3.4 C
Rīga
trešdien, 18 decembris, 2024

Latvijas iedzīvotāji visbiežāk izvēlas kafiju uz piena bāzes

 

Katras valsts iedzīvotājiem ir savas tradīcijas un ieradumi, kas vislielākajā mērā atsaucas uz garšas īpatnībām gan ēdienos, gan dzērienos. Kafija, kas atzīta par lielisku Somijā vai Norvēģijā, Latvijas vai Igaunijas iedzīvotājam var šķist nebaudāma. Tādēļ, gatavojot kafiju Latvijas patērētājam, ir svarīgi pārzināt ne vien kafijas pasaules tendences, bet arī iedzīvotāju vēlmes, stāsta Linda Sietiņa, Narvesen Latvija mārketinga daļas vadītāja.

shutterstock_184570475
publicitātes foto

Pēdējo gadu tendences uzrāda, ka kafijas mīļotāju skaits visā pasaulē, tai skaitā arī Latvijā, strauji pieaug. Starptautiskā Kafijas organizācija prognozē, ka pēc pieciem gadiem globālais pieprasījums pēc kafijas būs gandrīz par ceturtdaļu lielāks, nekā tas ir pašreiz. Pērn Narvesen klienti visā Latvijā ir izdzēruši tik daudz kafijas tasītes, ka, saliekot vienu pie otras, tās stieptos gar visu Rīgas līci. Turklāt pēdējos gados kafijas patēriņš ir tikai audzis. Šobrīd Latvijā populārākie ir kafijas dzērieni uz piena bāzes, piemēram, Cappuccino vai Caffe latte. Šāda tendence saglabājas pēdējo trīs gadu laikā. Iepriekš pircēji biežāk izvēlējās parastu kafiju ar pienu. Lai arī pēdējo gadu kafijas patēriņa tendences iezīmē, ka pamatvērtība ir tieši pati kafija bez pievienotām papildu garšām, daudzi neiedomājas savu kafiju bez dažādām piedevām, piemēram, kafijas sīrupiem, kanēļa, kakao un putukrējuma cepurītes.

Narvesen kā viens no pirmajiem Latvijas tirgū uzsāka attīstīt Take a way (līdzi ņemamās) kafijas kultūru, veidojot to kā neatņemu iedzīvotāju ikdienas sastāvdaļu. Šodien novērojam, ka šī tendence mainās no coffee to go uz go to coffee, kas nozīmē, ka cilvēki arvien biežāk apzināti dodas pakaļ kafijai uz kādu noteiktu vietu, kur tā tiek speciāli pagatavota,” stāsta Linda Sietiņa. Lielākais pieprasījums pēc līdzņemamās kafijas Narvesen veikalos veidojas, iestājoties siltajam pavasara laikam aprīlī un maijā. Savukārt tumšajā gada laikā kafiju visbiežāk iegādājas oktobrī, novembrī un decembrī.

Narvesen kafijas izvēle balstās uz itāļu kafijas tradīcijām. Pamatu pamats ir precīzi sabalansēts espresso kafijas maisījums no rūpīgi atlasītām un svaigi grauzdētām kafijas pupiņām, kas tiek gatavotas grauzdētavā ar 150 gadu pieredzi. Šīs kafijas aromātam ir raksturīga karameļu – riekstu nokrāsa ar pikantu noti. Ideālā kafijas maisījuma izstrādē, kas tiek izmantots kafijas pagatavošanā, līdzdarbojas vairāki kafijas eksperti, piemeklēti labākie kafijas aparāti no Šveices un, protams, regulāri tiek veikti pētījumi, fokusgrupas, kā arī tiek cītīgi sekots līdzi iedzīvotāju atsauksmēm sociālajos tīklos, lai piedāvātu labāko kafijas dzeršanas pieredzi ikdienas steigā.

“Esam novērojuši, ka Latvijas iedzīvotājiem patīk kafija, kas pagatavota no labi grauzdētām kafijas pupiņām ar izteiktu rūgtumu. Līdzīgi kā garša, pircējam ir svarīgi arī tas, kā kafija tiek pasniegta, vide un kā tiek veidots kopējais kafijas tēls. Tādēļ, lai atsvaidzinātu kafijas baudīšanas pieredzi, dažādojam kafijas krūzīšu dizainus, kā arī atjaunojam Narvesen veikalu vidi, lai padarītu kafijas baudīšanu vēl patīkamāku,” pieredzē dalās Linda Sietiņa

Par Narvesen

Narvesen ir vadošais mazumtirdzniecības franšīzes tīkls, kas visā Latvijā nodrošina ērtu iespēju ātri atjaunot enerģiju un saņemt ikdienā visnepieciešamākās preces un pakalpojumus. 255 tirdzniecības vietās Narvesen piedāvā daudzveidīgu svaigu un garšīgu ēdienu klāstu, atspirdzinošus dzērienus un plašu jaunāko preses izdevumu izvēli. Franšīzes tīkls Latvijā darbojas no 1997. gada, un Narvesen uzņēmumos, ieskaitot franšīzes ņēmējus, strādā vairāk nekā 650 darbinieki.

Narvesen franšīzes darbību Latvijā pārrauga uzņēmums SIA Narvesen Baltija, kurš pieder norvēģu uzņēmumam Reitan Convenience. Narvesen ietilpst Reitan uzņēmumu grupā, kas pārstāvēta Ziemeļvalstīs un Baltijā ar tādiem zīmoliem kā Narvesen, Pressbyrån, R-kiosk un 7-Eleven.

 

TAVS KOMENTĀRS

Please enter your comment!
Please enter your name here

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.