3094

Superīga ideja!

Ielienot gultā jūs, pirmām kārtām, noteikti apsedzaties ar segu. Jo ir taču tik patīkami ierušināties mīļajā sedziņā un doties sapņu pasaulē…

Aukstā laikā tas ir ļoti pareizi, kad ārā pūš ziemas vēji, un jums mājās ir patīkami un ērti.

Siltajā gada laikā ir vērts salocīt siltās segas un nomainīt ar vasaras segām. Tas jādara tad, kad temperatūra iekštelpās paaugstinās kopā ar temperatūru aiz loga.

Bet nesteidzieties gulēt siltā istabā: pētījumi ir pierādījuši, ka veselībai ir noderīgs miegs tieši vēsās telpās.

Daudziem cilvēkiem vispār ir ļoti grūti iemigt karstumā.

Jūs jau zināt, ka tas, kā jūs guļat, un pat, uz kura sāna jūs guļat, var pat ļoti ietekmēt jūsu veselību. Lūk, vēl viens vienkāršs veids, kā padarīt jūsu dzīvi daudz labāku.

Šovasar, kad paliks siltāks, pamēģiniet gulēt istabā ar ventilatoru vai kondicionieri. Ja jūs jau tā dariet, tad varat pat nezināt, ka jūsu instinktīvā vēlme gulēt vēsumā patiesībā ir veselīga izvēle.

Ja jums ir problēmas ar miegu karstā laikā, pamēģiniet šo! Jūsu ķermenis jums būs tikai pateicīgs.

Miega priekšrocības vēsā istabā.

Priekšrocība Nr. 1: palīdz atslābināties un labāk gulēt.

Kad mēs iemiegam, mūsu iekšējā temperatūra krasi krītas. Tāpēc, jo vēsāki ir mūsu ķermeņi, jo vairāk mums gribas gulēt.  

Vēss gaiss istabā palīdz ķermeņa temperatūrai kristies ātrāk, bet mums – ātrāk aizmigt.

Tāpat tas liek mums vēlēties gulēt zem segas, kuras svars palīdz mums justies drošībā.

Priekšrocība Nr. 2: uzlabo psihisko un fizisko veselību.

 

Ātri aizmigt un droši justies zem segas – tas, liekas, ir tikai tādi sīkumi! Bet tie ļoti palīdz, ja ir veselības problēmas bērniem, pusaudžiem un pieaugušajiem, sākot ar trauksmes sajūtu un beidzot ar fibromialģiju. 

Bet, lai izvairītos no miega apnojas, vienkārši samaziniet temperatūru guļamistabā un apsedzieties ar segu.

Priekšrocība Nr. 3: Vēsums istabā var palīdzēt atbrīvoties no liekā svara.

Jūs domājat, ka miegā netiek dedzinātas kalorijas? Tā nav! Ir pierādīts, ka pazemināta temperatūra paātrina metabolismu.

Brūnie tauki, kas pazīstami kā “labie tauki” parādās, kad jums ir auksti. Tieši šie tauki izstaro daudz vairāk siltuma, nekā viss organisms, dedzinot kalorijas un lieko cukura daudzumu.

Priekšrocība Nr. 4: Galvai ir jābūt vēsai.  

Kamēr jūsu ķermenim ir ērti zem segas, jūsu galva ir atklāta un tai nav karsti. Ja istabā ir vēsi, tad jūs atrodaties komforta temperatūrā, un jūs nejūtat tveici.

Karstā un bezgaisa istabā jūs varat sajust, ka jums nav, ko elpot, un tādējādi pastāv lielāka iespējamība nakts vidū pamosties.

Priekšrocība Nr. 5: Miegs padara jūsu ķermeni skaistu.

Labs miegs – tā ir ne tikai lieliska pašsajūta, bet arī skaistums!

Kad jūs guļat dziļi un pietiekoši ilgi, jūsu organisms izstrādā otpimālu melatonīna līmeni.

Melatonīns uzlabo garastāvokli, bet tas arī ir atjaunojošs hormons, kas uzlabo jūsu izskatu!

Padomi vēsuma uzturēšanai.

Padoms Nr. 1: Uzstādiet pareizu temperatūru.

 Pētījumi pierāda, ka labi izguļas tie, kuri guļ vēsā, bet ne pārāk aukstā telpā.

Optimālā temperatūra ir no 15 – 18 grādiem.

Istabas, kurās ir pārāk auksti vai pārāk karsti, it īpaši zem 12 grādiem un augstāk par 25 grādiem, nav piemērotas labai nakts atpūtai.

Padoms Nr. 2: Izbāziet kājas ārā no segas.

Tāpat kā galva, jūsu kājas arī ir lielisks temperatūras regulators.

Tā kā, ja jums ir karsti, izbāziet kāju pirkstus ārā no segas, un jūsu ķermenis sāks atdzist.

Padoms Nr. 3: Neizmantojiet spilvenus ar “atmiņas putām”.

“Putas ar atmiņu” – tas ir sintētisks materiāls, kas saglabā jūsu ķermeņa vai galvas formu, un vēl aiztur lielu siltuma daudzumu.

Ja ziemā jums tas patīk, tad vasaras laikā izvērtējiet, vai nenomainīt spilvenu ar atmiņas putām uz tradicionālo spilvenu.

Padoms Nr. 4: Guliet kaili (vai gandrīz).

Jo mazāk drēbes – jo mazāk slāņu, jo mazāk izolācijas un mazāk siltuma.

Turklāt naktī apģērbs var savelties uz augšu, tādējādi izraisot diskomfortu un pārtraucot miegu. Apģērba trūkums novērš arī šo problēmu.

Padoms Nr. 5: Izmantojiet ventilatoru.

Miegs vēsā istabā – tas ir lieliski. Ir tik patīkami gulēt pie atvērtiem logiem vasaras laikā, un klausīties sienāžus un arī diemžēl garāmbraucošās mašīnas pilsētā.

Vienkāršs risinājums – neliels ventilators, kas naktī uzstādīts uz lēnu režīmu. Papildus bonuss: maigā ventilatora dūkšana arī var palīdzēt iemigt!

Ja jums ir griestu ventilators – tas ir lieliski!

Tagad, kad jūs zināt laba miega noslēpumus, jūs labāk jutīsieties šajā vasarā.

avots: lifter.com.ua
Komentē
Nav komentāru

Komentē

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

Dieviete.lv,  noteikumi, [email protected] 2017

or

Log in with your credentials

Forgot your details?

X