Rudens katru gadu atnes ne tikai zeltainu lapkriti un bagātīgu dārzeņu ražu, bet arī iezīmē sākumu gada tumšākajam un drēgnākajam laikam, kurā saasinās dažādu sezonālo slimību riski. Viens no efektīvākajiem imunitātes stiprināšanas veidiem ir pastiprināta Omega-3 taukskābju uzņemšana, uzturā iekļaujot treknās zivis vai lietojot zivju eļļu. Par zivju eļļas labajām īpašībām un lietošanu stāsta BENU Aptiekas farmaceite Ilze Priedniece.  

Zivju eļļas neatsveramā nozīme

I. Priedniece uzsver, ka zivju eļļas lietošana ir aktuāla un svarīga jebkurā vecumā, jo tā satur organismam nozīmīgos A, D un E vitamīnus, kā arī augstvērtīgās Omega-3 polinepiesātinātās taukskābes, kuras organisms pats nesintezē. Regulāra trekno zivju iekļaušana uzturā vai zivju eļļas lietošana nodrošina vispārēju organisma aizsardzību – veicina smadzeņu un sirds darbību, samazina risku saslimt ar visu veidu sirds un asinsvadu slimībām, paaugstina koncentrēšanās spējas, uzlabo ādas un matu veselību, kā arī ir iedarbīgs ilgtermiņa līdzeklis ārējā izskata un pašsajūtas uzlabošanā. Dažādu pētījumu rezultātā pierādīts, ka pastāvīga zivju eļļas lietošana ne tikai nodrošina terapeitisku efektu dažādām veselības problēmām, bet arī ietekmē veiksmīgu neiroloģisko attīstību zīdaiņiem un labāku smadzeņu funkcionēšanu pieaugušajiem.

Kā lietot?

Zivju eļļas lietošana ir aktuāla ikvienam cilvēkam, tomēr atsevišķām iedzīvotāju grupām tā ir sevišķi svarīga. I. Priedniece skaidro, ka zivju eļļu īpaši ieteicams lietot bērniem (tā palīdz kaulu un zobu augšanas procesā), sievietēm grūtniecības pirmajā un otrajā trimestrī un bērna zīdīšanas laikā, vīriešiem pēc 35 gadu vecuma, vecākiem cilvēkiem, kā arī cilvēkiem, kuri nelieto uzturā zivis.

Zivju eļļu var lietot bez ārsta uzraudzības. Aptiekās tā pieejama gan šķidrā veidā, gan kapsulās, savukārt bērniem ir pieejamas košļājamas kapsulas ar augļu garšu. I. Priedniece norāda, ka visērtāk zivju eļļu izvēlēties kapsulās, jo šādi tā saglabājas ilgāk un neoksidējas, kamēr šķidrā eļļa pēc atvēršanas ir jāglabā ledusskapī un jāizlieto trīs mēnešu laikā.

Omega-3 vērtīgās taukskābes vēlams uzņemt regulāri, vismaz divreiz nedēļā lietojot treknās zivis vai regulāri dzerot zivju eļļu. Ieteicamā dienas deva ir 1000 miligramu jeb 1 grams, savukārt pacientiem ar sirds–asinsvadu saslimšanām –  pat 2 grami dienā. Bērniem paredzētās devas nosaka pēc vecuma, bet būtiski, ka zivju eļļu var dot arī zīdaiņiem. Vislabāk zivju eļļa uzsūcas, ja tiek lietota ēšanas laikā.

 
0 Komentāru

Komentēt

Dieviete.lv,  noteikumi, ētikas kodekss, [email protected] 2019

+371 66 66 00 22  Valguma iela 31a, Rīga.

or

Log in with your credentials

Forgot your details?