nāk par labu, jo ir grūti pretoties patīkamiem piedāvājumiem un jaunām precēm. Ko darīt? Neskaties apkārt un dodies tieši pretīm savam mērķim.

Acu augstumā. Produkti, kurus veikals grib pārdot ātrāk, atradīsies tavā acu augstumā. Dažiem ir atsevišķs stends – skaistais klājums maldina un pārliecina, ka pirkums būs izdevīgs. Patiesībā tā, protams, nebūs. Ko darīt? Apskati stendu no apakšas uz augšu, pievēršot vairāk uzmanības neērtajiem plauktiem – pašiem apakšējiem un augšējiem. Tur līdzīgas preces būs lētākas.

Lieli ratiņi. Kā liecina dažādi pētījumi, lieli iepirkumu rati liek mums pirkt par 40% vairāk preču. Mēs jūtamies nepareizi, kad ratiņos ir daudz brīvas vietas. Mums šķiet, ka neesam nopirkuši pietiekami daudz. Labāk ratiņu vietā ņem groziņu. Tā gan nopirksi mazāk, gan būs reālāka sajūta par to, cik daudz tev būs jānes mājās.

Īpaša mūzika. Pastaigājoties gar plauktiem, mēs visbiežāk dzirdam nesteidzīgu un vienveidīgu mūziku. Tā ir tik monotona, ka drīz vien tu pat nemani, ka zālē vispār mūzika spēlē. Taču tā iedarbojas uz tavu prātu – tu kusties lēnāk, pārstāj steigties un ilgāku laiku pavadi pie produktu plauktiem.

Sīkumi pie kases. Visas tās šokolādītes, konfektītes, košļenītes lieliski iespaido mūsu prātus. It īpašu bērnu. Un arī cena tam visam nav liela. Kamēr pastāvēsi rindā, tava roka noteikti pastiepsies pēc kaut kā, kas stāv blakus.

Nomazgātais un sagrieztais. Nomazgāti un sagriezti augļi nudien piesaista pircēja uzmanību, taču noteikti ir dārgāki par tiem, kas atrodas kastēs. Tev šķiet, ka neko daudz nepārmaksā, taču patiesībā pārmaksā gan. Labāk pērc neapstrādātus produktus un nomazgā/ nomizo mājās pati.

Atlaides. Dzeltenās cenu zīmes un nosvītrotie cipari liek noticēt tam, ka tu iegādājies produktus ar atlaidi. Taču patiesībā daudzi veikali jau laicīgi paaugstina preces cenu, lai pēc tam lepni varētu to “samazināt”.

Neiekrīti lamatās, seko līdzi tam ko un kā dari veikalā!

Atstāt komentāru

Esi pirmais, kas komentē!

avatar

Dieviete.lv,  noteikumi, [email protected] 2018

+371 66 66 00 22  Valguma iela 31a, Rīga.

or

Log in with your credentials

Forgot your details?