7.6 C
Rīga
svētdien, 17 novembris, 2024

Dace Krieviņa – Bahmane: “Mode ir kā ritenis”

 

Dizainere un Cosmopolitan modes un skaistumkopšanas redaktore Dace Krieviņa – Bahmane šogad ar savu zīmolu “BeCarousell” saņēma gada debiju modes jomā. Sarunā ar Cosmo, modes pazinēja stāsta par ceļu līdz panākumiem un nākotnes iecerēm.

Dace Krieviņa – Bahmane intervijā Riga Fashion Week

Kā un kad radās ideja par zīmolu “BeCarousell”? Kādēļ tieši šāds nosaukums?

Kad absolvēju Latvijas Mākslas akadēmiju, man bija kolekcija ar nosaukumu Carousell. Šis ir starptautisks un visiem saprotams vārds. Bet tā kā šāds vārds internetā jau eksistēja, pieliku klāt Be. Man pašai karuseļa motīvs ļoti patīk. Galvenā ideja ir par apļa principu, prieku, mistiku un atrakcijām. Tās ir asociācijas, kas man pašai saistās ar nosaukumu.

Cik ilgu laiku aizņēma darbs pie šīs kolekcijas?

To, ka vispār piedalīšos Riga Fashion week, izlēmu vasarā. Pat nezinu, kas to ietekmēja, vienkārši nostrādāja kaut kāds klikšķis. Sapratu, ka ir pienācis īstais laiks un ir jādara. Darbs pie skicēm sākās vasarā un jau novembrī prezentēju kolekciju.

Ar ko kolekcija “BeCarousell” ir īpaša? Kas tajā dominē?

Noteikti uzmanību var pievērst izšuvumiem, kas ir ziedu atveidā. No krāsām pārsvarā dominē pasteļtoņi – sākot no baltas krāsas, turpinot ar veci rozā, brūnu un beidzot ar tirkīzu, kas ir tumšākais tonis kolekcijā. Faktūrā galvenokārt izmantoju dabīgo ādu, zīdu un izšuvumos plastmasas gabaliņus. Man pašai audumu krāsojums asociējas ar sapņainību. Tomēr katrs to sajūtu tver savādāk un redz kaut ko citu.

Kur Tu rodi iedvesmu?

Es šobrīd varu nezināt pilnīgi neko, bet jau pēc stundas zināt visu kolekciju! Noteikti nav tā, ka sēžu pie galda un domāju. Patiesībā, es pat neapzinos savus patiesos iedvesmas avotus. Tā vienkārši atnāk īstajā brīdī.

Kolekcija Pavasaris/ Vasara 2013

Kur kolekciju “BeCarousell” var apskatīt?

Jau marta vidū kolekciju ikviens varēs apskatīt mājaslapā becarousell.com. Tāpat arī tērpus uz vietas varēs apskatīt Paviljonā.

Kādas bija sajūtas, saņemot balvu?

Pati diemžēl šajā brīdī nevarēju būt klāt. Tomēr sajūtas, protams, ir patīkamas. Ir liels prieks, ka kāds novērtē ieguldīto darbu.

Kādi ir interesantākie projekti, kuros līdz šim esi piedalījusies?

Nevarētu teikt, ka būtu bijis kas tāds, kas gāž gar zemi vai ļoti izceltos uz citu projektu fona. Interesanti bija, kad darbojos zem “Paviljons Designer group” un taisījām apvienotās kolekcijas. Arī sadarbība ar Maybelline New York vienmēr ir interesanta un aizraujoša.

Vai, tavuprāt, Latvijā jaunajiem modes dizaineriem ir pietiekami lielas

izaugsmes iespējas? Vai varbūt Tu ieteiktu karjeru modes biznesā veidot kādā citā valstī?

Es uzskatu, ka ir vienalga, kurā pasaules valstī tu savu karjeru veido. Nez kāpēc uz Riga Fashion week brauc modes biznesa cilvēki arī no citām valstīm, piemēram, Igaunijas un Krievijas. Acīm redzot, viņiem šeit patīk! Modes bizness Latvijā sāk attīstīties arvien straujāk. Latvijā lielākā problēma bija ar komerciālo pusi. Tagad jaunie mākslinieki no akadēmijas laukā nāk daudz komerciālāk domājoši. Tam, kur atrodies nav nekādas nozīmes. Vari radīt tērpus un meklēt tirgu esot jebkur!

