Daudzas no mums bijušas situācijā, kurā veikalā nopirktais apģērbs izrādījies brāķis vai izmērs tomēr izrādījies par mazu. Varbūt tu vienkārši atnāc mājās un saproti, ka pirkums tevi neapmierina, bet kas notiek tālāk?
Saņēmām vēstuli no kādas mūsu lasītājas, kura sūdzās par apģērba atgriešanu Latvijas veikalos.
“Labdien, iepērkoties, piemēram, Anglijā vai Spānijā, esmu pieradusi, ka preces atgriešana nesagādā galvassāpes un neviens liekus jautājumus neuzdod, tomēr pie mums Latvijā situācija ir daudz, daudz citādāka. Nesen iepirkos veikalā “Sinsay”, veikalā iegādājos pidžammu, nopirku S izmēru, bet sapratu, ka vajadzēja izvēlēties M izmēru! Gāju atpakaļ uz veikalu, lai preci samainītu, veikalā man paziņoja, ka uz vietas attiecīgā izmēra pidžammas nav, bet tā esot pieejama citā lielveikalā, kurā arī atrodas šis pats veikals. Iekāpju mašīnā un dodos turp samainīt preci, bet man pie kases paziņo, ka tas nav iespējams, jo preci varu samainīt tikai un vienīgi “SINSAY” VEIKALĀ, KURĀ PRECE IEGĀDĀTA. Es biju sašutusi un mani argumenti, ka mani šeit sūtīja pirmā “Sinsay” veikala pārevēja, nedarbojās…
Neko darīt… Tad nu braucu atpakaļ uz pirmo veikalu, bet šajā veikalā manis meklētais izmērs vispār nav… Es esošo preci varot iemainīt tikai pret citu preci, bet naudu atpakaļ saņemt gan nav iespējams! Man tika paziņots, ka pēc nedēļas veikalā būs pievedums un varbūt tad, man kāda no jaunajām precēm patikšot, lai varētu samainīt ar manu pidžammu. Beigas šim stāstam ir laimīgas, bet nervi un laiks pazaudēti uz visiem 100%. Tā vien liekas, ka veikalā šis jautājums nemaz nav atrunāts. Interesanti ir arī tas, ka jau pērkot pidžammu pajautāju, vai būs iespēja samainīt, ja nu S izmērs izrādās par mazu. Man atbildēja, ka tas “ir iespējams” un pat uzrakstīja uz čeka, ka preci drīkst mainīt. Realitāte bija tāda, ka pirmā kasiere, pie kuras ar šo čeku piegāju, bija pārsteigta un paziņoja, ka šoreiz nāks pretī, bet vispār ar šādām lietām nenodarbojas. Tad kā šī paša veikala ģērbtuvēs var būt norāde, ka preci ir iespējams atgriezt?
Esam arī sazinājušies ar Patērētāju tiesību aizsardzības centru, lai uzzinātu, kādas tad ir patērētāja tiesības šādās situācijās. Vai tiešam preci iespējams atgriezt tikai tad, ja tai ir kāda vaina?
Atbilde, kuru saņēmām no Patērētāju tiesību aizsardzības centra
Labdien! 14 dienu atteikuma tiesības pārdevējam ir pienākums nodrošināt tikai, ka preci piedāvā iegādāties distancē (pa telefonu vai internetveikalā). Veikalā uz vietas patērētājam ir iespēja preci apskatīt un piemērīt pirms iegādes, tāpēc nodrošināt atteikuma tiesības veikaliem nav pienākuma. Ja kāds veikals to izvēlās darīt, tā ir tikai veikala paša izvēle un pretimnākšana patērētājiem.
Jautājums tirgotājiem vai likumu zinātājiem: Vai atgriežot preci, veikals var neatdot naudu, bet dot vienkārši savu dāvanu karti atgriežamās preces vērtībā? A, ja nu es negribu tur vairs iepirkties? Tikko biju tādā situācijā. ???? Dabūju dāvanu karti nederīgo bikšu vietā…
— Lauris Reiniks (@LaurisReiniks) June 15, 2020
Vai prece tika pirkta veikala mājaslapā? Tad 2 nedēļas ir tiesības atgūt naudu. Ja prece ir pirkta veikalā, tad šādu priekšrocību nav. Viss atkarīgs vai veikals pats nāk pretī. Ceru, ka palīdzēju 🙂
— Krista Klentaka (@KlentakaKrista) June 15, 2020
Ja prece ir brāķis, tad naudu var atgūt arī tad, ja tā pirkta veikalā uz vietas!
— Krista Klentaka (@KlentakaKrista) June 15, 2020
manuprāt, jābūt izvēlei: nauda vai dāvanu karte
— Madara Kandevica (@mkandevica) June 15, 2020
Komentāros dalies ar savu pieredzi!
Autors: Dieviete.lv