Šo rindu autors, lūkojoties uz kājiņām un uz to, kas tajās savilkts, secina domāt- mode viļnveidīgi mainās un atkārtojas. Biezās zoles jeb t.s. plaformenes bija… 1)ap 70to sākuma gadiem aizvadītajā gadsimtā. Kad radās pirmās rokgrupas. Pēc tam: 2) astoņdesmito gadu sākumā- kaut kur reizē ar “disko” skaņām; 3) tūdaļ pēc Trešās Atmodas norisēm, kad pie tā paša uzradās pirmās “rietumu preču” piparbodītes atjaunojamā kapitālisma ekonomikā; 4) tagad – kad pat spicpadēdenēm ir “pieaugusi” klāt varen bieza zole (sk. Lielo Kurpi attēlā ). Šodienas spriedelējums ir par to- kur it tā lielā jēga skriet modei astē iepakaļus!?
Kas tad tas ir- modei skriet astē?* Laikam šis maratons notiek– lai paceltu pašapziņu. Caur to, ka moderni “es” izskatos un lūkojos no citu acu skatupunkta.
* Ir tik patīkami sajust: ka “par mani” sajūsminās. Latvietes (arī latvieši) gan sajūsmu skaļi neizpauž. Tas nav mūsu mentalitātē. Slēptā sajūsma ļoti bieži pāriet mazāk slēptā skaudībā. Tā gan nereti spiežas ārā caur vīlēm kā nedaudz deformēta āža kāja. Tostarp publiski (internetā, komentos zem rakstiem…) apliekot ar negalaimojošiem vārdiem daiļavas, kas nu pamanās būt modīgas 24/7 režīmā.
* Skriet pakaļ modei– tas nozīmē dārgi dzīvot. Aktuālie ģērbi un aksesuāri ar “lieliem” brendiem aiz astes: maksā jūtami dārgāk, kā parastās “bezvārdu” preces. Dažas modesdāmas, nēsājot zīmolus, nepasakot nevienu vardu, uzsver to – ka pašas (caur Vīrieša naudas maku) var atļauties dārgi dzīvot. Izsaucot jaunu skaudību vilni apkārtējos skatītājos. Un tas ir zināms, skaudība emocionāli “baro” apskaužamās personas ego-ES. Kaut kur dzirdēts arī teiciens: ko tik neizdarīsi mīlestības un… skaudības pēc.
* Pieminētajām kurpītes uz platformas ir vēl viena nianse. Tās padara garākas nēsātājas. Ja agrāk mēs lauzām šķēpus par to: augstie papēži vs veselība, tad tagad krustojam domu zobenus citā frontē – spicenes ar vai bez plaformenes. Garākas (ar daziem izņēmumiem) grib visas Sievietes. Daudzas Dāmas (ne vienmēr pamatoti) slepus pārdzivo “resnuma kompleksu”, un spicenes – pie tam uz augstas plaformas – ir labs līdzeklis, lai publiskā pastaigā apmierinātu papildus ambīcijas pēc slaiduma.
* Modes bumus rada arī paši ražotāji. Piepalīdzot reklāmas kantoriem un pārdevējiem. Lai ar maksimālu atdevi ķertu “uz viļņa” cilvekus. Padarot kaislīgos iedzīvotājus par patēriņa Lielkungiem un reizē arī Upuriem. Iepirkšanās kāre – arī tā ir sava veida atkarība, ar kuru vismaz daži mūsu vidū ir nopietni saslimojušies. Masu noiets- tas ir izšķirigais dzinulis kurpju un modes ģērbu kapitālistiem dzinulis strādāt. Viss mums ir nopietni, arī šis platformeņu uzbrukums!