14.3 C
Rīga
ceturtdien, 28 marts, 2024

Juris Žagars neizslēdz iespēju kandidēt uz Dailes teātra direktora amatu!

 

Dailes teātra aktieris, uzņēmējs un Cēsu koncertzāles direktors Juris Žagars neizslēdz iespēju kandidēt uz teātra direktora amatu pēc tam, kad to nolēmis pamest līdzšinējais teātra vadītājs Andris Vītols.

Vienlaikus Žagars uzsvēra, ka skaidru atbildi nav iespējams dot, jo konkurss uz šo amatu vēl nav izsludināts un tā kritēriji vēl nav zināmi. “Pirms atbildēt uz šo jautājumu, vai es piedalīšos konkursā, tomēr jāzina konkursa nolikums un Kultūras ministrijas pozīcija,” piebilda aktieris.

“Neslēpšu, ka esmu domājis un arī teicis, ka divu gadu periodā, iespējams, beigšu štata aktiera karjeru. Esmu to apsvēris,” atzina Žagars, “domājis esmu par studijām teātra nozarē Londonā, vēlāk, iespējams, darbu kultūras menedžmentā vai kādā citā mākslas nozarē vai teātra profesijā. Ja konkursa nosacījumi un ministrijas uzstādījumi pretendentiem atbildīs manām profesionālajām spējām un izglītībai un ja es varēšu koriģēt savus plānus un sakārtot savus darba pienākumus Cēsīs, tad neizslēdzu iespēju, ka pieteikšos konkursam. Laiks rādīs.”

“Sarunā Kultūras ministrijā, kad oktobra sākumā tur bija Artūrs Skrastiņu un Rēzija Kalniņa, cik zinu, ir ticis apliecināts, ka Dailes teātra uzdevums ir un paliek būt augsti profesionālam dramatiskam teātrim. Šajā ziņā attiecībā par mūsu teātra misiju Latvijas kultūrtelpā, cik saprotu, izmaiņu un citu uzstādījumu no ministrijas puses nebūs. Tas, manuprāt, ir pozitīvi,” piebildis Žagars.

Kā ziņots, Vītols pēc desmit gadu ilga darba nolēmis atstāt Dailes teātra direktora amatu.

Vītols norādīja, ka teātris ir nemitīgu pārmaiņu priekšā. Viņaprāt, to apliecina pēdējā laikā aktieru kolektīva paustais viedoklis un vēlme īstenot vērienīgas pārmaiņas, kas prasa radikālus lēmumus – pilnīgi jaunu pieeju teātra repertuāra veidošanā un teātra pārvaldībā.

Kā uzsvēris teātra direktors, šobrīd teātrim ir nepieciešams jauns redzējums, kas nesīs pārmaiņas un izaicinājumus. “Tas izriet no aktieru trupas iniciatīvas un šī situācija prasa savā ziņā revolucionāras pārmaiņas. Tāpēc, respektējot un cienot aktieru kolektīva vēlmes, taču vienlaikus neredzot veidu, kā tās saskaņot ar teātra finansiālajām iespējām, Vītols ir pieņēmis izsvērtu un atbildīgu lēmumu atstāt Dailes teātra valdes locekļa amatu, kā arī informējis par to Kultūras ministriju,” sacīja teātra sabiedrisko attiecību vadītāja Laura Leimane.

Viņa lēmums atkāpties seko pāris nedēļas pēc tam, kad aktieru īstenotā “apvērsumā” amatu pameta teātra mākslinieciskais vadītājs Džilindžers.

Dailes teātra aktieri izteica neuzticību Džilindžeram. Aktieri medijos publicēja vēstuli, kurā teikts, ka aktieri, balstoties savā ilggadīgā profesionālā pieredzē, zina to prasību kopumu, kurām būtu jāatbilst teātra mākslinieciskajam vadītājam un var saprast, pēc kādiem rezultātiem un kritērijiem var vērtēt viņa darbu ilgtermiņā. Runa nav par formāliem darba līgumā norādītiem darba pienākumiem, bet pēc būtības, norādīts aktieru vēstulē.

Šis prasību un sasniedzamo rezultātu kopums aktieru ieskatā ietver tādas funkcijas kā: repertuāra plānošana adekvāti teātra mākslinieciskajām ambīcijām un finansiālajām vajadzībām un šo abu vajadzību savstarpēja samērība. Plānošanai vajadzētu būt atbilstošai nekomerciāla, valsts dotēta teātra funkcijām. Tas ir darbs ar aktieru sastāvu, tā attīstības jautājumi. Tas tieši skar teātra nākotni ilgtermiņā, teikts aktieru vēstulē.

Tāpat aktieri uzskata, ka mākslinieciskā vadītāja pienākums ir kopējā teātra mākslinieciskā līmeņa uzturēšana, katras izrādes līmeņa un kvalitātes regulāra uzraudzīšana, līdz ar to, arī pastāvīga klātbūtne teātra ikdienas darbā. Tas ir pienākumu rūpēties par teātra reputāciju un prestižu sabiedrībā un profesionāļu vidē. Aktieru vēstulē uzsvērts, ka tas nozīmē arī uzņemties līdzatbildību par teātra kopējo finansiālo situāciju, mākslinieciskā personāla atalgojumu samērību adekvāti ieguldītajam darbam un sasniegtajiem rezultātiem.

“Un, protams, visbeidzot, mākslinieciskā vadītāja funkcija ir iestudēt savā teātrī mākslinieciski labas izrādes, vadoties ne tikai no kritērija, vai izdosies pārdot pilnas zāles, bet darbus, kas gūst gan kritiķu, gan prasīgas publikas atzinību. Kopumā tas ir: labi administrēt un tālredzīgi vadīt mākslinieciskos procesus teātrī,” teikts aktieru vēstulē.

Pēc Džilindžera un teātra darba attiecību pārtraukšanas, teātra aktrise Rēzija Kalniņa norādīja, ka Dailes teātrī tiks veidota pagaidu mākslinieciskā padome, kas pildīs līdzšinējā teātra mākslinieciskā vadītāja pienākumus.

Foto

View this post on Instagram

Dailes teātra izrādes ar TULKOJUMU ANGĻU VALODĀ titros! Performances of the Dailes Theatre with an ENGLISH TRANSLATION in surtitles! • James Goldman THE LION IN WINTER – The Lion in Winter explores themes of dysfunctional family, political maneuvering, war and peace, as well as aging, death, inheritance, and posterity. As the principle characters plot, scheme, conspire, and counter-plot between each other, the deep-seated emotional ties between them get played out in the political arena, such that sibling rivalry and marital jealousy translate into civil war, treason, and perhaps even murder among the members of a royal nuclear family. – 01.11.2019 19:00 • Arthur Miller THE CRUCIBLE – The Crucible takes place in Salem, during the Salem witch trials. The play is a fictionalized version of the trials and tells the story of a group of young Salem women who falsely accuse other villagers of witchcraft. The accusations and ensuing trials push the village into a hysteria which results in the arrests and deaths of local villagers. – 21.11.2019 19:00 11.12.2019 19:00 • Lai ērtāk redzētu titrus, iesakām izvēlēties sēdvietas no 10. – 17. rindai / In order to see the surtitles, please select seats in rows 10 – 17. • #dailesteatris #thecrucible #thelioninwinter

A post shared by Dailes teātris (@dailesteatris.lv) on

Autors: nozare.lv

20.10.2019.

 

TAVS KOMENTĀRS

Please enter your comment!
Please enter your name here

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.