ciliks

Portāla Veselam.lv lasītāja jautā: “Kā cīnīties ar lieko svaru? Man ir 36 gadi. Vēlos notievēt, bet nezinu, ar ko iesākt, lai “nenorautos”, jo esmu to mēģinājusi neskaitāmas reizes un viss neveiksmīgi. Liela ēstgriba ir vakaros, pēc darba. Kā to samazināt? Ko jūs ieteiktu ēst vakariņās?”

Atbild poliklīnikas “Šarlote” un Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas uztura speciāliste Lizete Puga: “Lai veiksmīgi samazinātu savu ķermeņa masu, pirmkārt, ir nepieciešama motivācija un, otrkārt, izpratne par to, ka mainām dzīvesveidā nevis uz 1-2 nedēļām, bet palēnām uz ilgu laiku. Šī apziņa ir viena no svarīgākajiem pamatnosacījumiem, kas palīdz sasniegt ilgnoturīgu rezultātu, mazināt bumeranga efektu, kā arī ”noraušanās” epizodes.

Piekrītu Jums – vakari ir vieni no dienas sarežģītākajiem periodiem, jo tad beidzot esam mājās, nekur nav jāskrien, var laiski skatīties televizoru un kaut ko uzgrauzt. Tamdēļ viens no labākajiem paņēmieniem, kā izskaust vakara ēšanu ir ieplānot dažādas aktivitātes, piemēram, kādas nodarbības – vai tā būtu gleznošana, rokdarbi, vingrošana, pastaigas, relaksējoša vanna vai spēļu vakars ģimenes lokā u.tml.. Šīs aktivitātes novirzīs domas no vakara nebeidzamās uzkošanas.

Vēl vakaros lieliski noder izdzert tēju no lielas krūzes vai baudīt kefīrā uzbridinātas klijas – vienu glāzi, uz kuru ņem aptuveni vienu ēdamkaroti kliju.”

 

AVOTS

 
Ko Tu par to saki?

Komentē

Dieviete.lv,  noteikumi, ētikas kodekss, [email protected] 2018

+371 66 66 00 22  Valguma iela 31a, Rīga.

or

Log in with your credentials

Forgot your details?