Yogurt, granola, seeds, fresh, dry fruits and honey in bowl by Anna Ivanova on 500px.com

Badošanās nepalīdzēs izskatīties satriecoši peldkostīmā, bet pareiza ēšana gan. Noslēpums slēpjas veselīgas pārtikas lietošanā un pareizā kaloriju dedzināšanā.

Vasarā ir vieglāk sekot šim plānam, jo karstā laikā neprasās ēst augstu tauku procentu saturošus un smagus ēdienus. Labākie ēdieni svara zaudēšanai vasarā ir viegli, atspirdzinoši, svaigi un, visbiežāk, nav gatavoti karstā virtuvē.

Eksperti saka, ka vieglākais veids, kā zaudēt svaru vasarā ir izmantot visu, ko sniedz daba. Augļi un dārzeņi vasarā ir savā labākajā kondīcijā. Apciemo vietējo lauku labumu tirdziņu un piekrāmē pilnu maisiņu ar veselīgiem, dabīgi audzētiem produktiem. Turklāt, šie ēdieni nesatur daudz kalorijas, tāpēc ir vitamīniem un barības vielām bagāti.

‘’Vasarā izvēlies veselīgu un svaigu ēdienu! Būsi pārsteigta, cik lieliska būs pašsajūta un cik tie ir gardi, ‘’ apgalvo veselības speciāliste Sūzana Mora. ‘’Ievāc ražu vasarā un sasaldē tos ziemai. Pēc tam baudi svaigas ogas, melones, zaļumus, tomātus, gurķus un citus labumus, arī kad vasara jau aizgājusi.’’

Bonusā, aizmirsti par porciju daudzumu. Kad ēd svaigi un zaļi, ierobežojums neeksistē. ‘’Tieši šādi, tu it nemaz neapdraudi savu figūru, ‘’apgalvo Sūzena.

Lai ietaupītu sev laiku virtuvē, sāc ar zaļumiem, kurus var tikai nomazgāt, sagriezt un likt mutē. Ja gribas kaut ko vairāk, var pievienot vistu, gatavu buljonu vai citus dārzeņus. Iepriekš pagatavoti ēdieni var maksāt dārgāk, bet tie aiztaupīs laiku virtuvē.

Šeit ir dietoloģes top ieteiktie ēdieni, svara samazināšanai:

  1. Aukstās zupas:

Uztura speciālistes mīļākais zemo kaloriju ēdiens. Viņa apgalvo, ka dievina visādus veselīgus ēdienus, bet aukstā zupa ir pirmajā vietā. Tādas aukstās zupas kā gospačo vai gurķu-diļļu zupa ir ideāla maltīte.

‘’Pētījums vēsta, ka aukstā zupa kā pirmais ēdiens, aizpildīs vēderu tik ļoti, ka no pamatēdiena tik daudz negribēsies.’’

  1. Arbūzs:

Kuram gan nepatīk iekosties rozā, sulīgā un atvēsinošā arbūzā, kad ārā ir karsts un saulains?

‘’Puse no arbūza sastāv no ūdens, ‘’apgalvo Mora. ‘’Tas ir lielisks veids kā apmierināt slāpes un kārdinājumu pēc našķiem.’’

  1. Grilēti dārzeņi:

Vasara nav iedomājama bez grilētiem dārzeņiem. Dietoloģe iesaka turēt ledusskapī plati ar grilētiem cukinī, pipariem, sīpoliem, burkāniem, baklažāna, sparģeļiem un ķiplokiem. Tos var izmantot tādiem ēdieniem kā:

  • Grilētu dārzeņu un kazas siera salāti
  • Grilētu dārzeņu tortiljas
  • Grilēti dārzeņi, cietais siers, svaigi zaļumu makaroni un maizītes
  1. Salāti

Salāti vasarā strādā kā ātri pagatavojams un veselīgs ēdiens, kuram nevajag speciālas receptes. ‘’Vienkārši noskalo produktus un veido tos, kā pati vēlies: griez, smalcini, piemet augļus, zaļumus, riekstus vai itin jeb ko, kas tev visvairāk garšo. Visu saliec kopā un maltīte gatava dažās minūtēs, ’’ tā iesaka veselības speciāliste Mora. ‘’Ja vēlies salātiem pievienot gaļu, nepārspīlē ar daudzumu un uztver to kā piedevu, nevis pamatu’’.

  1. Zemu vai kaloriju nesaturoši dzērieni:

Smūtīji, kola, atspirdzinoši saldinātāji un citi dzērieni, šķiet ļoti labi, kad ārā ir karsts un spiedīgs laiks. Tikpat ātri, cik tos var izdzert, tikpat ātri klāt ir kalorijas. Toties, tie mazina slāpes, bet nesamazina izsalkumu, tāpēc tie ir jāizvēlas īpaši uzmanīgi.

            Šeit ir daži piemēri, kādus dzērienus izvēlēties, lai organisms būtu pateicīgs un netiktu uzņemtas pārlieku daudz kalorijas:

  • Augu alus vai apelsīnu dzēriens – satur 100 kalorijas. (1/2 krūzes vaniļas saldēts jogurts, 12 uncēs augu alus vai apelsīnu sodas)
  • Skābs citronu-granātābolu dzēriens – satur 35 kalorijas. (12 unces gāzēta citronu ūdens, kopā ar 1 citrona sulu un ¼ glāzes granātābolu sulas, pasniegtas ar ledu).
  • Lielā, saldētā StarbucksLatte – satur 110 kalorijas.
  • Baltvīna dzēriens – 120 kalorijas. (5 unces baltvīna, samaisīta ar 3 uncēm citronu sulas).
  1. Augļu deserti:

Kārdinājumam vasaras brīvlaiks, diemžēl, neeksistē un vēlēšanās pēc kā salda var sabojāt tavus diētas plānus. Dietoloģe iesaka: ‘’Aizmirsti par kaloriju bagātajiem, pārsaldinātajiem produktiem un izvēlies dabīgus, veselīgus našķus, kas apmierinās kārdinājumu pēc saldumiem.’’

Veselīgo našķu ieteikumi:

  • Cepts banāns, pasniegts ar zemu tauku saturošu jogurtu
  • Cepts ananāss ar rumu un pekanriekstiem
  • Cepti persiki ar mellenēm un medu
  • Sasaldēti tumšie, saldie ķirši
  • Sasaldēts banāns ar šokolādes mērci
  • Sasaldētas vīnogas

 

Avots: Webmd.com

 
Ko Tu par to saki?

Komentē

Dieviete.lv,  noteikumi, ētikas kodekss, [email protected] 2018

+371 66 66 00 22  Valguma iela 31a, Rīga.

or

Log in with your credentials

Forgot your details?