Definējot šodienas sabiedrībā pastāvošo vīrieša jēdzienu, pietiek ar trim atslēgas vārdiem: bekons, alus un bārdas.
Kāda Jaunzēlandes skūšanās produktu zīmola kampaņā nekoptas vīriešu bārdas tiek salīdzinātas ar spalvainiem zvēriņiem. Precīzi!
Pirms pāris dienām portālā Satori.lv lasīju ļoti interesantu rakstu par “jaunbārdaiņiem” – jauniem vīriešiem, kuri apzināti audzē bārdas, lielākoties vienādas formas un paskata. Sakarā ar to arī es aizdomājos par mūsdienu vīrieti Rīgā un tendencēm, kurām reliģiozi seko liela daļa pasaules.
Nepārprotiet mani, es dievinu bārdainus vīriešus, vēl jo vairāk, ja viņus papildina izteiksmīgi tetovējumi. Taču ir skaidrs, ka visi vīrieši apzinās to, cik pievilcīgi šovasar sievietēm šķiet vīrieši ar sejas apmatojumu. Par spīti lielajai Barber Shop’u popularitātei Rīgā, lielākā daļa bārdaiņu uzskata, ka pietiek vien uzaudzēt kuplu švammi uz sejas, lai sieviešu ceļgaļi ļodzītos. Lai gan apsēstība ar bārdas eļļām, ūsu ķemmītēm un vaskiem arī ir diezgan smieklīga, mūsdienu nekoptie neandertālieši ielās ir vēl skumjāks skats.
Nāks rudens un varu saderēt, ka lielākā daļa šo bārdaiņu slīpēs Rīgas ielas uz fiksīšiem ģērbti rūtainos kreklos, beanie cepurēs un adītās jakās, rokā turot līdzņemamo Illy kafijas krūzi. Savukārt lietainos vakaros viņi savāksies kādā no populārajām alus darītavām, lai pie kausa melna un rūgta alus pārspriestu “veču lietas” – visticamāk, jauna fiksīša projektu nākamajai vasarai vai ko tamlīdzīgu.
Savukārt tie jaunie vīrieši, kuri šovasar pārvietojas ar gludi skūtu seju, lielākoties gluži vienkārši bārdas nevar uzaudzēt – esmu novērojusi, ka dažiem šī iemesla dēļ pat radušies zināmi kompleksi. Vai tiešām bārdas ir kļuvušas par sinonīmu vīrišķībai, lai gan lielākā daļa šo mežcirtēju nespēj pat nomainīt automašīnas riepu? Vai bārda ir kļuvusi par push-up krūšturi vīrišķībai?
Vēl absurdāka šķiet cilvēku apsēstība ar bekonu. Ja kādreiz bija stilīgi pārpildīt sociālos tīklus ar kapkeikiem un makarūniem visās varavīksnes un pasteļu nokrāsās, tagad gan meitenes, gan puiši kā apsēsti seko bekona reliģijai (“Jebkas garšo labāk ar bekonu!”). Protams, bekons mūsu ēdienkartēs bijis vienmēr, taču tikai pēdējā laikā mēs varam iegādāties tādus brīnumus kā bekona-saldējuma kokteili, bekona lūpu spīdumu un plāksterus ar bekona apdruku. Varētu spriest, ka sabiedrība aizmirsusi par nesenajiem Organic trendiem un palēnām atkal slīkst fast food vilinājumā, ja vien nupat nebūtu Instagram aplūkojusi kārtējās “supergardo” zaļo kokteiļu variācijas.
Kā Tev šķiet – kas kļūs par nākamo karsto tendenci, kurai reliģiozi sekos visa pasaule?
Meitenes ar ziedu vainagiem, paejiet malā! Šovasar festivālu sezonā uzvaras gājienu piedzīvoja vīrieši ar ziediem bārdā. Novēroti arī Latvijā. WTF!