6731_tall

Kad karstums sasniedz un pārsniedz 28-30 grādus pēc Celsija, šajā laikā ievēro īpašu piesardzību, lai izvairītos no pārkaršanas un karstuma dūriena.

Visbiežāk cilvēki cieš no karsta laika radītās ietekmes tad, ja organisms nespēj atdzist un kompensēt karstuma radīto ietekmi.

 

Karstajās dienās riskam īpaši ir pakļauti:

  • Gados vecāki cilvēki (īpaši tie, kuri vecāki par 75 gadiem un kuri dzīvo vieni).
  • Zīdaiņi un mazi bērni (īpaši tie, kuri jaunāki par vienu gadu).
  • Cilvēki ar garīgās veselības traucējumiem, kā arī tie, kuri ikdienā ir spiesti paļauties uz apkārtējo palīdzību.
  • Slimnieki, kuri ir piesaistīti pie gultas.
  • Cilvēki, kuri lieto noteiktus medikamentus.
  • Cilvēki, kuri slimo ar hroniskām saslimšanām, īpaši ar elpceļu vai sirds slimībām.
  • Cilvēki, kuri lieto alkoholu vai narkotikas.
  • Cilvēki, kuri veic fiziskas aktivitātes (fizisks darbs, sports).

259863_218522311502154_837806_n
Bērnu veselība:

  • Uzturoties ārā, bērnam jāvalkā cepurīte vai lakatiņš un viņa āda no saules jāpasargā ar saules aizsargkrēmu.
  • Raugies, lai bērns regulāri padzertos.
  • Nekādā gadījumā neatstāj bērnu vienu pašu mašīnā.
  • Uzmani, lai bērns nepārkarst guļot. Atceries, ka mazuļa ratiņi var pārvērsties par „siltumnīcu” un bērns nopietni pārkarstot var iet bojā. Bērns var pārkarst, arī guļot karstās, smacīgās iekštelpās.

Kā pasargāt veselību karstā laikā?

  • Plāno savu dienu tā, lai vari izvairīties no karstuma un pēc iespējas vairāk atrastos labi vēdināmās telpās. Ja iespējams, neuzturies atklātā saulē un nestrādā ārā, kad karstums ir visintensīvākais (laikā no plkst. 11:00 līdz plkst. 15:00).
  • Ja tomēr jādodas ārā, valkā cepuri un gaišas, vieglas, elpojošas drēbes, ieteicams no kokvilnas auduma, paņem līdzi pietiekamu daudzumu ūdens.
  • Izvairies no ilgstošas un fiziskas piepūles saulē vai karstās nevēdinātās telpās.
  • Palielini izdzertā šķidruma daudzumu un lieto to pirms sāk mocīt slāpes.
  • Pamīšus lieto vēsu ūdeni ar augļu sulu vai minerālūdeni, dzeramo ūdeni.
  • Centies nelietot alkoholu, stipru kafiju un tēju, jo šie dzērieni pastiprina organisma atūdeņošanos.
  • Lieto saules aizsargkrēmus, lai neapdegtu.
  • Lai atvēsinātos, ej vēsā dušā, vannā vai norīvējies ar slapju dvieli.
  • Ievēro piesardzību peldoties. Atceries, ka pārkarsis cilvēks nedrīkst strauji iet peldēties aukstā ūdenī!

Ja karstajā laikā, pēc uzturēšanās saulē, rodas veselības problēmas, tādas kā, ķermeņa trīcēšana, drebuļi, augsta temperatūra, slikta dūša ar vemšanu, apziņas traucējumikrampji, samaņas zudums – zvani ātrajai palīdzībai 113.

Raksts tapis sadarbībā ar- file22457477_mana_liels

Avots: nmpd.gov.lv

 
0 Komentāru

Komentēt

Dieviete.lv,  noteikumi, ētikas kodekss, [email protected] 2019

+371 66 66 00 22  Valguma iela 31a, Rīga.

or

Log in with your credentials

Forgot your details?