-0.5 C
Rīga
sestdien, 14 decembris, 2024

Vai tev patīk sarkanā krāsa?

 

Pētījumā tika iesaistīti deviņu valstu iedzīvotāji darbspējīgā vecumā, kam piedāvāja novērtēt vienkāršus apgalvojumus dažādās krāsās. Pētījuma dalībniekiem bija iespēja šos apgalvojumus novērtēt piecos apstiprinājuma vai nolieguma līmeņos no "pilnīgi piekrītu" līdz "absolūti nepiekrītu".

Rezultātā atklājās, ka krāsai ir liela nozīme lēmumu pieņemšanas procesā – tā spēj ietekmēt cilvēka uztveri un reakciju. Vairāk nekā puse aptaujāto (53 %) deva piekrišanu neitrālajiem apgalvojumiem drukātiem zaļā krāsā, apsteidzot tradicionāli melno, kas guva tikai 39 % respondentu pozitīvu novērtējumu. 

wallpaper_3_430

Savukārt, vispretrunīgākās respondentu reakcijas visu valstu, vecumu un dzimumu kontekstā novērotas sarkanas krāsas apgalvojumu vērtējumos. Viena trešdaļa respondentu apgalvojumiem drukātiem sarkanā krāsā piešķīra pretrunīgus vērtējumus visbiežāk, bet uz tiem pašiem apgalvojumiem melnā krāsā pretrunīgi reaģēja trīs reizes retāk. Saskaņā ar aptaujas rezultātiem, visneitrālāk tiek uztverta informācija, rakstīta zilā un melnā krāsā – tā vērtēja attiecīgi 47 % un 43 % respondentu. Proti, rakstot tekstus zilā un melnā krāsās, jārēķinās, ka tie tiek uztverti neitrāli, informatīvi un neizraisa papildus pozitīvas vai negatīvas reakcijas. Bet, ja vēlaties panākt pozitīvu vērtējumu savam rakstītajam, izmantojiet zaļo krāsu, kas guvusi vislielāko piekrišanas un absolūtas piekrišanas pārsvaru pētījumā.

wallpaper2_430

Krāsu un gaismas terapijas speciāliste Elita Goldmane, taujāta par zaļās krāsas ievērojamo nozīmi lēmumu pieņemšanas procesos, skaidro, ka zaļā ir harmonijas, pozitīvas attieksmes krāsa, tādēļ arī minētājā pētījumā šīs krāsas apgalvojumi ar lielu pārsvaru ieguva lielāko piekrišanu. Krāsu speciāliste zaļo raksturo kā ietekmes, pacietības, izturības, gaidīšanas, cerības un pastāvīguma krāsu.

Klikšķini šeit un izvēlies Cosmo ekrāna tapeti savā mīļākajā krāsā!

 

TAVS KOMENTĀRS

Please enter your comment!
Please enter your name here

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.