9.3 C
Rīga
otrdien, 5 novembris, 2024

Dīvaini psiholoģiski iemesli, kādēļ kāds varētu tevī iemīlēties

 

paris-ziedi

Vairākas desmitgades veikti pētījumi ir pierādījuši to, ka izsenis pastāvējusī klišeja “pretpoli pievelkas” ir pilnīgi aplama.

Džians Gonzanga, vadošais pētnieks attiecību jomā, apgalvo: “Mīļotie, kuru rakstura iezīmes ir visnotaļ līdzīgas, ikdienas dzīvē bieži vien jūtas līdzīgi. Tas viņiem ļauj vienkāršāk vienam otru izprast.”

1. Sv. Endrjūsa Universitātes psihologs Deivds Perets un viņa komanda atklāja, ka dažus cilvēkus piesaista tādi pretējā dzimuma pārstāvji, kuru acu un matu krāsa ir stipri līdzīga viņu pašu acu un matu krāsai.

2. Viņš skaidro: “Mēs noskaidrojām, ka sievietes, kuras piedzimušas “veciem” vecākiem (pēc 30) mazāk piesaista jauni vīrieši, gluži pretēji tas ir sievietēm, kuras piedzimušas “jauniem” vecākiem. Savukārt vīriešu izvēli ietekmējis viņu mātes vecums bērna piedzimšanas brīdī, tomēr tas attiecas tikai uz ilgtermiņa attiecībām.”

3. Dienvidkalifornijas Universitātes zinātnieki atklājuši, ka ovulācijas laikā sievietēm patīk to vīriešu ķermeņa aromāts, kas satur augstāku testosterona līmeni. Tas saskan ar citiem hormonu pētījumiem. Ovulācijas laikā daudzas sievietes arī dod priekšroku vīriešiem ar izteiktu žokļa līniju.

4. Ķermeņa valodas eksperti skaidro, ka stāja runā skaļāk par vārdiem. Ja plaukstas paliek kabatās, bet pleci ierauti, tad tas ir neapstrīdams signāls par cilvēka neieinteresētību. Savukārt žestikulēšana ar rokām un atvērtas pozas liecina par gatavību komunicēt.

5. 72 savstarpēji nepazīstami Masačūsetsas Universitātes pēdējo kursu studenti sadalījās pa pāriem un lūkojās sava pārinieka acīs divas minūtes. Vēlāk pētījuma rezultātā tika noskaidrots, ka pēc šī eksperimenta visi pārinieki juta lielāku kaisli viens pret otru. Šis notikums skaidrots ar to, ka ilglaicīga lūkošanās cita cilvēka acīs liek savienoties ar viņu un, iespējams, pat iniciēt mīlestības pilnas jūtas, kādu pirms tam nav bijis.

6. Eiropā veiktā pētījumā par seju pievilcību zinātnieki vēlējās noskaidrot, vai botulīna injekcijas palīdz sievietēm atrast romantiskos partnerus. Tās sievietes, kuras veica šīs procedūras, tika uzskatītas par jaunākām, pievilcīgākām un veselīgākām. Un jo vairāk procedūru sievietes veica, jo par skaistākām, jaunākām un pievilcīgākām viņas tika uzskatītas.

7. Jeilas psihologs Džons Bargs veica eksperimentu, tā dalībnieki rokās turēja karstus vai aukstus dzērienus. To darot, viņiem vajadzēja novērtēt citu cilvēku personību kā siltu vai vēsu. Tie dalībnieki, kuri turēja karstus dzērienus, visbiežāk novērtēja cilvēkus kā siltus, jo viņu prāts šajā brīdi ir ieprogrammēts tā domāt. Par to ir vērts padomāt randiņa laikā – varbūt ir vērts saldējuma vietā izvēlēties kafiju.

8. Mičiganas Universitātes veiktā eksperimentā sievietes lasīja stāstus par vīriešiem. Ja stāstā bija minēts vīrietis ar suni, sievietes šo vīrieti novērtēja ar augtāku atzīmi. Zinātnieki to skaidro ar to, ka dzīvnieku īpašnieki tiek uzskatīti par rūpjpilniem un atbildīgiem.

9. 1996. gadā veiktā pētījumā katram dalībniekam tika piešķirts vērtējums, un viņam pēc nejaušības principa tika izvēlēts randiņa biedrs. Pēc randiņa abiem vajadzēja noteikt apmierinātības līmeni. Cilvēki, kuri tika novērtēti kā izskatīgāki, bija visnotaļ skopi un nepiešķīra augstas atzīmes. Jo izskatīgāks ir cilvēks, jo zemāku apmierinātību viņš izrādīja.

10. Francijas zinātnieki atklāja, ka mūziķi tiek asociēti ar seksualitāti. Eksperimenta laikā jaunam vīrietim uz maiņām tika iedota sporta soma vai ģitāra, vīrietis uz ielas 300 sievietēm palūdza viņu telefona numurus. Daudz lielāks skaits sieviešu iedeva savu telefona numuru ģitāristam, nevis trenažieru zāles apmeklētājam.

11. Kādā Austrālijā veiktā eksperimentā zinātnieki atklāja, ka sievietes dod priekšroku krietni ataugušiem bārdas rugājiem klātai vīrieša sejai, nevis biezai bārdai, viegliem rugājiem vai svaigi skūtai sejai.

12. Slovākijā veiktā pētījumā atklāts, ka sievietes, kurām mugurā ir sarkanas krāsas drēbes, ir veiksmīgākas otrās pusītes meklējumos. Tas saistīts ar seksuālo signalizēšanu par pieejamību un vēlmi piesaistīt partneri. Šis pats paņēmiens darbojas arī uz sievietēm, ja viņas ierauga sarkanā ģērbtu vīrieti.

 

zeltene

 

TAVS KOMENTĀRS

Please enter your comment!
Please enter your name here

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.