6.8 C
Rīga
svētdien, 17 novembris, 2024

Modes festivāls Riga Fashion Mood Premium

 

25. maijā Ventspilī, teātra namā “Jūras vārti” Latvijas modes palātas rīkotajā modes festivālā Riga Fashion Mood “Premium” Ventspils tiks izrādītas 14 Latvijas vadošo un jauno dizaineru aktuālās kolekcijas, kas papildinātas ar izsmalcinātiem tērpiem svinīgiem brīžiem. Pasākums sākas plkst. 18.30, un to ikvienam iespējams vērot gan klātienē, gan arī Cosmo.lv (tiešraidi skaties šeit).

Rīt savas kolekcijas demonstrēs pazīstamie un mīlētie modes mākslinieki Natālija Jansone, Keita, Aleksandrs Pavlovs, Žanete Auziņa un Šeila, strauju popularitāti iekarojošais Salt un Amoralle, kā arī Taste un ilgtspējīgās modes zīmols Recycled. Jauno modes mākslinieku rindās būs jau popularitāti ieguvušie Reinis Ratnieks un Kristiāna Kalniņa. Skatītājus priecēs arī Latvijas bērnu modes zīmoli Aristocrat Kids, Leny Tomy Factory un Hebe.  

Natālija Jansone
Riga Fashion Mood „Premium” Ventspilī Natālija Jansone rādīs savu pavasara/vasaras kolekciju Castle (Pils). Jaunajā kolekcijā vērojamas spēles ar graciozām audumu ielocēm un kritumiem, ļaujot ikvienai tērpa nēsātājai justies ļoti sievišķīgi un ērti vienlaikus.  

Zīmols Amoralle

Amoralle
Amoralle jaunā kolekcija nojauc robežu, kas šķir greznu vakarkleitu no izsmalcināta buduāra tērpa. Jutekliskie naktstērpi ar izteiktām vidukļa līnijām, ēteriskas zīda pidžamas ar atkailinātiem pleciem, pieguļošas formas korsetes un bodiji savienojumā ar smalkām zeķēm ienes karalisku greznību guļamistabā un aristokrātisku cēlumu mājās. Kolekcijā dominē dabīgais zīds, mežģīnes un caurspīdīgs šifons savienojumā ar kristālu un pērļu izšuvumiem, samta pogām un dabīgās kažokādas apdari. 

Keita
Modes dizaineres Keitas zīmola pamatkoncepcija ir izvairīšanās no stereotipiem un klasiskajiem likumiem tērpu darināšanā. Pavasara/vasaras kolekcijā Keita ir uzticīga smalkumam, sievišķībai un priecīgam vieglumam. Tērpu radīšanu iedvesmo konkrēti audumi, kuri Keitas prātā uzzīmē tēlus un faktūras. Šīs kolekcijas tērpos sevi vēlēsies ieraudzīt sievietes, kuras prot sevi novērtēt un mīlēt, izbauda un priecājas par savu un modes skaistumu.

Aleksandrs Pavlovs
Jaunā Aleksandra Pavlova kolekcija pauž mūsdienīgas sievietes noskaņojumu, kas dod iespēju būt neatvairāmai un pašpārliecinātai. Kolekcijas tērpu valkātāja ir dinamiska un eleganta sieviete. Zīmola Aleksandrs Pavlovs apģērbi tiek ražoti no dabīgiem materiāliem – zīda, kokvilnas, trikotāžas un vilnas.
 
Žanete Auziņa
Žanetes Auziņas rudens/ziemas kolekcijas konceptuālā filozofija balstīta uz idejas pirmsākumu jebkurā radošā nozarē. Tērpu dizaina ideju, krāsas toņu, materiālu, faktūras un formas izvēles rezultāts, kuru radošai personībai piedāvā 21.gadsimta pasaules atspoguļojums. Jaunajā kolekcijā vienu no galvenajām lomām spēlē izteiksmīgi, dekoratīvi griezumi.

Šeila
Dizainere Šeila novērtē augstās modes iespēju tikt pielāgotai ikdienai, tādējādi rotājot tās nēsātājus katru dienu. Jaunajā kolekcijā vērojami Šeilai raksturīgi oriģināli un drosmīgi elementi un daudzkrāsaini audumi. Īpaši jāizceļ no slāvu lakatiem darinātas kleitas. Kolekcijā valda ziedi, jautrība, vasara un koši sarkanas lūpas. Apģērbs radīts mūsdienīgai sievietei, kas nebaidās izcelties un vēlas lauzt stereotipus.

Zīmols Salt

Salt
Zīmola Salt dizainere Indra Salceviča tērpu radīšanas iedvesmu gūst no cilvēkiem un mūžam mainīgās pilsētas. Jaunajai kolekcijai raksturīgas gaisīgi elegantas kleitas, krāsainas svītras. Galvenā noskaņa ir vasarīga un pašpārliecināta sievišķība. Salt kolekcijā manāms mūžīgās mainības iespaids – tērpi lauž garlaicību un liek atskatīties.

Taste
Taste kolekcija ir tapusi sadarbībā ar modes mākslinieci Sonitu Pāvuliņu. Iedvesma tērpiem nākusi no Parīzes noskaņas 50. gados. Kolekcijā dominē sievišķīgas, elegantas vienkārša silueta kleitas. Romantiku ienes pumpaino audumu saspēle ar vienkrāsaino drānu gammu.

