kak-nachat-pravilno-pitatsya-031

Vasara ir ideāli piemērota sportiskām aktivitātēm svaigā gaisā, jo, trenējoties brīvā dabā, uzlabojas ne tikai garastāvoklis, bet arī aktīvāk sadedzinās kalorijas. Taču, lai treniņi sniegtu vēlamo efektu, svarīgi pievērst pastiprinātu uzmanību arī savam uzturam. Ko ēst pirms un pēc treniņiem? Ko ēst, ja ir mērķis notievēt vai palielināt muskuļu masu? Kāpēc jāuzņem papildu multivitamīni? Atbildes uz šiem jautājumiem sniedz “Apotheka laimes studijas” sadarbībā ar Wellsslim centra uztura speciālisti Gunu Rijkuri un Apotheka sertificēto farmaceiti Ivandu Krastiņu.

Ko ēst pirms un pēc treniņiem

Pirms rīta treniņa ir obligāti jāpaēd, tādējādi kompensējot glikozes trūkumu asinīs, kas radies nakts laikā. Tad fiziskās aktivitātes izdosies enerģiskas un bez nepatīkamiem starpgadījumiem. “Kā rīta uzkodu var izvēlēties augli, svaigi spiestu sulu vai smūtiju. Derēs arī saldināta kafija vai tēja. Bet, ja treniņš plānots dienas otrajā pusē, jācenšas ieturēt vieglu maltīti pusotru stundu pirms fiziskām aktivitātēm, apēdot, piemēram, svaigus vai žāvētus augļus, jogurtu ar auzu pārslām vai musli batoniņu”, iesaka Guna Rijkure, Wellslim centra uztura speciāliste.

Pirms treniņa būtu jāizvairās no trekniem ēdieniem un produktiem, kas rada vēdera pūšanos – āboliem, pākšaugiem vai kāpostiem. Pēc treniņa maltīti vēlams ieturēt divu stundu laikā – tas veicinās muskuļu šūnu veidošanos. Laba izvēle būs piena kokteiļi, liesa gaļa, zivis, olas, biezpiens, svaigi vai sautēti dārzeņi un pilngraudu makaroni

Mērķis – tievēšana vai muskuļu masa 

Ja uzsākot fiziskās aktivitātes ir mērķis iegūt slaidākas formas, eksperte iesaka mainīt savus ierastos ēšanas ieradumus. Svars jāsamazina pakāpeniski, ideāli rādītājs ir 1 kg nedēļā. Par labu nāks arī skaistumkopšanas procedūras – masāžas un ūdens procedūras paātrinās asinsriti un limfas atteci, līdz ar to vēl straujāk veicinot tievēšanas procesu.

Savukārt, ja mērķis ir palielināt muskuļu masu, uztura speciāliste iesaka apbruņoties ar lielu gribasspēku un pacietību, jo šai vajadzībai bieži par pamatu ir pazemināts svars, kas radies neregulāri, maz un nepilnvērtīgi ēdot. Lai palielinātu svaru, uzturā nepieciešams iekļaut vairāk olbaltumvielas saturošus produktus – liesu liellopa gaļu, vistas fileju, biezpienu, olas, proteīnu dzērienus un zivis, kā arī auzu pārslas, pilngraudu produktus un augļus. Jārēķinās, ka muskuļu masa pieaug diezgan lēni – no 0,2 līdz 0,5 kg nedēļā.

Multivitamīni organisma veiktspējai

Veicot praktiski jebkuras fiziskas aktivitātes, vitamīnu patēriņš organismā var pieaugt līdz divām reizēm, tamdēļ cilvēkiem, kuri vismaz pāris reizes nedēļā velta laiku sportiskām aktivitātēm, savā ikdienas uzturā vajadzētu tos iekļaut papildus.Labs risinājums ir multivitamīnu kompleksi. Tie satur visas nepieciešamās uzturvielas – vitamīnus, minerālvielas un augu ekstraktus –, kas palīdz atjaunot organismu pēc fiziskām slodzēm un nodrošina tā turpmāko veiktspēju”, skaidro Ivanda Krastiņa, “Apotheka laimes studijas” farmācijas eksperte.

Par “Apotheka laimes studiju

Apotheka laimes studija ir jauna bezmaksas semināru sērija, kuru organizē aptieku tīkls Apotheka. Pasākumu mērķis ir sniegt iedzīvotājiem dažādu ārstu un veselīga dzīvesveida ekspertu padomus par sezonai aktuālajiem skaistumkopšanas, labsajūtas un veselības jautājumiem. Bezmaksas semināros var piedalīties ikviens Latvijas iedzīvotājs.

Par Apotheka

Apotheka ir aptieku tīkla A Aptieka jaunais nosaukums un aptieku koncepts. Ar Apotheka zīmolu šobrīd darbojas 93 aptiekas visā Latvijā. Uzņēmums tika izveidots 2005.gadā, apvienojot vairākus mazus uzņēmumus, un šobrīd ir straujāk augošais aptieku tīkls. Apotheka ietilpst vienā no lielākajām Baltijas valstu farmācijas uzņēmumu grupām Magnum, kuras uzņēmumi darbojas Baltijas valstīs un Somijā. Apotheka Latvijā strādā vairāk nekā 390 darbinieki, no kuriem 300 ir farmaceiti, kuri sniedz profesionālu padomu kā par ārsta izrakstītu medikamentu lietošanu, tā arī par pastāvīgu veselības aprūpi un skaituma un labsajūtas veicināšanu.

Komentē
Nav komentāru

Komentē

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

Dieviete.lv,  noteikumi, [email protected] 2017

or

Log in with your credentials

Forgot your details?

X