0.6 C
Rīga
trešdien, 18 decembris, 2024

Tiek plānota vienota “virtuālās klases” platforma!

 

Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) kopā ar Valsts izglītības satura centru (VISC) plāno veidot vienotu “virtuālās klases” platformu , kas novērstu to, ka mācību process notiek ļoti daudz dažādās platformās, preses konferencē atklāja izglītības un zinātnes ministre Ilga Šuplinska (JKP).

VISC vadītājs Guntars Catlaks informēja par IZM un “Edurio” veiktās aptaujas datiem, kurā skolēni atzina, ka attālināto mācību procesa laikā viņiem nepatika, ka saziņa ar skolu norisinās dažādās platformās. Skolēniem pietrūcis arī vienotas platformas, kurā varētu strādāt.

Ministre skaidroja, ka vienotas platformas izveide novērstu vienu no būtiskākajiem trūkumiem, un jaunas vielas skaidrošana un saziņa starp skolēniem un skolotājiem notiku vienā platformā. Tāpat šajā platformā varētu tikt uzdoti arī uzdevumi.

Šuplinska norādīja, ka saistībā ar vienotas “virtuālās klases” izveidi ministrija jau vairākkārt ir tikusies ar IT nozares pārstāvjiem, kuri IZM piedāvāja par pamatu izmantot vairākas platformas, ko attālinātā mācību procesā jau izmantoja skolas.

Pēc politiķes paustā, šī vienotā platforma tiks veidota uz kāda prototipa pamata, taču vēl nav zināms, cik lielā mērā tā būs piemērojama un finansiāli pielāgojama Latvijas iespējām. Vienlaikus ministre uzsvēra, ka būs konkurss un nozares pārstāvjiem būs iespēja tajā piedalīties.

Tāpat viņa atklāja, ka šobrīd iegūtais finansējums Covid-19 seku mazināšanai, proti, daļa no tā, iespējams, varētu tikt paredzēta šīs platformas izveidei.

Catlaks uzsvēra, ka uzsākot attālināto mācību procesu VISC izdeva vadlīnijas, kas paredzēja, ka skolai jāveido kopēju stratēģiju par digitālo pratību izmantošanu, taču pietrūkusi integrēta vide.

“Ja skola strādā ar dažādām platformām, tas rada lielu sarežģītību. Pietrūkst vienotas platformas un pie tās izveides mēs strādāsim, lai skolotāji un skolēni neemigrētu starp dažādām vietnēm un strādātu vienotā vidē,” pauda Catlaks.

Autors: nozare.lv

03.06.2020.

 

TAVS KOMENTĀRS

Please enter your comment!
Please enter your name here

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.