View this post on Instagram

Novērojums. Sievietes, kuras akli neseko tam ko diktē glancētie žurnāli, nepārveido sevi un nepielāgo sevi jaunā populārā dzīvesstila un skaistuma tendencēm. Nav vīriešu vajadzību vergi ( ar to es domāju, mazgāt , vārīt, izpatikt), bet gan veido savas partnerattiecības cieņpilni.Un māk aiziet, ja ir jāiet! Dzīvo patiesu baudpilnu dzīvi, vēro sabiedrību, iedvesmojas un spēj abstrahēties no svešu cilvēku viedokļiem par sevi. Ir tolerantas pret cilvēku izvēlēm un rod prieku nemateriālās pasaules lietās spēj, piedzīvot transformāciju savā apziņā un ķermenī ceļā uz savas pašapziņas atgūšanu vai celšanu. Reizēm mākslīgi uzliktās pašapziņas maskas var "saost"un salasīt pa gabalu. Kā ir ? Kā Jūs domājat? #pārdomas #rudens #silti #lindex #selfloveclub #beyourselfnotAnna #esiTupati #esiTunevisAnna #rudens #blogger #latvianblogger #plussize #plussizeblogger #beyou

A post shared by Indra Salcevica (@indrasalcevica) on

Modes māksliniece Indra Salceviča pievērsusi sabiedrības uzmanību problēmai, kas piesārņo ikviena Facebook lietotāja ziņu lenti – viltus lapas, kurās tiek piedāvāts laimēt jaunākos telefonus vai kādas citas vērtīgas balvas, pēdējā laikā saradušās kā sēnes pēc lietus. Aktuāls ir jautājums – vai kāds šajās viltus loterijās arī laimē, vai tas ir vien paņēmiens plašākas fanu auditorijas sapulcēšanai?

“Vai ik dienu manā Facebook ziņu lentē parādās kāda drauga nošērotaziņa, kur cilvēks atkal cer laimēt jaunāko iPhone ar nevienam nezināmas lapas palīdzību. Protams, ir skaisti, ka cilvēki joprojām, arī pieaugušā vecumā, tic brīnumiem, taču vai kāds jebkad ir šajās izlozēs ko laimējis? Pienāk noteiktais izlozes datums, taču tā nekur nav manāma – parādās vien jauna ziņa, ar ko atkal jādalās, lai atkal laimētu. Vien pavisam nedaudz ieslēdzotkritisko domāšanu, ikvienam būtu skaidrs, ka viss šis ir vien triks popularitātes audzēšanai – jau pavisam drīz lapa ar lielo sekotāju skaitu tiks pārdota uzņēmumam, kas izmisīgi cenšas ielauzties digitālā mārketinga pasaulē, iespējams, pat kādam viltus ziņu portālam,” pirms piedalīšanās izvērtēt informāciju aicina stiliste un blogere.

Tāpat Salceviča norāda, ka šajās viltus izlozēs bieži vien piedalās it kā saprātīgi cilvēki, kuriem šķietami nevajadzētu būt problēmām ar kritisko domāšanu un viltus ziņu atšķiršanu no patiesības. Tas liecina par problēmas aktualitāti – lai gan lielā daļā sabiedrības valda uzskats, ka atšķirt viltus ziņas ir pa spēkam katram, atkal un atkal pierādās, ka nepieciešams aktīvs darbs iedzīvotāju medijpratības veicināšanai. Indra Salceviča vērš uzmanību, ka mājaslapā ej.uz/taure atrodami pieci vienkārši punkti, par kuriem jāpārliecinās pirms dalīšanās ar ziņu – starp tiem atrodama arī nepieciešamība izvērtēt ziņas avotu, šajā gadījumā, – Facebook lapu, kurā tā parādās. Piemēram, ja lapa nav saistīta ar tehnoloģijām, maz ticams, ka tai būs pieejami lieki jaunākie telefonu modeļi izlozes vajadzībām. Arī iepriekšējo izložu laimētāju neesamība uzskatāma par tā saukto sarkano karogu.

Kultūras ministrijas 2017. gadā veiktais pētījums par iedzīvotāju medijpratību liecina, ka 83% sabiedrības ir pārliecināti, ka mediji un to saturs ievērojami ietekmē sabiedrības uzskatus. Puse Latvijas iedzīvotāju uzticas informācijai, ja tā izskanējusi kādā no medijiem, taču tikai 40% aptaujāto apgalvo, ka spēj atpazīt uzticamu informāciju no tendenciozas un safabricētas. Daloties savā pieredzē un raizēs, Indra Salceviča pauž atbalstu Valsts kancelejas, Kultūras un Iekšlietu ministrijas veidotajai kampaņai “Medijs ≠ Komēdijs”, kuras ietvaros ikviens aicināts pārbaudīt informāciju, pirms dalīties ar to virtuālajā telpā. Cīņā par situācijas uzlabošanos iesaistījusies ne tikai I. Salceviča, bet arī citas sabiedrībā zināmas personas, kas sociālajos tīklos aicina – domā, pirms dalies!

Autors: Medijs ≠ Komēdijs

 
Ko Tu par to saki?

Komentē

Dieviete.lv,  noteikumi, ētikas kodekss, [email protected] 2018

+371 66 66 00 22  Valguma iela 31a, Rīga.

or

Log in with your credentials

Forgot your details?