Katram cilvēkam ir sava unikālā smarža, ko nosaka viņa ķermeņa ķīmiskā uzbūve, tādēļ, smalkajiem parfīmu aromātiem sajaucoties ar cilvēka ādas smaržu, tiek radīta individuāla smarža, kas būs raksturīga tikai konkrētajai personai. Vienu un to pašu smaržu aromātu nianses var atšķirties diviem dažādiem cilvēkiem. Kamēr vienam smaržas ļoti pat piestāvēs un šķitīs patīkamas, tikmēr kādam citam šīs pašas smaržas pavisam nebūs piemērotas vai patīkamas.
Daļa aromātu ir tik spēcīgi un īpatnēji, ka paši par sevi ir „personības”, tādēļ vajadzētu izvēlēties tādus aromātus, ar kuriem paši varam „sadzīvot” un kuras vairāk izceļ konkrētā cilvēka personību nevis nomāc to.
Pirms smaržu iegādes un izvēles derētu zināt, ka visām smaržām ir trīs pamata notis: sākuma nots, lielākoties, rada pirmo iespaidu par smaržu un ļoti ātri iztvaiko. Vidus jeb, tā saucamā, sirds nots uz ādas attīstās un nostiprinās vēlāk, 10 līdz 15 minūšu laikā. Savukārt pamata jeb beigu nots, ir smaržas patiesais kodols un tiek uztverta smaržu izgarošanas gala stadijā. Tieši tāpēc, meklējot sev piemērotākās smaržas, vajadzētu apmeklēt veikalu vairākkārt, katru reizi notestējot kādas citas smaržas. Jo aromāts, kāds radis smaržai tikko saskaroties ar ādu var stipri atšķirties no tā, kā smaržas jutīsim pēc pusstundas.
Ar dažādām smaržām un aromātiem tiek izcelta to lietotāju personība, tādēļ pirms smaržu iegādes jāievēro daži padomi. Smaržas jāizvēlas pamatojoties uz to, kā tās smaržo uz tava, nevis cita cilvēka ķermeņa vai lapiņas. Nedrīkst aizmirst, ka smaržas uz ādas pēc kāda laika maina savu aromātu, tādēļ pirms iegādes konkrētās smaržas, nepieciešams notestēt tās.
Nevajadzētu izvēlēties un iegādāties smaržas, kad ķermenis atrodas pārmaiņu fāzē, piemēram, grūtniecības laikā, jo tad notiek hormonālas izmaiņas, kas maina maņu uztveri, it sevišķi ožas uztveri. Savukārt vērtējot smaržu noturīgumu un aromāta spēcīgumu, jāņem vērā savas dzīvesvietas klimats un gadalaiks – silti un mitri apstākļi smaržu pastiprinās, turklāt tā ātrāk iztvaikos, savukārt vēsā laikā smarža turēsies ilgāk.
Pareiza smaržu uzklāšana ir gandrīz vai māksla, turklāt, darot to pareizi, smaržas savu aromātu saglabās ilgāk. Tiek uzskatīts, ka dārgu smaržu iegāde ir vērta katru centu, tādēļ vēl jo svarīgāk ir ievērot dažādus padomus. Tīra āda smaržas uzsūks vislabāk, tāpēc tās iesaka uzpūst pēc vannas vai dušas. Likums „mazāk ir vairāk” ļoti attiecināms uz aromātiem, lai smaržas pievērstu uzmanību, nevis atbaidītu pārcensties nevajag. Ja smaržu pudelītei nav izsmidzinātāja, tās uz pirkstu galiem jāuzklāj un jāiemasē pulsa zonās – plaukstu un elkoņu locītavās, uz kakla, krūtīm, aiz ausīm, aiz ceļiem un augšstilbu iekšpusē. Bet, ja smaržu flakonam ir izsmidzinātājs, kā tas sastopams mūsdienās, smaržas uzklāj pulsa zonās, turot aptuveni 30 cm attālumā no ķermeņa – tad tās tiks izsmidzinātas vienmērīgāk. Izplatīta metode ir smaržu mākoņa veidošana, smaržas izsmidzinot 2-3 reizes un izejot tam cauri. Smaržas visilgāk saglabājas uz taukainas, nevis sausas ādas. Tas ir skaidrojams ar to, ka smaržās esošās eļļas savienojas ar ādas eļļām, tādējādi palēninot izgarošanas procesus. Tādēļ cilvēkiem ar sausu ādu smaržas jāuzklāj vairākkārt vai arī pirms smaržu uzpūšanas jāiesmērē āda ar mitrinošu krēmu. Ir būtiski ļaut smaržām nožūt, tādējādi veicinot to uzsūkšanos ādā. Pretējā gadījumā tās ātrāk no ādas noberžas un izgaro.
Izvēloties sev piemērotākās smaržas, vispirms jāizlemj, kādu noskaņu vēlamies radīt. Pastāv trīs definētas aromātu grupas – klasiskā, delikātā jeb maigā un jutekliskā. Klasiskos aromātus vislabāk izvēlēties, ja vēl nav īsti pārliecības par konkrētu smaržu izvēli. Šādi aromāti būs uzticami, lieliski iederēsies jebkurā situācijā, tādēļ noteikti iekļaujami katras sievietes smaržu plauktiņā. Modes ikonas Koko Šaneles veidotās „Chanel No.5” ir vienas no klasiskākajām smaržām pasaulē. To pamatu veido roze un jasmīns, bet pārējās sastāvdaļas ir ilang-ilangs, sandalkoks un muskuss, kas tām piešķir eleganti klasisku aromātu.
Pie zināmākajām klasiskajām smaržām pieder arī zīmola „Oscar de la Renta” smaržas, kuras sastāv no Bulgārijas rozes, dzintara, jasmīna un mirres, radot izsmalcinātu un klasisku aromātu.
Pazīstamākie maigo, sievišķīgo un neatvairāmo smaržu aromāti pieder zīmolam „Nina Ricci”. Parfīmos, kuru sastāvā ir neļķe, gardēnija, nedaudz jasmīna, rožu un sandalkoka, vai aromātos, kas veidoti uz mandeļu aromāta bāzes.
Trešā – juteklisko smaržu – grupa ir drosmīgākām, pašpārliecinātām un kvēlām sievietēm. Atpazīstamākās un populārākās šīs grupas smaržas ir „Yves Saint Laurent” aromāts „Opium”. Tā sastāvā ir neļķes, jasmīna, maijpuķīšu, mandarīna, dzintara un vaniļas ekstrakti. Tāpat kā jutekliska smarža atzīts „Chanel” aromāts „Chance”, kas veidots no citrusaugļu, jasmīna, rozā piparu un baltā muskusa aromātiem.