Kopš šī gada sākuma neauglības ārstēšanas kampaņai, ko rīko biedrība „Taureņa efekts”, sadarbībā ar nacionālo mazumtirgotāju ELVI un Klīniku EGV, ir pieteikušies 66 pāri. „Līdzīgi kā iepriekšējos gados, visaktīvāk piesākās rīdzinieki – ir saņemti 28 pieteikumi, savukārt vismazākais pieteikumu skaits pagaidām saņemts no Kurzemes – 7 pāri. Sieviešu, kas pieteicās neauglības ārstēšanai pagājušogad, vidējais vecums ir 34 gadi, tāda tendence varētu saglabāties arī šogad,” informē Klīnikas EGV direktore, ginekoloģe Zane Vītiņa. Neauglības ārstēšanas kampaņai šajā gadā ir saziedoti jau 10 603 eiro.
Neauglības ārstēšanās kampaņai var pieteikties Latvijā atzītā laulībā esošas ģimenes, ar nosacījumu, ka vismaz viena laulātā pastāvīgā dzīves vieta ir Latvija un sievietes vecums ir līdz 40 gadiem. Tiek paredzēts, ka šogad aktivitāte būs lielāka nekā iepriekšējā gadā, kad kampaņai pieteicās 75 pāri. „Pagaidām vislielāko aktivitāti izrāda rīdzinieki – esam saņēmuši 28 pieteikumus. 13 pieteikumi ir no Zemgales, 10 – no Vidzemes. No Latgales ir pieteikušies 8 pāri, no Kurzemes – 7. Lai veicinātu lielāku informētību, šovasar auglības traucējumu ārstēšanas speciālisti sniedz izbraukuma konsultācijas reģionos,” informē Z. Vītiņa.
„Kampaņa ir svarīga un nepieciešama jau no pirmās dienas, kad to uzsākām. Iedzīvotāju dabiskais pieaugums joprojām saglabājas negatīvs, tāpēc ir svarīgi katrai ģimenei, kas kādu iemeslu dēļ nevar tikt pie bērniņa, nodrošināt iespējas savu ieceri veiksmīgi realizēt. Kopš kampaņas sākuma pasaulē nākuši jau 6 mazuļi, par ko varam pateikties ikvienam ziedotājam,” stāsta SIA „ELVI Latvija” komercdirektore un kampaņas idejas autore Laila Vārtukapteine, piebilstot, ka ziedojumu apjoms, ko izdevies savākt šī gada pirmajos piecos mēnešos jau pārsniedz desmit tūkstošus eiro.
Kampaņas rīkotāji aicina ikvienu Latvijas ģimeni, kura vēlas pretendēt uz bezmaksas medicīniskās apaugļošanas procedūru, pieteikties kampaņai, aizpildot veidlapu Klīnikas EGV mājaslapā: http://www.egv.lv/lv/about/campaign.php. Ģimeņu pieteikšanās atbalstam, lai pretendētu uz 2016. gada izlozi, norisinās līdz 31. oktobrim.
Padarīt Latviju bagātāku aicina biedrība „Taureņa efekts” sadarbībā ar mazumtirgotāju ELVI, Klīniku EGV,AS “Veselības centru apvienību”, mājsaimniecības lielveikalu „DOMO”, ātrās ēdināšanas restorānu ķēdi „Hesburger”, veikalu-noliktavu ALKOUTLET DZĒRIENI&VĪNI, AS VIRŠI-A, lietotu preču mazumtirgotāju „KRISTĪNE-RR” un SIA “A & H ALIANSE” (Gaļas Nams). Papildu informāciju par kampaņu var skatīt projekta mājaslapā: www.labudarot.lv.