1 C
Rīga
piektdien, 19 aprīlis, 2024

Sociālo mediju kļūdas, kuras nepieļaut, meklējot darbu

 

soc_mediju_kludas

CV un motivācijas vēstule ir starta komplekts darba iegūšanai, tomēr šodienas personāla speciālisti raugās ārpus standartizētajiem CV un motivācijas vēstuļu kalniem, meklējot papildu informāciju sociālajos tīklos, kas neapšaubāmi ir kļuvuši par lielu daļu mūsu dzīves. Kā sakārtot savu sociālo tīklu profilu un kādas kļūdas nepieļaut, lai iegūtu sapņu darbu? Esam apkopojuši dažus ieteikumus.

Darba meklēšana ir kā spogulis. No vienas puses esi tu – cerīgs darba meklētājs, kas meklē visu pieejamo informāciju par savu vēlamo darba devēju. Un no otras puses ir tavs potenciālais darba devējs, kurš mūsdienās spēj ielūkoties ikkatrā interneta stūrītī, lai iegūtu maksimāli daudz informācijas par tevi.

Darba ņēmēji, iespējams, domā “Vai uzņēmumiem tiešām ir laiks apskatīt visus manus sociālo tīklu profilus?”. Un atbilde ir “Protams!”. CV-Online Latvia veiktajā aptaujā noskaidrots, ka sociālie tīkli ir otrs lielākais resurss, kuru izmanto darbinieku uzrunāšanai un piesaistīšanai.

Informācija sociālajos tīklos var palielināt kandidāta iespēju tikt pie sava kārotā darba vai arī to iznīcināt pavisam. Kādu sociālo tīklu stratēģiju izvēlēties, lai tiktu pie iecerētā darba? Kādu lēmumu pēc internetā atrodamās informācijas apkopošanas pieņems personāla atlases speciālists? Ko mainīt, labot vai paslēpt no saviem sociālajiem tīkliem? Piedāvājam 3 ieteikumus, lai sociālos tīklus izmantotu savā labā jauna darba iegūšanā.

PRIVĀTUMS
Ja tevis nav internetā, tevis nav vispār – šāds pieņēmums valda sabiedrībā, un tam daļēji piekrīt arī personāla atlases speciālisti. Ja HR speciālists nespēj tevi atrast internetā, tas var liecināt par to, ka tev ir kaut kas slēpjams vai gluži pretēji – nav ko par sevi pastāstīt un parādīt. Abos gadījumos tu nonāksi to kandidātu grupā, kurus pat neaicinās uz interviju.

CV-Online Personāla atlases nodaļas vadītājs Kaspars Kotāns gan atzīst, ka svarīga ir nozare un amats, uz kuru pretendē kandidāts. Īpaši svarīgi tas ir tādā gadījumā, ja vakance, uz kuru pretendē, saistās ar darbošanos internetā. Jebkurā gadījumā, ja tu lieto sociālos tīklus, padomā divreiz, kādu informāciju tajos padarīt publisku un ko labāk atstāt redzamu tikai tuvākajiem draugiem.  Ir labi, ja Google parādās tavs sociālo tīklu profils, tomēr bildes no piektdienas ballītes klubā vai neskaitāmi “Like&Share” konkursa ieraksti nemaz neglaimos tavai kandidatūrai uz vakanci.

Līdzīgi raksti:
Mājās taisīta maska nogurušām acīm pēc darba pie datora
6 viltības kuras Tev palīdzēs darba pārrunās
5 padomi efektīvākam darbam

DRAUGI/ SEKOTĀJU SKAITS

Sekotāju skaits ir skaitlisks mērījums bez īpašas nozīmes. Daudz lielāka nozīmē ir tam vai tu pats seko un vai tev seko nozares līderi un profesionāļi, nekā tam, cik liels ir tavs sekotāju skaits. Tas ir svarīgāk, jo arī tad, ja jums ir mazs sekotāju skaits, ar savu viedokli un vienu precīzi izteiktu frāzi, jūs varat ietekmēt daudz.

Darba devējus interesē tas, kā jūs izmantojat sociālos tīklus, lai mijiedarbotos, veidotu attiecības un izpaustu savu radošumu. Nav nepieciešamības pēc tūkstošiem Twitter sekotāju, lai panāktu šo efektu. Pārliecinieties, ka lietojat sociālos tīklus, ne tikai privātām vajadzībām, bet arī, lai sekotu industrijas līderiem un organizācijām. 

Darba devēji vēlas redzēt, kādu saturu veidojat, ar ko dalāties. Šī ir lieliska iespēja parādīt sevi tā, lai darba devējs jūs ieraudzītu kā vērtīgu darbinieku, kurš spēj diskusijai piešķirt vērtību

PASIVITĀTE

Nepabeigts, nesakārtots Linkedin profils vai pasīvs Facebook profils var atstāt lielu iespaidu uz lēmuma pieņemšanu.

Ar to, ka ir izveidots profils sociālajos tīklos ir par maz. Aktivitāte sociālajos tīklos pierāda, ka zini, kā strādāt ar auditoriju. Sociālie tīkli ir katra darba ņēmēja iespēja demonstrēt spēju komunicēt, iesaistīt auditoriju diskusijā un veidot saturu. Nepalaidiet garām šo iespēju!

Ko vajadzētu darīt? Jums jāveido savs sociālo tīklu tēls, pat ja tas nozīmē dalīties ar jau gatavu saturu pāris reizes nedēļā. Tomēr jābūt uzmanīgam, ar kādu saturu dalies. Pievērsiet uzmanību arī gramatikai un valodai, kādu lietojat! Meklējot piemērotus kandidātus, personāla atlases speciālisti vērtēs ne tikai kandidātu pašu radītu saturu, bet arī saturu, ar kuru tie dalās sociālajos tīklos. Ja tas ir interesants, gudrs, asprātīgs un radošs – tas liecina, ka arī kandidāts tāds ir.

Šī ir kandidāta iespēja parādīt sevi ārpus CV un motivācijas vēstules formas. Viss noslēpums slēpjas sociālo tīklu ierakstu kvalitātē un sociālajā lokā jums apkārt.

 

TAVS KOMENTĀRS

Please enter your comment!
Please enter your name here

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.