Kolekcija Pavasaris/ Vasara 2013

Kādi ir zīmola “BeCarousell” nākotnes plāni?

Šobrīd zīmolam galvenais būtu kļūt zināmam un atpazīstamam. Ir jāatrod sava niša un tirgus. Zīmola mērķis, protams, ir pelnīt.

Vai jau plāno savu nākamo kolekciju?

Jā, esmu jau sākusi domāt par nākamo kolekciju. Savādāk nemaz nevar, jo mode ir kā ritenis. Nepārtraukti griežas un iet uz priekšu. Nevienam nebūs vajadzīga gadu veca kleita. Patērētāji visu laiku sagaida jaunas lietas. Nepārtraukti ir jādomā. Tādēļ arī šis ir viens no sarežģītākajiem biznesiem. Cilvēki pieprasa, lai viņiem nepārtraukti barotu iekšā kaut ko jaunu.

Kādi ir dizainera darba plusi un mīnusi?

Lielākais mīnuss ir izglītībā. Skolās vairāk māca par radošo procesu un mazāk par komerciālo pusi. Tomēr ir nepieciešams līdzsvars. Par to, kad jātaisa kolekcijas vai, ar ko sastapsies sarežģītajā tirgus pasaulē, būtu jāzina pirms reāli sāc strādāt un pelnīt. Darbs modes biznesā ir fanātisks. Dažkārt var ciest arī ģimene. Šis noteikti nav darbs, uz kuru ikdienas atnāc, apsēdies, izdari, kas darāms un, izejot pa durvīm visu aizmirsti. Šajā profesijā ir nepārtraukti jādomā. Modes cilvēki par savu pēdējo naudu var nopirkt auduma gabalu. Tādi mēs vienkārši esam. Bet kā lielāko plusu varu minēt, ka nekad neiestājas rutīna. Viss minās un attīstās un man ir iespēja mainīties līdzi!

Tu esi gan dizainere, gan arī žurnāla Cosmopolitan modes un skaistumkopšanas redaktore. Vai nav grūti šīs divas profesijas ikdienā apvienot?

Katrā no profesijām ir atšķirīgi pienākumi un uzdevumi. Esot vienā darbā, es atpūšos no otra. Ir tikai pozitīvi, ka ikdienā varu nodarboties ar divām sev tik tuvām lietām.

Vai Tev atliek laiks hobijiem?

Savā brīvajā laikā es strādāju. Varbūt ne visu laiku, bet pārsvarā gan. Man patīk aiziet uz kādu koncertu vai vasarā aizraukt līdz jūrai. Ar modes pasauli ir tā – dažkārt nemaz nevar nošķirt darbu no hobija. Varbūt citi savā brīvdienā skatās televizoru vai skrien, bet es labprāt kaut ko paskicēju. Man ir labi un esmu ar to apmierināta. Es nemaz nespētu ilgu laiku nosēdēt mierā un neko nedarīt.

Kāda ir tava izglītība?

Esmu absolvējusi Lietišķās mākslas koledžu un Mākslas akadēmiju. Kopumā mācījos 11 gadus.

Modes dizainere Cosmo lasītājām atgādina, ka straujiem soļiem tuvojas vasara un ir laiks pārskatīt savu garderobi. Šīs vasara topa krāsa pavisam noteikti būšot balta. Cosmo novēl Dacei arī turpmāk sasniegt visu iecerēto. Ar nepacietīgu gaidīsim nākamo kolekciju!

Kolekcija Pavasaris/ Vasara 2013

Kolekcija Pavasaris/ Vasara 2013

Kolekcija Pavasaris/ Vasara 2013

Teksts: Madara Ozoliņa

Foto: Publicitātes

 

TAVS KOMENTĀRS

Please enter your comment!
Please enter your name here

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.