29 C
Rīga
pirmdien, jūnijs 27, 2022

Kā es atbrīvojos no 6 kg un ceru tikt galā ar vēl tikpat.

 

Nezinu, vai kāda atceras, ka sūdzējos par iesprūdušo svaru. Man to ir izdevies iekustināt un nolēmu padalīties, kā. Ja kādai tas noderēs, man prieks. Daudzas meitenes te prasa, kā novājēt, dažas meklē brīnumpulverīšu receptes un ātro rezultātu diētas, bet prieks lasīt, ka citas būtu gatavas arī veselīgi to darīt, tikai nezin, kur sākt. Tā kā pašai nācās tam „burties cauri” un mācīties no savām kļūdām, varu padalīties ar to, ko atklāju. Kas gribēs, izlasīs 😉 P.S. Neesmu dietologs, arī rezultātus negarantēju, bet man palīdzēja. Un neesmu no tām, kam vienkārši nākas atteikties no baltmaizes un kolas un tievēt jau. Pat veselīgam, liesam ēdienam porcijas ir ļoti svarīgas, tāpat kā regulāras, biežas ēdienreizes. P.P.S. Tā nav diēta. Un nav domāta ātram, īslaicīgam rezultātam. Esmu mainījusi savus ēšanas paradumus un pie vecajiem atgriezties neplānoju. Tāpēc nav runa par „izturēšanu” vai „noraušanos”, tā es tagad ēdu. Vispirms nācās iemācīties, kas ir patiesi veselīgs un kas ne. Piemēram, sāku ēst jogurtiņus, likās, kur nu vēl veselīgāk! Bet kad palasa, kas tur iekšā ir, krāsvielas, aromtizētāji, E-vielas, kas paildzina realizācijas termiņu, nekas labs tur nav. Tagad ja ēdu jogurtu, tad tikai pāris karotes un dabisko 2% Grieķu jogurtu bez piedevām. Dienu sāku ar brokastīm. Tas no bērnības jau iegājies un nevaru iziet no mājas bez ēdiena un kafijas vai tējas krūzes. Brokastis ir mana lielākā ēdienreize gandrīz, kaloriju ziņā varu apēst pat 500 kcal un parasti tās ir auzu pārslas ar ābolu biezeni (āboli + kanēlis), reizēm grauzdēta tumšā pilngraudu maize ar tunci vai avokado vai Filadelfiju, citreiz vārītas olas, omlete ar tomātiem, (ja ēdu musli ar pienu, drīz jau gribas ēst, bet vēders uzpūšas, tāpēc reti to daru) un tml. lietas. Tas parasti ir ap 6:30 – 7:00 no rīta. Uz skolu eju ar kājām (3 km), tas man prasa pusstundiņu, pamostos, paklausos mūziku, sagatavojos gaidāmajai dienai, tā teikt „iesildos”. Ap 10 kaut ko uzkožu, tikai tāpēc, lai vielmaiņa darbojas un nav pārāk lielas atstarpes starp ēdienreizēm. Vakar bija ābols, šodien puķkāpostus uzgrauzu… burkāns, tomāts, tādas lietas. 12:00 man ir pusdienas, kas bieži ir no mājām paņemti, iepriekš sagatavoti cepeškrāsnī tvaicēti dārzeņi, plus lasis, vista, vai fetas siera kubiciņi, lai padarītu ēdienreizi sātīgu. Un periodā no 15:00 – 16:00 ēdu vēlreiz, tāpat; ābolu, dažas karotes jogurta, vai krūzi tomātu biezzupas utt. Vēlāk vakaros neēdu. Ne īpaši speciāli, bet neprasās uz vakaru ēst. Pie tam es agri eju gulēt, ap 21 jau un nepatīk ar pilnu vēderu likties gulēt un no rīta celties. Pa vidu lietoju šķidrumu, no rīta puses ūdeni, pēc tam tējas (kumelīšu vakaros, piparmētru pēc ēšanas, zaļo, balto), bet īpaši daudz nedzeru. 1,5 l – 2 l dienā max. Uzskatu, ka nevajag pārspīlēt. Bet kādreiz dzēru knapi glāzi ūdens dienā, tāpēc priekš manis jau tas ir progress. Katru otro dienu eju uz zālīti, pirmo stundu pavadu kombinējot kardio trenažierus, „slēpoju”, skrienu, airēju, braucu ar riteni, izmantoju steperi, mainu ilgumu un slodzi, kā kuru dienu jūtos. Tai stundā iekļaujas arī riņķa griešana ~20 min un staipīšanās. Pēc tam vēl apmēram pusstundu pavadu izmantojot pretestības trenažierus, kājām, rokām, presītei utt. Treniņu noslēdzu ar 10 – 15 min pastaigu un skrejceliņa un pēc tam pasēžu pirtī un atslābinos. Varbūt vēl dažus pieturas punktus: Ja jūtos slikti par kaut ko apēstu, sarēķinu kalorijas un secinu – nav nemaz tik traki, vai arī vienkārši tik nodedzinu nākošajā treniņā un ietaupu patērētās kalorijas izlīdzinot tās pa nākošajām 2 – 3 ēdienreizēm, ēdot attiecīgi mazāk. Kādreiz svēros katru dienu un ne izmaiņas varēju pamanīt, gan lieku stresu