Lai ieinteresētu un nodarbinātu bērnu, nemaz nav vajadzīgs kalns ar jaunām lellēm, konstruktoriem, mājiņām, mašīnām, zvēriņiem un citām mantām! Kādreiz pietiek ar to, ka iedodat viņam visvienkāršāko mantu, kura pat nav paredzēta spēlēm.
Dzen – kaste.
Bērniem patīk zīmēt un bērniem patīk kastes. Patiešām, patīk. Mazulis, kurš ir iesēdināts lielā kartona kastē ar krāsaino zīmuļu komplektu, parasti tur sēž ļoti klusi vismaz stundu – pusotru. Kamēr ir kur zīmēt.
Piltuve.
Pat tie bērni, kuriem neder internetā mammas izlasītie Montesori vingrinājumi, var vismaz pusstundu vai ilgāk aizķerties pie divām ūdens/griķu burkām un piltuves. Vienkārši parādiet bērnam, kā pārliet vai pārbērt caur piltuvi ūdeni vai griķus un atstājiet viņus vienatnē. Ja esat izvēlējusies ūdeni nevis griķus, bērnu ar burkām nosēdiniet uz ūdens necaurlaidīga un viegli noslaukāma materiāla, vai iesēdināt vannā.
Dīvāna spilveni.
Galvenais, lai tie būtu pietiekamā daudzumā. No tiem var izveidot būdu vai automašīnu, kalnu, no kura vai uz kura var lēkāt, sacensties, kūleņot un darīt daudz citu jauku lietu. Patiesi brīnišķīgu spilvenu kaudzi padarīs sega, kura var pārvērsties par mājiņas jumtu.
Šalles, lakati.
Ar to palīdzību var sarīkot modes skati vai karnevālu, sameistarot buru laivu, izrotāt “māju”. Par ko tikai nepārvēršas auduma gabali! Gribi – par turbānu, gribi – par gariem matiem, gribi… par spoku. Tikai, lūdzu, actiņas griezt nevajag. Bez acīm ir briesmīgāk. Patiešām.
Spoles un šņores.
Var savērt vienu uz otra, var apsiet vai aptīt. Var veidot krelles, kuras īstenība ir lokomotīves. Var ripināt spoli turot to aiz ievērtās šņores galiem. Var strauji paraut aiz šņores gala tā, lai tā ātri attītos un spole pa grīdu aizripotu projām. Var no spolēm izveidot torni. Galvenais, ka lielākajā vairumā gadījumu, par visām šim iespējām bērni iedomājas paši. Tas ir vērtīgi.
Lielas, krāsainas pogas.
Ja bērns ir mazs, kopā ar tām var iedot pudeli, kurai ir plats kakliņš. Interesanta nodarbe – iebērt pudelē, kurai ir visšaurākais kakliņš, visvairāk pogu. No pogām var veidot piramīdas, cept kūkas, veidot cilvēciņus, zvērus un glezniņas. Pogas var meklēt sev pāri. Pogas ir brīnišķīga nodarbe un ne tikai sīkās motorikas attīstīšana.
Dambrete un šahs.
Tikai pieaugušie domā, ka spēlēt šīs spēles ir sarežģīti. No dambretes kauliņiem var celt torņus. Šaha figūras arī var būt torņi. Un tad viss kopā būs pilsēta. Vēl šaha figūras var būt prinči un princeses, un braukt viens pie otra ciemos dambretes figūru karietēs, kurās ir iejūgti šaha figūru zirgi. Bandiniekus var likt gulēt, zirgus un laidņus apgriezt otrādi un griezt kā vilciņu, kad tos horizontāli ripina – tie neripo taisni bet griežas pa apli.
Grāmatas.
Tikai ne tās, kuras ir ļoti žēl. Grāmatas – brīnišķīgs konstruktors! Tām ir parametri – garums, platums, apjoms, spēja atvērties, dažāda faktūra un vāku krāsa. Vienu vārdu sakot, no tām var daudz ko uzbūvēt.
Pudeļu korķi un burku vāciņi.
Tos var ripināt kā riteni, būvēt dažādas lietas, izmantot kā lidojošos šķīvīšus, spēlējot dambreti vai šahu pievienot spēles apjomīgumam, rīkot tējas dzeršanu… Kopumā, lielisks spēļu komplekts, gandrīz vai universāls.
Zīmuļi un pildspalvas.
Ja bērnam nav noslieces izdurt sev acis, bet viņam parasti nav tādas noslieces, tad jums vienmēr pa rokai ir vēl viens brīnišķīgs konstruktors. Parādiet, kā no zīmuļiem var izveidot “aku” un uzziniet, cik ilgi ar šo vienkāršo lietu var nodarboties četrgadnieks! Kādreiz bezgalīgi ilgi. Lai tikai zīmuļu pietiek.
avots: pics.ru