3.4 C
Rīga
svētdien, 22 decembris, 2024

Četri bērnu tipi vēdiskajā skatījumā. Katram jārod citādāka pieeja

 

VAIŠJAS – komunikatīvais tips

Viņu personības attīstībai, pasaules uztverei un attiecībām ar apkārtējiem pamatā ir komunikācija. Attiecības svarīgākas par patiesību.

Daudz ko iesāk, taču neko nepabeidz, necieš rutīnu.

Dara ‘pa savam’ nevis kaut kādas pārliecības vai pozas dēļ, bet lai ienestu tajā kaut ko savu un dažādotu savu darbību. Radoši. Nevar neko uztaisīt pēc pasūtījuma.

Mākslinieki revolucionāri. Izcelies vai mirsti. Tu viņam pasūti ar eļļas krāsām gleznotu portretu, viņš tev atnes betona kluci ar grafiti. Ekspresionisti, abstrakcionisti, avangardisti un citi skaisti vārdi, lai kāda arī būtu to nozīme. Visu grib izmainīt, pieliekot kaut ko savu.

Ar šo bērnu neizdosies tā sadarboties, kā, piemēram, ar militāro tipu. Ir skaidri jāsaprot, ka, ja esat iedevuši viņam pāris eiro un aizsūtījuši pēc piena, tad notikt var jebkas. Piens var„neatnesties”. Var „atnesties”, piemēram, sieriņi, jo bērns ir nolēmis kaut ko dažādot. Ja šādam cilvēkam paprasa ūdeni, viņš var atnest pienu, jo piens taču ir labāks, un tas nekas, ka gribējāt ūdeni, lai izmazgātu matus.

Nevar koncentrēties. Kustība priekš tiem ir dzīvība. Bet kustība, ne kā fiziska aktivitāte, bet kā dažādība, kā tieksme pēc jaunas informācijas. Haoss ir daļa no šo bērnu apmācības procesa! Negaidiet no tiem sakārtotu istabu. Un kārtot tur arī nedrīkst, salūzīs ‘viss’.

Var novest lietu līdz galam, ja viņiem tiek dota iespēja izzināt, mainīt un saglabāt savu personību. Individuālisti. Dara, ko uzskata par vajadzīgu, nestrādā pēc uzspiestām receptēm. Ir cilvēki, kuriem nav jādod receptes, bet jāpasaka: „Ir kartupeļi, burkāni, piens utt., varbūt no tā var kaut ko pagatavot?” Tad viņš uzreiz pieslēdzas procesam! „Hmm, ko gan varētu no tā pagatavot?” 80-90% gadījumos no tā sanāks tieši tas, ko sākotnēji arī gribēji, bet, ja redzi, ka viņš kaut ko maina, tad nevajag aizliegt to darīt. Visticamāk viņam labi sanāks! Jo viņš labi īstenos tikai savas idejas!

Komunikatīvā tipa bērni patiešām var aizmirst. Jūs tiem kaut ko pasakāt, bet viņi aizmirst. Viņi apsola un tad aizmirst. Tā nav vieglprātīga attieksme! Viņi reāli aizmirst!! Nevajag viņus tajā vainot. Nevajag viņus kaunināt un sodīt par to, jo koncentrēties viņi iemācīsies pēdējo. Un tikai tad, ja viņu vajadzības, kas saistītas ar viņu dabu, būs apmierinātas un respektētas.

Ja viņi pretojas vecāku lūgumam, jāpiedāvā atrast citu veidu,kā izpildīt šo lūgumu, vai arī jāpiedāvā cita nodarbošanās. Ja viņš kaut kam nepiekrīt, tad jāpaprasa, kāds ir viņa viedoklis. „Ko tu gribētu? Kā tu to redzi?” Šis bērns kaut ko darīs tikai tad, ja jutīs, ka tā ir viņa ideja! Nav cita veida, kā piespiest viņu kaut ko paveikt līdz galam.

Šo bērnu visvairāk motivē pārmaiņas. Jutīgā tipa bērnus motivē sapratne, militārā – sasniegumi. Komunikatīvā tipa bērns alkst pēc pārmaiņām. Ja nekas nemainās, tas ir slikti. Arī darbā – vai nu izaugsme, vai pārmaiņas. Par naudu nesanāks, varbūt tikai par lielu naudu.

Svarīgākais instruments dzīvē un savas dabas izjušanā tiem ir iztēle, tādēļ liela informācijas plūsma (piem., TV) tiem ir graujoša. Viņiem nevar dot daudz informācijas, jo viņi to apstrādās, viņiem visu vajag pamēģināt, un tā var sajukt prātā.

Komunikatīvais tips ir jautrākie, optimistiskākie, kustīgākie bērni. Būsim reāli – militārā tipa bērni nav pārāk jautri.

Ja viņu aizmirsīs vai liks mierā, tas vēl nenozīmē, ka viņš vienkārši sēdēs un nekā nedarīs. Šādu bērnu dzīvē ir jābūt piedzīvojumiem. Viņi ir sabiedriski, runātīgi, ātri veido attiecības ar citiem. Apburoši, parasti visiem patīk. Piekāpīgi, neatceras ļaunu. Bet pieķeršanās arī nav dziļas – viegli saiet ar citiem un viegli šķiras. Var būt neuzticami, virspusēji. „Mēs taču sarunājām! Tu taču solīji iet uz zīmēšanu!”„Nu un kas? Es solīju, esmu savu vārdu saimnieks. Gribēju – gāju. Tagad negribu un neeju, man tur nepatīk.” Un, kā jūs domājat, kas viņam tur nepatīk? Cilvēki! Komunikācija. Vai nu pasniedzēji traki, vai bērni stulbi, vai viss kopā. Viņam ir svarīga komunikācija! Ja šādam bērnam skolā neizveidojas draudzīgas attiecības, tad vislabāk būtu viņu pārcelt uz citu klasi vai citu skolu. Ir tādi bērni, kam tas nav svarīgi, sēž, lidinās savās domās – jutīgie. Militāra tipa bērniem arī nav būtiski, kur būt huligānam, skolu maini vai nemaini, tie tāpat nemācīsies, bet komunikatīvajam tipam tas ir būtiski.

 

TAVS KOMENTĀRS

Please enter your comment!
Please enter your name here

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.