sev taisīju. Tagad, ja liekas, ka izmaiņas ir, uzvelku savas „mērbikses”, pārliecinos, un tad nosveros ~ 2x mēnesī. Vēl – izvairies no pārsteiguma kalorijām. Es sapratu, ka sieram, kas man ļoti garšo ir salīdzinoši ļoti daudz kaloriju, bet izsalkumu man lieliski apmierina arī tvaicēti saldēti dārzeņi, kuros ir smieklīgas 20 kcal uz 100 gramiem. Protams, joprojām ēdu sieru un nedzīvoju uz saviem 20 kcal dārzeņiem, bet viennozīmīgi paturu prātā, ka tas ir kā kārums retākām reizēm. Tagad skatoties atpakaļ es lieliski redzu, ka svaru ilgi nezaudēju, kaut gan domāju, ka ēdu ļoti maz, jo bija nepareizie produkti, nepareizās kombinācijās, nepareizos daudzumos. Par kombinācijām; dalīto uzturu neieturu it kā, bet tik un tā esmu pieradusi ēst gaļu + dārzeņus (visbiežāk), vai dārzeņus + piedevas (brūnos rīsus, griķus), (retāk) vai gaļu + piedevas (gandrīz nekad), skatos arī, lai būtu līdzsvars. Ja no rīta ēdu maizi ar avokado, tad pusdienas būs liesākas, veģetāras. Ja brokastis bijušas mazāk taukvielām un kalorijām bagātas, pusdienas būs sātīgākas. Lai ēdienkarte nekļūtu vienveidīga, tajā iekļauju arī pupiņas u.c. lietas, kuras ikdienā nav manā pirmajā izvēlē, par laimi, man garšo gandrīz visi svaigie dārzeņi, tāpēc parasti nedēļas vidū nopērku, piemēram, 2 dažādus dārzeņus, kas man „iet kopā”, sagriežu mazos gabaliņos, salieku plastmasas trauciņos un katru dienu paņemu pa daļai. Piemēram, puķkāpostus un ķiršu tomātiņus, brokoļus un kāpostus utt. Ar augļiem prātīgi, cukura un ogļhidrātu dēļ, dienā apēdu 1 vai 2; arī banānus ēdu reti. Reizēm izvēlos greipfrūtus vai ananāsus. Konservētus augļus neēdu, tajos ir daudz cukura, bet dabīgie augļu vitamīni apstrādes procesā nav saglabājušies. Saldētus augļus izmantoju, lai pagatavotu smoothies. Īpaši man garšo mellenes. Varbūt kādai izklausās strikti, bet tā nebūt nav, es ēdu ļoti normāli un jūtos enerģijas pilna. Ar saldumiem ir tā, ka nevaru atrast vidusceļu – vai nu saēdos dikti, vai labāk neēdu nemaz. Tāpēc pēdējā laikā neesmu saldumus ēdusi. Kura nevar atturēties un māk ievērot mērenību, arī saldumus vajag, normālās devās. Zefīrus, tumšo šokolādi, dažus auzu pārslu cepumus, uz priekšu 😉 Arī popkorns ir salīdzinoši nekaitīgāks, jo tam ir neliels blīvums – tāds uzpūsts kukurūzas grauds, plus, tajā ir pat saglabājies neliels daudzums šķiedrvielu. Protams, piedevas ir izšķirošas un izteikti sālīts vai sviesta popkorns piedod daudz kaloriju šķietami nelielam daudzumam gardā našķa. Arī zupas man patīk, jo tās ir viegli uztaisīt, viegli uzsildīt pēc tam un lietot nākošās dienas. Pirms sātīgākām ēdienreizēm ~ 10 min košļāju košļeni, tā ēdiens ātrāk sagremojas. (vismaz es tā esmu iedomājusies) Par produktiem, kurus neēdu. Majonēzi (negaršo), krējumu kādu ēdamkaroti reizēm pie omletes vai tml. Baltmaizi neēdu. Makaronus, baltos rīsus īpaši neprasās, bet viņi ir lēti un tāpēc reizēm uzvāru nedaudz makaronu un vāru ar Anneles garšvielām, bez sāls. Arī kartupeļus reti. Sāli un cukuru uzturā nelietoju tādā izpratnē, ka pati ar savu roku neberu nekur klāt. Tāpat pa dienu savācas. Reizēm pamēģinu lietas, kas man liekas interesantas. Invera sakni ar medu un citronu, pārlietu ar vārošu ūdeni, sanāk spēcīga, īpatnējas garšas tēja. Man personīgi, ēst veselīgāk sanāk ātrāk un lētāk. Lētāk, jo ēdu mazāk un pietiek ilgākam laikam, savas parastās porcijas tagad sanāk gandrīz divām reizēm. Un mazāk laikietilpīgi priekš manis ir skatoties televizoru sagriezt dārzeņus un no rītiem iemest tos trauciņos un paķert līdzi, nevis cept un vārīt, taisīt mērces utt. Jūtu, ka esmu dikti izplūdusi jau un ja kādai vēl kas interesēs, gan jau paprasīs. Bet gribēju vienkārši padalīties 😉 Lai jums jauka diena !

 

TAVS KOMENTĀRS

Please enter your comment!
Please enter your name here