21.gadsimtā darba devēji skatās ne tikai uz tavu CV un motivācijas vēstuli, bet arī ieskatās tavos sociālo tīklu profilos, lai gūtu plašāku priekšstatu par tevi kā personību. Ieskaties un uzzini, kam tev jāpievērš uzmanība!
Karjeras eksperti norāda, ka mūsu sociālo tīklu aktivitātes tiešā veidā ietekmē to, kā citi uz mums skatās – tai skaitā arī darba devēji. Visa informāciija, ko tu par sevi atklāj un ko par tevi atklāj sociālajos tīklos, ir pakļauta vērtēšanai. Nenoliedzami – vērtēt cilvēku profesionālo vajadzību dēļ pēc viņa privātā profila sociālajos tīklos ir muļķīgi, taču tā ir 21. gadsimta realitāte, ar kuru jārēķinās!
Karjeras ekspertu padomi, ko darīt un nedarīt sociālo tīklu vidē, ja vēlies radīt par sevi labāku iespaidu un attiecīgi iegūtu vai nu sen kāroto paaugstinājumu, vai jaunu darba vietu:
1.Nekad nesūksties par savu darbu – neatkarīgi no tā, vai sūkstīšanās būtu paša ieraksts vai nošērota atziņa bildes formātā;
2.Nekad neaicini “draugos” cilvēku, ar kuru tikko biji darba pārrunās vai vēl trakāk – tikai tiksies darba pārrunās;
3.Vienmēr raksti gramatiski pareizi;
4.“seko” lapām, kas attiecas uz nozari, kurā darbojies vai vēlies darboties, lai būtu lietas kursā (vai vismaz radītu iespaidu, ka esi lietas kursā) par aktualitātēm;
5.Noņem atzīmi par sevi (“attago”) no draugu ievietotiem attēliem, kur esi attēlots tev neglaimojošā situācijā;
6.Padomā, pirms publicē attēlus – pašbilde varbūt pati par sevi nav nekas slikts, taču to pārmērīga kvantitāte un īpaši izceltas ķermeņa aprises vai pārāk daudz plikumu, labu iespaidu par tevi neradīs;
7.Neesi rupja sociālajos tīklos – tas attiecas gan uz taviem ierakstiem, gan komentāriem, gan attēliem, kurus pievieno, gan šēriem.