6.7 C
Rīga
sestdien, 20 aprīlis, 2024

Ieva Florence un Evelīna Pārkere piedalās unikālā mākslas fotosesijā

 

Lai gan uzskati par cilvēka mijiedarbību ar mākslu ļoti bieži ir visai konservatīvi, jaunie mākslinieki cenšas lauzt šīs izsenās robežas un sniegt cilvēkiem iespēju kļūt par daļu no mākslas darba. Šāda iespēja bija latviešu aktrisei Ievai Florencei un Instagram blogerei Evelīnai Pārkerei, kuras devās uz Viļņu, lai piedalītos fotosesijā un kļūtu par daļu no pasaulslavenā lietuviešu mākslinieka Tadao Cern instalācijas “Step into the Art”, kas tapusi sadarbībā ar viedtālruņu ražotāju Huawei.

Man māksla nozīmē ļoti daudz, ņemot vērā, ka es pati ar to esmu nodarbojusies kopš agras bērnības. Esmu arī gājusi mākslas skolā,stāsta blogere Evelīna Pārkere. Viņa uzskata, ka mūsdienās par mākslu var kļūt jebkas, kas cilvēkiem liek atminēties par kādiem notikumiem vai asociēt darbu ar ko sev svarīgu: “Man šķiet, ka nepieciešams, lai pastāv kaut kāda ekskluzivitāte, lai ir māksla, kurai pieskarties nevar, bet, tiklīdz tev ir iespēja tai pieskarties, tu izjūti tās emocijas, ko konkrētā māksla tev dod. Tev ir iespēja izdomāt savu stāstu.”

Kļūt par daļu no mākslas darba un piedalīties profesionālā fotosesijā, kur fotogrāfijas tiek uzņemtas ar viedtālruņa kameru, Evelīnai bija samērā viegls uzdevums, jo viņai allaž paticis iejusties dažādās dzīves situācijās un iemūžināt tās: “Man saka, ka esmu staigājoša aktrise un man vienmēr ir savs seriāls, kurā es filmējos katru minūti no savas dzīves. Tāpēc, tiklīdz nokļuvu pie mākslas instalācijas, uzreiz sajutos kā filmā – es biju meitene oranžā tērpā pavisam citā nākotnes pasaulē. Jutu pilnīgi citas sajūtas un radās īpaša iedvesma pozēt šajā fotosesijā”. Jāpiebilst, ka visas fotogrāfijas tika uzņemtas ar Huawei P30 Pro.

Savukārt aktrise Ieva Florence atzīst, ka kļūt par daļu no mākslas un piedalīties mākslas fotosesijā bija sava veida izaicinājums: “Man šī pieredze patika, jo tā pavēra jaunu skatu uz savu iekšējo telpu. Es pēkšņi nonācu tādā konceptā, kur nezināju, ko tur vispār var darīt un, ko nevar. Šādā situācijā cilvēks pārkāpj pats savas robežas.”

Ieva uzskata, ka mākslai ir jābūt ar kādu virzību, un tai jāspēj iedvesmot citus. “Ja māksla mums visur būtu pieejama, diezvai mēs spētu novērtēt tās pieejamību. Ir māksla, kura noteikti varētu pastāvēt bez dialoga ar cilvēku, un ir māksla, kas nevarētu. Manuprāt, tas ir tas skaistums, ka māksla ir ļoti dažāda un mēs nevaram to ietērpt. Un ir skaisti, ka ir tādi mākslinieki kā Tadao Cern, kas rosina “iekāpt” mākslā un būt tās objektam,” savos iespaidos dalās Ieva.

Par mākslas instalāciju:

Mākslinieks Tadao Cern jau guvis vispasaules atpazīstamību, pateicoties savām balonu instalācijām. Autora “Black Balloons” mākslinieciskās interpretācijas ir bijušas izstādītas tādās valstīs kā Vācija, Itālija, Japāna, ASV un daudzviet citur. Autors stāsta, ka “Step into the art” instalācija sniedza iespēju izmantot vairākus kontrastējošus elementus, kā arī iestudēt gaismas un tumsas spēli, lai redzētu, kā skatītāji reaģēs. Izstādes mērķis ir attālināties no realitātes un likt apmeklētājiem izjust virtuālās pasaules klātesamību. Viens no interesantākajiem instalācijas risinājumiem ir tās uzstādīšana pilnīgā tumsā. Tadao Cern atklāj, ka uz šo soli viņu pamudinājis jaunākais Huawei P30 Pro viedtālrunis, jo tā četrkāršā Leica kameru sistēma spēj uzņemt attēlus pat pilnīgā tumsā.

 Par Huawei Consumer BG:

Huawei produkti un pakalpojumi pieejami vairāk nekā 170 valstīs, un tos izmanto trešdaļa pasaules iedzīvotāju. ASV, Vācijā, Zviedrijā, Krievijā, Indijā un Ķīnā ir izveidoti 14 pētniecības un attīstības centri. Huawei Consumer BG ir viena no trim Huawei biznesa vienībām, kas aptver viedtālruņus, datorus un planšetdatorus, valkājamās ierīces un mākoņpakalpojumus. Huawei globālais tīkls ir veidots, balstoties uz gandrīz 30 gadu ilgu pieredzi telekomunikāciju nozarē veicinot jaunākos tehnoloģiskos sasniegumus, kas veltīti patērētājiem visā pasaulē.

Autors: Huawei

10.05.2019.

 

 

 

TAVS KOMENTĀRS

Please enter your comment!
Please enter your name here

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.