Tu esi dzirdējusi šos mītus tik daudz reižu, ka visticamāk esi pieņēmusi tos kā īstenību. Tātad, ja tu vēlies sākt dzīvot veselīgāk, ēst pareizi un sportot, esi vērīga, lai visai izplatītie mīti tev nekaitē.

Treniņi no rīta tukšā dūšā sadedzina taukus ātrāk

Mīts: ja tavā kuņģī nekā nav, organisms būs spiests dedzināt taukus, lai gūtu enerģiju.

Realitāte: tavs ķermenis meklēs enerģiju muskuļos, kas, savukārt, sniegs tev mazāk enerģijas treniņam un var pat rosināt vājumu un reiboņus. Daži eksperti pat apgalvo, ka šāda pieeja palēlina vielmaiņu. Lai treniņš būtu efektīvs, stundu pirms tam apēd vieglus produktus.

Detox diēta “pārstartēs” tavu sistēmu un palīdzēs nomest svaru

Katrā mītā ir maza daļa patiesības. Jā, kad tu atteiksies no cietiem produktiem un pāriesi uz šķidro pārtiku, sākumā tu manīsi svara zudumu. Bet ilgstoša detox diēta palēlina vielmaiņu un apgrūtina rezultātu saglabāšanu. Pie tam, tu zaudē muskuļu masu, un drīzumā atgūsti visu svaru atpakaļ, bet jau tauku veidā.

Rīta treniņi vislabāk paātrina vielmaiņu

Patiesība ir tāda, ka treniņš ir vērtīgs jebkurā dienas laikā. Optimālais laiks fiziskajām aktivitātēm lielā mērā ir atkarīgs no tā, kurā dienas laikā tavs ķermenis ir aktīvākais. Vai tu vari sākt vingrot no rīta, ja piecas reizes atliec modinātāju un pēdējā brīdī steidzies uz darbu?

Kārtīga svīšana izvada no organisma toksīnus

Lai gan sviedri satur nelielas toksīnu daļas, no tiem nevar atbrīvoties pavidam. Tam ir domātas aknas un nieres, kuras strādā labāk par jebkuru saunu vai treniņu. Efektīvāks variants ir pietiekams šķidruma daudzums organismā un pārtikas produkti, kuros ir daudz šķiedrvielu.

Staigāšana nav tik efektīva, kā skriešana

Protams, tu sadedzināsi aptuveni divas reizes vairāk kaloriju, skrienot 30 minūtes, nevis staigājot tikpat ilgu laiku. Taču, ja staigātājs un skrējējs veic vienādu attālumu, viņi sadedzina diezgan līdzīgu kaloriju daudzumu.

Treniņš pastiprina izsalkuma sajūtu

Mīts: Ja tu sadedzini simts kalorijas treniņa laikā, tu pēc tam gribēsi ēst vairāk.

Realitāte: Treniņs neiespaido to, cik daudz cilvēks vēlāk grib ēst (ja neskaita profesionālus sportistus ar lielu slodzi). Faktiski, treniņš nomāc izsalkumu tā laikā un pēc tam.

Diēta ir pietiekama stabilai svara zaudēšanai

Samazinot uzņemto kaloriju daudzumu, tu īslaicīgi zaudēsi svaru, bet fiziskās aktivitātes – tas ir tas, kas nofiksē vēlamo rezultātu uz ilgu laiku. Treniņi ne tikai dedzina kalorijas, bet arī audzē muskuļus, kuri aizņem mazāk vietas, nekā tauki. Pie tam, jo spēcīgāki ir tavi muskuļi, jo vairāk kalorijas tu sadedzini. Treniņi lielā daļā gadījumu ir daudz efektīvāki par diētām.

 

Autors: Dieviete.lv

 
Ko Tu par to saki?

Komentē

Dieviete.lv,  noteikumi, ētikas kodekss, [email protected] 2018

+371 66 66 00 22  Valguma iela 31a, Rīga.

or

Log in with your credentials

Forgot your details?