Puķainas kleitiņas un masīvi, kā no vecāku skapja izvilkti sporta apavi – kombinācijas, kas vēl pirms dažiem gadiem šķistu absurdas, šobrīd kļuvušas par ierastu ikdienas tēlu. Lielākā izpārdošanas kluba Baltijā “Membershop.lt” pārstāve Ugne Radikiene (Ugnė Radikienė) stāsta, ka lietuvieši, latvieši un igauņi uzmanīgi seko līdzi modes tendencēm un nevēlās no tām atpalikt.
Caurspīdīgi aksesuāri baltiešiem nepatīk
Sportisks stils šobrīd dominē kā ielās, tā modes skatēs uz mēles. Bet tie, kas šņorētos apavos un sportiskās jaciņās nejūtas ērti, viegli var atrast citu, sev tīkamāku tendenci, jo to klāsts šobrīd ir plašs un daudzveidīgs.
Iepriekš uzskatīts par bezgaumīgu, šobrīd popularitātes vilni piedzīvo mežonīgo rietumu tēls ar spilgtiem dzīvnieku rakstiem un bohēmiskiem akcentiem. Tāpat savu atgriešanos piedzīvo deviņdesmito gadu stils: caurspīdīgi lietusmēteļi un rokassomas, spoži audumi un kārtu kārtās savilktas drēbes. Kaut arī šīs tendences modes namu kolekcijās manāmas jau vairākus gadus, pieprasījums pēc šādiem apģērbiem ievērojami pieaudzis vien šogad. Tas redzams ne vien Parīzes un Milānas, bet arī Tallinas, Rīgas un Viļņas ielās.
Baltijas valstu pircēju izvēle atspoguļo gan noteiktu tendenču popularitāti, gan arī vēsta par reģiona iedzīvotāju gaumi un iepirkšanās paradumiem. “Kluba klienti ir iecienījuši dzīvnieku rakstus un spožus audumus, kā arī ādas izstrādājumus ne vien aksesuāros, bet arī apģērbos. Un tāpat kā modes mekās, arī šeit populāri ir šķietami “neglītie” sporta un brīvā laika apavi, kā arī lieli, uzkrītoši aksesuāri. Savukārt tādi ekscentriski akcenti kā bārkstis, raibi raksti un caurspīdīgie lietusmēteļi Baltijas valstu pircēju skapjos nokļūst reti,” stāsta “Membershop.lt” pārstāve Ugne Radikiene.
Neglītie sporta un brīvā laika apavi sāk iepatikties
Kaut sākotnēji uzlūkotas ar zināmu skepsi, arī pašmāju pircēji sāk iecienīt masīvas formas krosenes. Sauktas arī par “neglītajām” vai “tēta” botām, tiek pareģots, ka tās no modes tik drīz neizies, un būs manāmas vēl vairākās nākamo sezonu kolekcijās. Līdztekus, pircēji kļuvuši drosmīgāki un spožus apģērbus izvēlās vairāk – to pirkšanas rādītāji palielinājušies līdz piecpadsmit procentiem, norāda “Membershop.lt” pārstāve.
Tajā pašā laikā, kamēr visā pasaulē zibenīgu popularitāti guvušas vēdersomas jeb bumbags, Baltijā tās iekarojušas vien kaismīgāko modes gardēžu sirdis. Toties uzvaras gājienu pārliecinoši turpina puķainas kleitas. Sākot no koķeti īsām, beidzot ar bohēmiski garām, puķu rakstiem apdrukātas kleitas dažādās variācijās atrodamas katras Baltijas modes dāmas garderobē.
Baltieši izvēlās klasisku stilu
Kaut arī Baltijas valstu iedzīvotāji interesējas par globālajām modes aktualitātēm, priekšroku tie tomēr dod ilgtspējīgai modei – kvalitatīviem audumiem un klasiskiem garderobes elementiem. “Dabīgi materiāli, tādi kā āda, vilna, kašmirs un zīds, būs modē vienmēr, tādēļ neizbrīna fakts, ka to pircēju skaits katru gadu pieaug,” saka Ugne Radikiene. “Membershop” pirktāko preču topā nemitīgi atrodas kašmira džemperi, zili džinsi, smilškrāsas mēteļi un ādas stulmu zābaki, kā arī brīvā laika kleitas un sporta apavi.
Kā norāda eksperte, piemērots laiks, lai atsvaidzinātu garderobi, ir 11.novembris, kad visā pasaulē atzīmē Vientuļnieku dienu (Singles’ Day). Sākusies Ķīnā kā svinības tiem, kas ir laimīgi, esot vientuļnieku statusā, tā kļuvusi par vien no populārākajām izpārdošanas dienām visā pasaulē. Arī “Membershop” 11. novembrī piedāvās gan klasiskus, gan jaunākajām tendencēm atbilstošus tērpus par sevišķi pievilcīgām cenām.
“Membershop.lt” izpārdošanas klubs Baltijas valstīs darbojas jau astoņus gadus. To laikā uzņēmums ir sadarbojies ar vairāk kā tūkstoti pasaulē iecienītiem zīmoliem, un pircējiem piegādājis pāri par diviem miljoniem sūtījumu. “Membershop.lt” piedāvā iegādāties modes preces Baltijas valstīs, kā arī vēro reģiona pircēju ieradumus, iecienītākās tendences un piedalās to veidošanā.
Autors: Ugne Radikiene