1.7 C
Rīga
sestdien, 23 novembris, 2024

Aptauja liecina: Rīdziniekiem no televizora atteikties ir divtik grūti

 

Piektdaļa galvaspilsētas iemītnieku atzinuši, ka nebūtu gatavi pilnībā atteikties no televizora savās mājās, atklāts Samsung QLED TV veiktajā aptaujā. Savukārt citās Latvijas pilsētās un lauku reģionos līdzīgi domā vien vidēji 10% aptaujāto, tādējādi laužot stereotipu, ka rīdziniekiem ikdienas steigā laika televizora vērošanai neatliek.

Latvijas iedzīvotāji atklājuši, ka būtu ar mieru bez televizora iztikt līdz trīs dienām (18%) vai nedēļu (17%). Pavisam neliela daļa – vien 11% – apgalvo, ka varētu no TV ierīces mājās atteikties pat mēnesi. Turklāt gan Igaunijā, gan Lietuvā iedzīvotāji saviem TV ir pieķērušies vairāk – Igaunijā no tā atteikties pat uz pāris dienām nevēlētos 16%, Lietuvā – 14%, kamēr Latvijā vidēji 11%.

Savukārt pat trešdaļa Latvijas iedzīvotāju norāda uz gatavību ziedot savu TV pat ilgāk nekā mēnesi, secināts Samsung QLED TV aptaujā. Turklāt interesanti, ka salīdzinoši lielāko gatavību atteikties no televizora uz laiku, kas ilgāks par vienu mēnesi, pauž cilvēki vecumā no 25 līdz 34 gadiem (52%). Pēc šī vecuma vērojama sakarība – jo vecāks respondents, jo lielāka kļūst TV loma tā ikdienā.

Skatās televīziju, mazāk izmanto citas iespējas

Latvijas iedzīvotāji ir salīdzinoši tradicionāli TV iespēju izmantošanā – lielākā daļa jeb 85% savā TV vēro pamatā tikai dažādas klasiskās televīzijas pārraides. Vien trešdaļa TV mēdz skatīties arī tiešsaistes kanālus, piemēram, Netflix vai Youtube, bet nedaudz vairāk nekā ceturtdaļa – arī cita veida saturu, piemēram, filmas no multimediju atskaņotāja.

“Vien 16% aptaujāto savu televizoru izmanto, lai baudītu paša veidotu saturu – video un foto. Es ieteiktu šo iespēju izmēģināt biežāk, jo mūsdienās pat ļoti kvalitatīvu saturu var radīt ar viedtālruni. Piemēram, foto vai video kopīga skatīšanās pēc ceļojuma noteikti ir lielisks kopā būšanas iemesls ģimenei,” iesaka Samsung sadzīves elektronikas biznesa direktors Baltijā Sergejs Kostjučenko.

 

Par aptauju:

Aptauju pēc Samsung QLED TV pasūtījuma veicis Omnicom Media Group Snapshots 2017. gada maijā, aptaujājot 702 respondentus Latvijā, 500 Igaunijā un 886 Lietuvā, vecumā no 15-70 gadiem.

 

TAVS KOMENTĀRS

Please enter your comment!
Please enter your name here

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.