Inflācija, tehnoloģiju attīstība un atšķirīgi dzīvesveidi būtiski ietekmē to, kā mēs plānojam un tērējam savus ienākumus. Luminor bankas dati parāda – dažādas paaudzes naudu izmanto ļoti atšķirīgi.
Jaunieši – dzīves baudītāji
Jaunieši visvairāk tērē hobijiem, ceļošanai un izklaidei. Tikai tad seko pārtika, dzērieni un transports – loģiski, jo jauniešu ikdiena ir aktīva un kustīga. Savukārt veselībai un finanšu pakalpojumiem viņi piešķir mazāku nozīmi. Liela daļa pirkumu notiek digitālajā vidē – populāri ir Bolt, Wolt, Apple un citi moderni pakalpojumi.
Ģimenes – plašs vajadzību loks
Ģimenes ar bērniem ir visaktīvākie patērētāji. Lielākais tēriņu grozs – pārtika un dzērieni, bet nozīmīga loma ir arī ceļošanai, veselībai, izglītībai un komunālajiem maksājumiem. Ģimenes parasti iepērkas lielākajos mazumtirdzniecības tīklos, un viņu budžets atspoguļo rūpes gan par ikdienu, gan nākotni.
“Empty nesters” – piesardzīgie
Vecāka gadagājuma cilvēki, kuru bērni jau ir patstāvīgi, priekšroku dod pamatvajadzībām – pārtikai, komunālajiem maksājumiem un veselībai. Viņu patēriņš ir daudz piesardzīgāks. Interesanti, ka šī grupa aktīvi izmanto arī skaidras naudas darījumus, kas liecina gan par piesardzību pret digitālajām tehnoloģijām, gan par ieradumiem, kas veidojušies agrāk.
Kopīgais visiem – pārtikas veikali
Lai arī atšķirības starp paaudzēm ir lielas, visiem raksturīga bieža iepirkšanās lielākajos pārtikas veikalos. Tomēr jauniešiem un ģimenēm redzami arī regulāri maksājumi degvielas uzpildes stacijās, kas atspoguļo aktīvāku un mobilāku ikdienu.






