Vien katrai desmitajai sievietei nav pavasara noguruma, atklāj „Grindeks” un „GfK Baltic” veiktais „Parūpējies par sevi” pētījums. Kā dāmas atzīst, enerģiju palīdz atgūt fiziskas aktivitātes, izgulēšanās, rūpes par sevi, bet pozitīvo noskaņojumu – izrunāšanās.
„Tāpat kā ziedi un citi pārsteigumi iepriecina sievietes, arī tām dāvātais laiks ir nenovērtējams. Piemēram, iespēja kādu dienu veltīt tikai sev, kaut vai vienkārši izguļoties. Katra desmitā sieviete atzīst miega trūkumu, turklāt katra piektā, kas atrodas bērna kopšanas atvaļinājumā, jūtas neizgulējusies. Lai gan nereti ikdienas darbus veicam uz miega rēķina, tā ilgtermiņā upurējot savu veselību, vismaz reizi nedēļā ir nepieciešams kārtīgi izgulēties un pamosties bez modinātāja,” stāsta Dr. Egils Einārs Jurševics, AS „Grindeks” valdes priekšsēdētāja padomnieks nozares politikas jautājumos.
Katra piektā aptaujātā uzskata – viņu organisms būtu pateicīgs, ja aktīvāk sportotu, katra desmitā – ja ēstu veselīgāk, un tikpat – ja atmestu smēķēšanu. 60% sieviešu un 44% vīriešu domā, ka viņiem ir liekais svars. Tomēr,salīdzinot ķermeņa masas indeksus, atklājas dāmu paškritiskums – faktiski 47% sieviešu, 52% vīriešu ir liekais svars vai aptaukošanās. Tāpat daiļais dzimums ir vairāk vērsts uz rīcību – pamanot svara pieaugumu par pieciem liekiem kilogramiem – 32 % sieviešu, bet 17 % vīriešu sāk ievērot diētu.
„Vēl pētījums atklāj ievērojamas mīlestības atšķirības starp dzimumiem. Piemēram, 76 % sieviešu un 55 % vīriešu ļoti mīl ģimeni. Tāpat katra trešā sieviete, bet vien katrs piektais vīrietis ar augstāko vērtējumu„ļoti mīl” novērtēja draugu, sevis, mājdzīvnieku un mājokļa svarīgumu,”skaidro Māra Tauriņa, pētījumu kompānijas „GfK Baltic” vadītāja.
Vairāk nekā puse sieviešu, taču vien trešdaļa vīriešu, uzskata – rūpes par sevi ir labas pašsajūtas priekšnoteikums. Tomēr katra trešā sieviete un piektais vīrietis atzīmē, ka gādājot par citiem, bieži aizmirst parūpēties par sevi. Arī nakts vidū pamostoties sievietes divtik vairāk domā par attiecību un veselības problēmām.
„GfK Baltic” veica Latvijas interneta lietotāju pētījumu 2016. gada oktobrī, aptaujājot 1005 respondentus vecumā no 16 līdz 65 gadiem.
Par AS „Grindeks”
„Grindeks” ir starptautisks, vertikāli integrēts farmācijas uzņēmums, kura galvenie darbības virzieni ir oriģinālproduktu, patentbrīvo medikamentu un aktīvo farmaceitisko vielu pētniecība, izstrāde, ražošana un pārdošana. „Grindeks” koncernā ietilpst pieci meitas uzņēmumi Latvijā, Igaunijā, Krievijā un Slovākijā; pārstāvniecības atvērtas 12 valstīs.
„Grindeks” specializējas sirds un asinsvadu, centrālo nervu sistēmu ietekmējošo un pretvēža medikamentu terapeitiskajās grupās. Uzņēmuma produktu klāstu veido veiksmīgs oriģinālproduktu Mildronāts® un Ftorafur®, kā arī patentbrīvo medikamentu apvienojums. Šobrīd „Grindeks” ražo 23 aktīvās farmaceitiskās vielas.
Uzņēmuma produkcija tiek eksportēta uz 71 valsti un veido 91% no kopējā apgrozījuma. Nozīmīgākie „Grindeks” tirgi ir Eiropas Savienības valstis, Krievija un pārējās NVS valstis, ASV, Kanāda, Japāna un Vjetnama.
Lai palielinātu ražošanas jaudas un uzlabotu infrastruktūru, pēdējo 15 gadu laikā uzņēmums ir realizējis virkni vērienīgu investīciju projektu, šajā laikā investējot attīstībā vairāk nekā 90 milj. eiro.