Recycled
Dizaina projekts Recycled.lv savā kolekcijā pārskata līdz šim saražoto priekšmetu un apģērbu krājumus, pārvēršot neaktuālas vai aizmirstas lietas par jaunu, citādu dizainu atkārtotam un ilgākas lietošanas mūžam.
Kolekcija “Cita klasika” ir darināta no gataviem vīriešu krekliem, tos neārdot, negriežot un nepāršujot, vien saskatot rūpnieciskajā objektā moduļa potenciālu, kas kalpo balles kleitu radīšanai. Tās ir „domājošās kleitas”, kas dzīvo romantiskā tēlā un konceptuālā telpā vienlaikus.  

Reinis Ratnieks
Šoreiz Riga Fashion Mood tiks demonstrēta Reiņa Ratnieka kolekcija vīriešiem. Iedvesma kolekcijai radusies, lasot 19. gadsimta augsto aprindu dzīves aprakstus. Izmantoti 100% dabiski materiāli – kokvilna, vilna, lins. Tērpos vairāk par detaļām dominē interese par maksimāli vienkāršotu un lakonisku formu, ko varētu saukt arī par minimālismu. Tā ir vīriešu mūsdienu klasiskā apģērba pirmsākumu interpretācija. Šī perioda neatņemama sastāvdaļa ir cilindrs – cepure, kas spēj izmainīt siluetu.

Kristiāna Kalniņa

Zīmols Kristiāna Kalniņa

Jaunās dizaineres Kristiānas Kalniņas tērpu kolekcija “Kaleidoskops” izstaro krāsainību, kontrastus, optiskas ilūzijas iespaidu, nejaušību, pretstatā ģeometriskai sakārtotībai un skaidru tērpa modeļa siluetu. Kaleidoskops simbolizē pārmaiņas, kas saistās ar sarežģītiem simetriskiem ornamentiem un ātri zūdošu skaistumu. Līdzīgi kā kaleidoskopā, arī dzīvē doma, darbība vai nejaušība pēc brīža var kļūt nozīmīga. Visi kolekcijā lietotie rakstainie audumi, to motīvi un apdruka ir autordarbs.  
 
Aristocrat Kids – A Royal Tale
Bērnu apģērbu zīmola Aristocrat Kids pavasara/vasaras 2014 kolekcija „Majestic Summer” („Majestātiskā vasara”) ir stāsts par karaliskumu, pasaku un aristokrātiju. Šīs kolekcijas ietvaros tika izmantoti 4 dažāda veida zīdi, kokvilna, mežģīnes un lins.  Kolekcija sastāv no divām daļām – no izteikti majestātiskas un vasarīgi sulīgas. Ar šo kolekciju Aristocrat Kids iepazīstina ar pašu radītām auduma dizaina apdrukām.  

Leny Tomy Factory
Bērnu apģērbu zīmola Leny Tomy Factory rudens/ziemas kolekciju Winter Diamonds raksturo karalisks šarms, patiesa greznība un izsmalcināta elegance. Tā ir kā elpu aizraujoša „Tūkstoš un vienas nakts pasaka”, kas apbur ar savu krāšņumu un izsmalcinātību. Tērpos izmantoti grezni audumi – zeltīts džakards, karalisks samts tumši zilos un violetos toņos, ametista un karameļu nokrāsu tills,  lavandas un suflé maiguma tafts, kā arī visās dārgakmeņu nokrāsās zaigojoši Swarovski kristāli.  

Hebe
Bērnu apģērbu zīmola Hebe pavasara/vasaras kolekcija, kā ierasts, tiek ražota no augstas kvalitātes viegli kopjamiem audumiem. Kolekcijas apģērbiem piemīt vienkāršība, kas savienojumā ar pārdomātām detaļām un apdrukām piešķir unikālu raksturu. Tā mazajiem nēsātājiem būs piemērota gan nēsāšanai mājās, gan skolas gaitās, ciemojoties, pastaigājoties, spēlējoties un ballējoties.

Festivāla laikā teātra namā „Jūras vārti” tiks atvērts arī Taste Latvia pop-up veikals, kas visu nedēļas nogali ventspilniekiem un pilsētas viesiem sniegs iespēju iegādāties modes skatēs noskatītos apģērbus.

Riga Fashion Mood Premium Ventspils ir iespēja apmeklēt ikvienam, iegādājoties biļeti visās „Biļešu serviss” tirdzniecības vietās. Ar Lattelecom tehnoloģisko atbalstu modes skates tiešraide tiks translēta www.cosmo.lv.

Modes festivāls Riga Fashion Mood tiek organizēts kopš 2011. gada. Tā organizators ir biedrība Latvijas Modes palāta, kas apvieno modes dizainerus, mācībspēkus, ražotājus un citas modes attīstībā ieinteresētās personas. Modes palātas mērķis ir attīstīt modes platformu Latvijā un organizēt pasākumus, kas sniedz iespēju Latvijas modes dizaineriem un zīmoliem piedāvāt jaunās kolekcijas klientu segmentam vietējā un starptautiskā mērogā, kā arī veicināt Latvijas modes patēriņa pieaugumu sabiedrībā.

 

TAVS KOMENTĀRS

Please enter your comment!
Please enter your name here

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Iepriekšējais rakstsKas īsti ir mīlestība?
Nākamais rakstsTik ļoti pietrūks.