Kad mēs viens ar otru sazināmies, tad bieži nepievēršam uzmanību savas rīcības iemesliem. Bet, pavērojot no malas, var ieraudzīt interesantas lietas, saprast, kāpēc mēs sakām tā, vai savādāk. Un daudz ko iemācīties. Mēs padalīsimies ar saskarsmes noslēpumiem.
♦Ja jums daudz jāstrādā ar cilvēkiem, tad nolieciet aiz sevi spoguli. Daudzi cilvēki uzvedīsies laipnāk – jo nevienam nepatīk sevi redzēt ļaunu un aizkaitinātu.
♦Ja jūs sapulcē no kāda sagaidāt asu kritiku, centieties apsēsties šim cilvēkam blakus. Šajā gadījumā viņš, visticamāk, atmaigs un nespēs kritizēt ar spēku, kāds viņam būtu, ja jūs būtu attālāk no viņa.
♦Tikko kā esat parādījuši savu pozīciju strīdā, vairāk nerunājiet. Tas nāks tikai jums par ļaunu. Nogaidiet un ļaujiet jūsu oponentam apdomāt jūsu vārdus, un atbildēt.
♦Strīdā ir svarīga argumentu kārtībā. Pirmām kārtām, ir jāizsaka spēcīgs arguments, pēc tam viens vājāks, bet pašam pēdējam jābūt visnopietnākajam argumentam.
♦Ja jūs cenšas sadusmot – neļaujaties provokācijai un saglabājiet mieru. Tas samulsinās jūsu oponentu, un viņam nāksies spēlēt pēc jūsu noteikumiem.
♦Konflikta situācijās centieties izvairīties no tādiem vārdiem, kā “tu”/”jūs”. Tas visbiežāk skan kā apvainojums un diez vai palīdzēs. Pamēģiniet teikt “es domāju” vai arī “man liekas”. Neviens neapstrīdēs jūsu jūtas. Un tas ir lielisks sākums kopīga risinājuma meklēšanai.
♦Iepazīstoties ar jaunu cilvēku, pamēģiniet saskatīt viņa acu krāsu. Un pasmaidiet. Tā jūs uzturēsiet skatienu par pāris sekundēm ilgāk un savaldzināsiet sarunbiedru.
♦Ļaujiet bērnam pašam izlemt dažas lietas. Piemēram, kuras kurpes vilkt uz bērnu laukumu – ar haizivīm vai dinozauriem. Viņš būs apmierināts, ka pats var kontrolēt situāciju.
♦Pirmo randiņu labāk rīkot tādā vietā, kur jūs spēsiet gūt vispozitīvākās emocijas. Pēc tam patīkami iespaidi asociēsies ar jums.
Ja, satiekot cilvēkus, izrādīsiet patiesu prieku, tad viņi reaģēs tāpat. Iespējams, ne pašā sākumā, bet tas vienmēr nostrādā.
♦Strīdos centieties turēties pie pārbaudītiem faktiem, nevis neskaidriem viedokļiem un baumām. Tā jums būs mazāka iespēja nonākt muļķīgā situācijā, ja informācija izrādīsies nepatiesa.
♦Ja sarunbiedra atbilde jūs neapmierina vai jūs jūtiet, ka tā nav pilnīga, nepārjautājiet. Vienkārši uzmanīgi paskatieties cilvēkam acīs. Tad viņš būs spiests turpināt sarunu.
♦Iemācieties uzdot ne tikai “slēgtos” jautājumus ( uz kuriem var atbildēt ar “jā” vai “nē”), bet arī “atvērtos”, kuri prasa izvērstu atbildi. Prasmīgi izmantojot tos dialogā, jūs spēsiet ievirzīt sarunu pareizajā gultnē.
♦Pēc iepazīšanās uzrunājiet cilvēku vārdā pat,ja viņš pēc 5 minūtēm aiziet. Labāk teikt “Uz redzēšanos, Roland!”, nekā parastu “Uz redzēšanos!” – tas veido uzticamāku un draudzīgāku attieksmi.