Visā pasaulē novembris tirdzniecības nozarē tiek uzskatīts par gada noslogotāko mēnesi, kad krīt pārdošanas rekordi un cilvēki sāk Ziemassvētku dāvanu iegādi. Pērn Melnās piektdienas (Black Friday) kampaņas ietvaros Pigu Grupas tiešsaistes veikalus, kuros iekļaujas arī 220.lv, apmeklēja apmēram pusmiljons interneta lietotāju. Tiek prognozēts, ka šogad pirktāko preču kategorijas būs mēbeles, sadzīves tehnika, datori un elektronikas preces.
Šogad 220.lv apvienojis divas globālās iepirkšanās tradīcijas – Melnā piektdiena jebBlack Friday un Single’sDay, atlaižu maratonam ilgstot divas nedēļas. Līdz ar to tiek prognozēts, ka uzņēmums uzrādīs vēl lielāku veikto pirkumu skaitu nekā gadu iepriekš, un tiek plānots, ka šogad Pigu Grupas interneta veikalus apmeklēs 2 miljoni cilvēku.
220.lv izpilddirektors Raimondas Žilēnasstāsta, ka šobrīd iepirkšanās tiešsaistē piedzīvo strauju izaugsmi, tāpēc fakts, ka pārdošanas apjomu pieaugums tiek novērots ne tikai globālā mērogā, bet arī Baltijas reģionā, nav pārsteigums. Tas ir saistīts gan ar pieejamību, gan patērētāju ieradumiem un zināšanām, kas ir labvēlīgas e-vides lietošanai ikdienā. Tāpat svarīgs faktors ir ērta iepirkšanās un dažādie maksājumu veidi, kas iespējami tiešsaistes pirkumiem.
Žilēnas arī uzsver, ka e-komercijā strauji pieaug viedtālruņu ietekme, tos izmantojot gan izvēloties preces, gan veicot pašus pirkumus:“Mūsu prognozes ir, ka šogad liela daļa Pigu Grupas apmeklētāju un pircēju savus pirkumus veiks mobilajos tālruņos. Tiek lēsts, ka vairāk nekā puse no visiem pircējiem kampaņas laikā veiks preču meklēšanu savos mobilajos tālruņos, un septiņi no desmit klientiem izmantos kampaņas piedāvājumus Melnās piektdienas ietvaros.”
Melnā piektdiena kā starts Ziemassvētku dāvanu pirkumiem un citi patērētāju paradumi
Patērētāju paradumi liecina, ka katru gadu cilvēki sāk Ziemassvētku plānošanu arvien savlaicīgāk un liela daļa no svētku pirkumiem tiek veikta jau novembrī. Galvenais iemesls, kāpēc klienti izvēlas iepirkties Melnās piektdienas ietvaros, ir vēlme ietaupīt. Pagājušā gada Melnās piektdienas kampaņas rezultāti atspoguļo visu Baltijas valstu pircēju aktivitāti Pigu Grupas e-veikalos, ļaujot secināt, kuri pircēji veikuši pirkumus atlaižu ietvaros vai – izmantojot lojalitātes programmu uzkrātos punktus. Secināts, ka Latvijā tie ir trīs no desmit pircējiem, Lietuvā četri no desmit, savukārt Igaunijā katrs otrais.
Vērtējot Baltijas pircēju paradumus, 220.lv norāda, ka igauņi ir pirmie, kas uzsāk Ziemassvētku gatavošanās procesu. Pērn Ziemassvētku eglītes tika iekļautas starp desmit populārākajām preču vienībām, ieņemot trešo vietu. Tomēr jāuzsver, ka pircēji Melnās piektdienas atlaižu maratonā galvenokārt iegādājas smaržas, kosmētiku, mazo sadzīves tehniku, rotaļlietas un citas preces bērniem.
Single’sDay tiek svinēta 11. novembrī un ir lielākā iepirkšanās diena pasaulē. 2017.gadā Single’s day ietvaros ķīnieši iztērēja gandrīz 40 miljardus eiro. Tikmēr Amerikas Savienotajās valstīs aizsāktā Black Friday tradīcija pērn apgrozījusi 7 miljardus eiro, un joprojām tiek uzskatīta par pasaulē populārāko iepirkšanās tradīciju.
Šogad Melnā piektdiena tiks atzīmēta 23.novembrī.
Autors: Pigu.lt un 220.lv