19.3 C
Rīga
piektdien, 3 maijs, 2024

Daudz laimes dzimšanas dienā, Rimmel!

 

Cienījams. Tradīcijām bagāts. Vēsturisks. Rimmel? Jūs jokojat! Drīzāk stilīgs, daudzšķautņains un ultramoderns! Ticiet vai ne, bet Rimmel ir viens no pasaulē vecākajiem modes zīmoliem, un 2014. gadā tas gatavojas atzīmēt 180. gadskārtu. Lai gan šis teiciens vairs nav oriģināls, tomēr tieši par zīmolu Rimmel London var sacīt, ka tas patiešām ir 180 gadus JAUNS!

“Vēsture ir nieki,” – tā skan slavenais Henrija Forda izteikums. Tieši šāda nevērīga un bezrūpīga attieksme raksturo arī Rimmel meiteni. Tomēr viņai ir jābūt pateicīgai par laimīgo zvaigžņu stāvokli brīdī, kad franču parfimērs Hiacints Marss Rimmels ieradās Londonā un 1834. gadā atvēra veikalu Elbemālas ielā, – turklāt labu laiku iepriekš, pirms vēl kāds bija dzirdējis par Eurostar vilcienu.

Rimmela kungs sev līdzi bija paņēmis ne vien īpašus amata noslēpumus, ko bija apguvis, mācoties pie imperatores Žozefīnes iemīļotā parfimēra Pjēra Fransuā Lubēna, bet arī savu 14 gadus veco dēlu Ežēnu. Šajā brīdī stāsts kļūst aizraujošs: jaunais Ežēns, kas ģimenes uzņēmumā iesaistījās 1839. gadā, izrādījās īsts brīnumdaris – izgudrotājs, priekšgājējs un tirgvedības ģēnijs vienā personā, īsi sakot, gaišreģis, kas ierakstījis savu vārdu kosmētikas nozares vēsturē un nostiprinājis Londonas vārdu pasaules skaistumkopšanas kartē.

No Ežēna Rimmela daudzajiem jaunievedumiem var pieminēt pa pastu izsūtāmos preču katalogus, iesmaržinātus vēdekļus teātru apmeklētājiem un smaržīgas Valentīndienas kartītes – īstu modes kliedzienu karalienes Viktorijas laika Anglijā. 1851. gada novatoriskajā Lielajā izstādē, kas notika Londonas Haidparkā, apmeklētāji straumēm plūda pie viņa neticamās smaržu strūklakas, kas izšļāca odekolona šaltis sieviešu kabatlakatiņu iesmaržināšanai. Atjautīgais Ežēns pat piesaistīja pašas karalienes Viktorijas – daudzu lietu jaunieviesējas – uzmanību un kļuva par viņas oficiāli iecelto parfimēru. Nav brīnums, ka Rimmela slava pletās plašumā, ātri sasniedzot zemeslodes otru pusi, kur 1863. gadā laikraksta New Zealand Herald pirmajā izdevumā tika publicēta kāda no uzņēmuma reklāmām.

Tomēr izstrādājums, kas vienmēr saistīsies ar Ežēna Rimmela vārdu, ir “Rimmela ūdens kosmētika”, kas tirgū parādījās ap 1880. gadu. Nekad par tādu neesat dzirdējuši? Jā, bet mēs varam saderēt, ka šorīt to pat lietojāt… Rimmela izgudrojums bija pasaulē, visticamāk, pirmā skropstu tuša, kas nav indīga. Pat mūsdienās jaukais nelielais komplektiņš ar birstīti un spoguli izskatās pārsteidzoši moderns, un var vien iztēloties, kādu apvērsumu tas izdarīja tolaik.

