4.3 C
Rīga
pirmdien, 25 novembris, 2024

Sekojot līdzi jaunumiem sociālo tīklu platformās, arvien vairāk bērnu izvēlas rotaļlietas patstāvīgi!

 

Lai arī tradicionāli gada sākumā vērojama zemāka pircēju aktivitāte, 2019. gada janvārī pārspēti rotaļlietu pārdošanas apjomi, iezīmējot jaunu patērētāju paradumu tendenci, liecina lielākā e-komercijas līdera Baltijas valstīs Pigu Grupas (iekļaujas arī 220.lv) apkopotā statistika. Lielāko izrāvienu uzrāda LEGO rotaļlietas, kuras šajā janvārī ir uzrādījušas lielākos pārdošanas apjomus pēdējo trīs gadu laikā, piemēram, salīdzinot ar 2017. gadu, šogad pārdošanas apjomi ir kāpuši par divām reizēm, turklāt pieaug arī pašu bērnu loma pirkumu izvēlē.
 
Mūsdienās arvien vairāk bērni izvēlas rotaļlietas patstāvīgi, sekojot līdzi jaunumiem dažādās sociālo tīklu platformās. Jaunā paaudze ļoti ātri pielāgojas jaunajām tehnoloģijām, piemēram, lietojot platformu Youtube, tiek saņemta informācija par jaunumiem, tāpēc rotaļlietas tiek iegādātas turpat – tiešsaistē. 220.lv novērojumi liecina, ka vēlmju saraksta funkcija ir ļoti populāra mobilajā lietojumprogrammā, kur sīkrīka pārlūkošana ļauj viegli atzīmēt vēlamās preces. Likumsakarīgi, ka izvēli ietekmē konkrētā brīža aktualitātes un intereses, piemēram, šobrīd pirktāko preču augšgalā parādās jaunāko filmu varoņi. 
 
„LEGO rotaļlietu pārdošanas apjomi aug ik gadu. Tas secināts pēc augstā pircēju pieprasījuma, jo 220.lv LEGO sortimentu atjauno ik pa trīs mēnešiem.Neapšaubāmi to ietekmē filmu pirmizrādes, jo bērni ir pirmie, kas sociālajos medijos pārskata reklāmas un filmu anotācijas. Jāatzīst, ka populārās rotaļlietas tīko visi, tāpēc tās var strauji izzust no tirdzniecības, jo pieprasījums ir ļoti liels,”atklāj 220.lv izpilddirektors Raimondas Žilēnas, kurš uzsver tiešsaistes tirdzniecības priekšrocības. Tiešsaistē rotaļlietas tiek tirgotas no brīža, kad produkts parādās tirgū, bet tikai pēc tam tās nonāk fizisko veikalu plauktos.
 
Kā liecina 220.lv statistika, LEGO rotaļlietu tirdzniecība sāka augt ar pirmo LEGO Movie parādīšanos, pārdošanu veicinot ar animāciju sērijām LEGO Ninjagovai LEGO Friends. Piemēram, Igaunijā bērni joprojām ir pārņemti ar Star Wars varoņiem. Pēc R. Žilēnas domām, saikne starp filmām un populārākajām rotaļlietām rāda, ka bērnu viedokļi kļūst aizvien nozīmīgāki, lemjot par to, kādu rotaļlietu ir nepieciešams iegādāties, un vecāki dažreiz pat nav iesaistīti atlases procesā.
 
Speciālisti atgādina rotaļlietu daudzveidīgās priekšrocības
 
Ļoti svarīgi ir atcerēties saglabāt daudzveidību bērnu mantu kastē, nevis koncentrēties uz vienu jomu un viena tipa rotaļlietām.
 
Tam piekrīt arī izglītības eksperteLina Jankauskaite: “Katrs bērns ir noslēpums – atšķirīgs, ar dažādiem hobijiem un dažādām stiprajām pusēm. Ja mēs bērnam iedosim vienu rotaļlietu, mēs neizcelsim citus viņa talantus. Mēs nezinām, ko viņš dara un, kas viņam patiesībā interesē. Bērna istabā jābūt dažādām rotaļlietām, kas atbilst viņa vecumam, lai viņš varētu izvēlēties un radīt. Un vissvarīgākais – bērnam ir nepieciešama vecāku komunikācija un iesaiste darbībās. Tā ir vecāku iesaistīšanās, kas visvairāk interesē bērna rotaļu un paplašina uztveri.”

Dažādas rotaļlietas attīsta dažādas bērnu spējas. Piemēram, konstruktors attīsta telpisko domāšanu un radošumu, mīklas – loģiku un matemātisko domāšanu, savukārt mūzikas instrumenti – mūzikas intelektu. Tikmēr lelles, un mašīnas attīsta bērnu sociālās prasmes un iztēli. Pēc L. Jankauskaites domām, ir svarīgi, lai bērna istabā nebūtu grāmatu trūkuma, jo tās paplašina valodas vārdu krājumu un atklāj ideju izpausmi, iedvesmo radošai domāšanai, attīsta iztēli un veicina citas spējas.

Autors: 220.lv

12.02.2019.

 

TAVS KOMENTĀRS

Please enter your comment!
Please enter your name here

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.