6.1 C
Rīga
piektdien, 27 decembris, 2024

Bijusī “Facebook” darbiniece: Uzņēmums zina par “Instagram” un “Facebook” kaitīgumu

Nozare.lv
 

Bijusī uzņēmuma “Facebook” datu zinātniece Frensisa Haugena nepatīkami pārsteigusi ASV likumdevējus un sabiedrību, atklājot, ka uzņēmums zinājis par kaitējumu, ko pusaudžiem nodara atrašanās sociālajā tīklā “Instagram”, kā arī apsūdzēja “Facebook” naida vairošanā.

Haugena tagad sniegs liecības ASV Kongresam.

Haugena nākusi klajā ar nosodījumu “Facebook” plašā jautājumu lokā, pārmetumus pamatojot ar iekšējās izpētes dokumentiem, ko viņa nokopēja, pirms pamest darbu “Facebook” pilsoniskās integritātes nodaļā.

Haugena arī iesniegusi sūdzības federālajām varasiestādēm, kurās apgalvo, ka paša “Facebook” izpēte liecina, ka tas vairo naidu, melīgu informāciju un politiskos nemierus, bet uzņēmums slēpj, ka to zinātu.

Pēc nesenās publikācijas “Wall Street Journal”, kas bija balstīta Haugenas nopludinātajos dokumentos, viņa atklāja savu identitāti svētdienas vakarā intervijā telekanāla CBS pārraidē “60 Minutes”.

Viņa uzstāja, ka “Facebook” daudzkārt “demonstrējis, ka tas izvēlas peļņu drošības vietā”.

Haugena otrdien sniegs liecības Senāta Tirdzniecības komitejas patērētāju aizsardzības apakškomitejai.

Senatori izvērtē to, kā “Facebook” izmanto pašu pētnieku liecības par “Instagram”, kas norāda uz potenciālu kaitējumu gados jaunākiem lietotājiem, īpaši meitenēm, vienlaikus publiski mazinot negatīvo seku nopietnību.

Vairākiem populārās foto koplietošanas vietnes lietotājiem pusaudžiem līdz ar vienaudžu spiedienu, ko ģenerē uz vizualitāti fokusētais tīkls, radušās garīgās veselības un ķermeņa tēla problēmas, bet dažos gadījumos radušies ēšanas traucējumi un domas par pašnāvību, liecina Haugenas nopludinātais pētījums.

Kā konstatēts vienā iekšējā pētījumā, 13,5% padsmitnieču atzinušas, ka “Instagram” domas par pašnāvību padara smagākas, bet 17% atzinušas, ka sociālais tīkls smagākus padara ēšanas traucējumus.

 

TAVS KOMENTĀRS

Please enter your comment!
Please enter your name here

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.