1887. gadā pēc Ežēna Rimmela nāves uzņēmumu mantoja abi viņa dēli. Nākamais būtiskais notikums saistās ar Otrā pasaules kara beigām, kad līdz ar Eiropas atkopšanos pēc kara un atkal pieaugošo pieprasījumu pēc kosmētikas līdzekļiem zīmolu Rimmel pārpirka reklāmas eksperti Roberts un Roza Keplini. Ar atmiņā paliekošo saukli “Pats skaistākais, pats vērtīgākais – jūs patiesi nenopirksiet neko labāku par Rimmel” viņi bija pārņēmuši kaut ko no Ežēna Rimmela tirgvedības talanta, kā arī bija pirmie, kas ieviesa pašapkalpošanās kosmētikas stendu. Turklāt, nostiprinot zīmola Rimmel vārdu saistībā ar kvalitatīvām precēm par pieņemamu cenu, gudrie Keplini veicināja modes un skaistumkopšanas pieejamību sabiedrībai, tā padarot Londonu par pasaules stila galvaspilsētu pārmaiņām bagātajos sešdesmitajos gados.

20. gs. deviņdesmito gadu beigās, nu jau jauna īpašnieka – uzņēmuma Coty Inc. – rokās zīmols Rimmel sāka atjaunot savu īsto – tendenču noteicēja – garu. Ar meistarīgu tirgvedības gājienu, par kuru noteikti lepotos pats Ežēns Rimmels, Rimmel tika padarīts par sinonīmu Londonai un tās skurbinošajam jauneklības, krāsu un enerģijas sajaukumam, piesavinoties cienījamus (ak, atkal šis vārds!) britu simbolus, tādus kā kronis un karogs, lai stiprinātu savu dumpiniecisko ielas gudrību pārzinātāja tēlu, šo soli vainagojot ar vēl vienu nu jau leģendāru reklāmas saukli – “Izvēlieties Londonas stilu!”.

2001. gads bija zīmīgs ar vēl kādu ģeniālu soli – tā bija līguma parakstīšana ar Keitu Mosu par Rimmel London pārstāvēšanu pasaules mērogā kā zīmola “seju”. Keita pati ir ne vien īsta londoniete, bet viņai arī pilnībā piemīt viss, kas raksturīgs Londonai, – stils, individualitāte, bezrūpīga attieksme un, protams, fantastisks skaistums. Tā bija zvaigžņu savienība, kas joprojām ir cieša. 2011. gadā Rimmel London atzīmēja desmit sadarbības gadus ar supermodeli, izlaižot tirgū viņas vārdā nosauktu lūpu krāsu sēriju Kate Moss Lasting Finish Lipsticks. Tai bija tik lieli panākumi, ka 2013. gada pavasarī sērija tika papildināta ar īpašu nagu laku – Salon Pro with Lycra® Nail Polish by Kate Moss.

2010. gadā Rimmel dīvu lokam pievienojās modele Džordžija Meja Džegera, Mika Džegera un Džerijas Holas meita. Britu roka karaliskās ģimenes pārstāve tomēr nav dižciltīgāka par lielisko Džordžiju Meju ar šķirbiņām zobos, kura Rimmel ielas dzīves pārzinātājas tēlu saskaņo pati ar savu neparasto Londonas stilu.

Bet ar to viss vēl nebeidzas. Jaunākajā aizraujošajā akcijā Rimmel ir piekļuvis Londonas stilīguma sirdij, izlaižot dekoratīvās kosmētikas pamatsērijas – kolekcijas, kas radītas sadarbībā ar dažiem Londonas talantīgākajiem māksliniekiem, sākot ar Ritu Oru. Plaši apbrīnota par savu stila izjūtu, superstilīgā dziedātāja un dziesmu autore piesaista pastiprinātu uzmanību zīmolam Rimmel London, reklamējot ierobežotā daudzumā izlaižamo lūpu krāsu un nagu laku kolekciju, kas būs pieejama 2014. gada pavasarī.

Kā redzat, zīmols Rimmel London ir pilnībā gatavs vēl vienam vai pat diviem gadsimtiem. Patlaban panākumu viļņa virsotnē ir tādi “kulta” izstrādājumi kā Stay Matte pūderkrēms, Moisture Renew lūpu krāsa un 60 Seconds nagu laka, kā arī tāda nesen izlaistā finansiāli veiksmīga, bet pretrunīgi vērtēta kosmētika kā Scandaleyes skropstu tuša un Apocalips lūpu spīdums. Stilīgs, radošs un ultramoderns, Rimmel ir Londonas stils.

 

TAVS KOMENTĀRS

Please enter your comment!
Please enter your name here

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.