8.2 C
Rīga
piektdien, 29 marts, 2024

Rīgā aizvadīts starptautisks projekts “United Fashion”  

 

Šogad, oktobra beigās, Riga Fashion Week laikā, Latvijā norisinājās Eiropas nozīmes modes nozares projekts “United Fashion”, kura programmas ietvaros tika organizēts Eiropas dizaineru showroom, seminārs un radošā darbnīca par tēmu „Digitalizācija. Zīmola vadība”, kā arī tīklošanās pasākums, kura laikā modes dizaineriem bija iespēja iegūt noderīgu kontaktinformāciju savas uzņēmējdarbības attīstībai. 
 
Baltijas Modes federācija ir oficiālais “United Fashion” projekta partneris un organizators Latvijā un šo projektu rīkoja aizvadītās Rīgas modes nedēļas ietvaros. “Partnerība “United Fashion” projektā mums deva iespēju sniegt arvien jaunas iespējas ne tikai pašmāju, bet arī ārvalstu zīmoliem, modes māksliniekiem un citiem šīs jomas profesionāļiem. Pateicoties dalībai šajā projektā, ieguvēji bija arī šīs sezonas Rīgas modes nedēļas dalībnieki, jo tiem bija iespēja savas kolekcijas atrādīt rekordlielam skaitam starptautisku ekspertu un iepircēju, kas jau ir izrādījuši lielu interesi par Latvijas modes dizaineru veikumu un lūko pēc sadarbības iespējām,” stāsta Baltijas Modes federācijas prezidente Jeļena Strahova. “Projekta “United Fashion” ārvalstu dizaineri iepazinās ar Latvijas tirgu, turklāt mums starptautiskā sadarbība pavēra iespēju paplašināt Rīgas modes nedēļas ģeogrāfiskās aprises – šosezon uz RIGA FASHION WEEK lielā podija savas kolekcijas pirmo reizi prezentēja zīmoli no Maķedonijas un Portugāles,” turpina J. Strahova.
 

“United Fashion” Eiropas dizaineru showroom projektā piedalījās un savas kolekcijas prezentēja 15 modes zīmoli no 8 valstīm: Agnes Nordenholz no Vācijas, Teodora Mitrovska no Maķedonijas, Doriane Van OvereemSander Bos & Ruud Antoni un Snobe no Beļģijas, Gamme Blanche no Francijas, Duarte un Imuave no Portugāles, Diana Arno no Igaunijas, Undress un Kristi Andress no Lietuvas un no Latvijas – One Wolf, Talented, Pixie Won’t Play un Vaskala. Šie modes zīmoli savas kolekcijas divu dienu laikā atrādīja starptautiskai modes sabiedrībai – gan iepircējiem, gan mediju pārstāvjiem, blogeriem un influenceriem, gan arī Rīgas modes nedēļas apmeklētājiem.
 
Vērienīgu atsaucību izpelnījās šī projekta ietvaros organizētais seminārs un radošā darbnīca “Digitalizācija. Zīmola vadība”, tajā piedalījās 8 lektori un to apmeklēja aptuveni 80 dalībnieki. Šajā seminārā uzstājās tādi augstas klases profesionāļi kā Jonathan Chippindale, radošās aģentūras Holition vadītājs; Kristina Dimitrova, mediju un pasākumu platformas INTERLACED dibinātāja; Istituto Marangoni profesore Fiorenza Sarotto no Itālijas; Vēsma Kontere McQuillan – latviešu arhitekte un dizainere, pirmā Latvijas modes un stila žurnāla Pastaiga dibinātāja, Oslo Vesterdāles Mākslas, komunikāciju un tehnoloģiju augstskolas profesore, pašmāju stratēģis Kristaps Siliņš no White Label, kā arī Latvijas veikmīgo modes zīmolu INCH2, Amoralle un BOLD Concept Store pārstāvji.
 
Projekts “United Fashion” ir vērsts uz to, lai mudinātu modes dizainerus uz starptautiski orientētu uzņēmējdarbību, tādā veidā uzlabojot viņu konkurētspēju, jo mūsdienās mode ir viena no būtiskākajām kultūras un radošajām nozarēm Eiropā. Projekta ietvaros Rīgā modes dizaineri savas kolekcijas prezentēja plašam iepircēju pulkam no tādām modes industrijas lielvalstīm kā Itālija, Francija un Krievija, kā arī no Vācijas un Izraēlas. Turklāt viesu starpā bija arī vairāki vadošie nozares mediju pārstāvji, tai skaitā, no Schön!Marie ClairePRO Fashionun Dedicated. Lai nodrošinātu iespēju dizaineru veikumus aplūkot ne tikai klātienē, bet arī attālināti, pasaules vadošā dizaineru platforma Not Just A Labelveica interneta tiešraides Rīgas modes nedēļas un projekta “United Fashion” aktivitātēm.
 
Šī projekta ietvaros norisinās dažādas aktivitātes katrā no 7 Eiropas dalībvalstīm, kurās 4 gadu laikā vismaz 150 Eiropas dizaineriem un zīmoliem būs iespēja sevi prezentēt, iepazīt citu valstu tirgus iespējas, piedalīties semināros un diskusijās un dibināt noderīgus kontaktus ar nozares profesionāļiem. 
 
Projektā “United Fashion”, ko uzsāka MAD Briseles Modes un dizaina platforma (MAD – Brussels Fashion and Design Platform), sadarbojas 8 organizācijas no 7 dalībvalstīm – Baltijas Modes federācija no Latvijas, Flanders DC no Beļģijas, MAD Briseles Modes un dizaina platforma (MAD – Brussels Fashion and Design Platform) no Beļģijas, Not Just a Label no Lielbritānijas, Maisons de Mode no Francijas, ModaLisboa no Portugāles, Vācijas Modes padome (Fashion Council Germany), Fashion Weekend Skopjeno Maķedonijas. “United Fashion” projektu atbalsta ES fondu programma “Creative Europe”.

Autors: Riga Fashion Week

07.11.2018.

 

TAVS KOMENTĀRS

Please enter your comment!
Please enter your name here

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.