7.8 C
Rīga
ceturtdien, 19 decembris, 2024

Pirms Līgo krasi aug pieprasījums prezervatīviem

 

Apkopojot informāciju par pārdošanas datiem noskaidrots, ka latvieši ir gana naski papardes zieda meklētāji. Statistika rāda, ka pirms Līgo svētkiem prezervatīvu pārdošanas apjomi pieaug trīskārši, savukārt pēc svētkiem teju divas reizes aug pieprasījums pēc avārijas kontracepcijas. Visstraujāk jeb teju piecas reizes pirms Līgo svētkiem pieaug pieprasījums pēc pretinsektu līdzekļiem, kā arī preparātiem brūču apstrādei.

BENU aptieku pārdošanas attīstības vadītājs Egils Tēbelis skaidro: “Periodā pirms Līgo svētkiem vērojams izteikts pieaugums pieprasījumā pēc prezervatīviem, piemēram, 2013.gadā papardes zieda meklētāji svētkiem gatavojās gana aktīvi, jo dienu pirms Līgo svētkiem pārdoto prezervatīvu apjoms veidoja 9,7% no jūnija kopējā prezervatīvu pārdošanas apjoma jeb teju trīs reizes lielāku apjomu nekā vidēji vienā jūnija dienā. Savukārt pēc svētkiem pieprasījums atgriežas ierastajā ritmā. Turpretī divas dienas pēc svētkiem ir novērojams avārijas kontracepcijas pārdošanas pieaugums. Pērn pēc Jāņu dienā šo līdzekļu pārdošanas apjomi bija divas reizes lielāki nekā vidēji vienā jūnija dienā jeb 6,8% no mēneša kopējā pārdošanas apjoma. Avārijas kontracepcijas līdzekļu pārdošanas apjomi “ierastā režīmā” parasti atgriežas trešajā dienā pēc Līgo svētkiem.”

Ņemot vērā, ka cilvēki visbiežāk izvēlas Līgo svētkus svinēt brīvā dabā, līgotāji jau laikus rūpējas, lai atpūtu nesabojātu asinskārie odi vai ērces. Līdz ar to ik gadu būtisks pieaugums pirmssvētku periodā vērojams arī pretinsektu līdzekļu pārdošanai. Šo līdzekļu pārdošanas apjomi sāk pieaugt jau trīs dienas pirms svētkiem. 2013.gada 20.jūnijā dienas pārdošanas apjoms dubultojās, 21.jūnijā tas pieauga jau 2,5 reizes, savukārt 22.jūnijā pārdošanas apjomi, salīdzinot ar dienas vidējo pārdošanas apmēru, pieauga piecas reizes.

Egils Tēbelis skaidro, ka atkarībā no laikapstākļiem pieaugums novērojams arī saules aizsarglīdzekļiem, taču šīs kategorijas pārdošanas apjomi vienmēr atkarīgi no laika prognozes. Ja tiek prognozēti silti un saulaini svētki, tad pārdošanas apjomi būtiski pieaug, bet, ja prognozē lietainus svētkus, tad saules aizsarglīdzekļu pārdošanas apjoms būtiski neatšķiras no ikdienas pārdošanas apjomiem.

 

TAVS KOMENTĀRS

Please enter your comment!
Please enter your name here

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.