14.3 C
Rīga
ceturtdien, 28 marts, 2024

Kāda ir jauniešu attieksme pret luksusa precēm? Pieci raksturojoši fakti

 

Mileniāļi, Y paaudze jeb tūkstošgadnieki – cilvēki, kas uzauguši tehnoloģiju pārmaiņu laikmetā. Paredzams, ka līdz 2025.gadam, kad vecākie būs pirktspējas brieduma gados, puse luksusa tirgus būs mileniāļi.

Kā liecina Boston Consulting Group(BCG) luksusa preču starptautiskais tirgus pētījums, 4-5% luksusa preču patērētāji šobrīd ģenerē 30% no globālā tirgus.  Juvilierizstrādājumu un pulksteņu ražotājs “Chopard” raksturo Y paaudzi ar pieciem atslēgas vārdiem.

#JAUNA PAAUDZE

Šobrīd tā sauktā Y paaudze (25-35 gadi) plus Z paaudze (5-20 gadi) kopā ir jau 2.3 miljardi, kas ir 32% pasaules iedzīvotāju. Līdz 2025.gadam mileniāļu kopskaits sasniegs pusi zemeslodes iedzīvotāju. “Pasaules luksusa preču tirgus ir jauna izaicinājuma priekšā,  pēc “BCG” pētijuma datiem, 2024.gadā 50% luksusa preču pircēju būs mileniāļi, kuru dzīves vērtības un pirkšanas paradumi ir atšķirīgi”, uzsver “ChopardBoutique Riga” salonnveikalapārstāve Madara Mančinska.   

#TIEŠSAISTĒ

Mileniāļi ir ultra savienoti, jo ar tehnoloģijām ir sasaistīti praktiski no dzimšanas. Nekad vēl pirms tam neviena demogrāfiskā slāņa ikdienas dzīve nav bijusi tik ļoti atkarīga no tehnoloģijām. Kā rāda BCG pētijums, mileniāļi lielāko daļu jeb 66% pirkumu veic no viedierīces un tikai 34%, izmantojot datoru, kamēr X paaudze (36-50 gadi) pusi pirkumus izdara viedierīcē un pusi datorā.

#APĶĒRĪGI

Y paaudzes intelekta līmenis ir vēsturiski augstākais salīdzinājumā ar iepriekšējām paaudzēm. Internets šiem cilvēkiem ir logs uz pasauli no maza vecuma, un pateicoties tam, viņi izvēles veic ātri, dodot priekšroku tam, kas sola pieredzi jeb piedzīvojumu un nevilcinās ar iegūto pieredzi uzreiz tiešsaistē dalīties ar citiem.

#NORŪPĒJUŠIES

Mileniāļi ir saņēmuši mantojumā ‘bojātu’ planētu: globālā sasilšana, novecojoša populācija, izsīkstoši dabas resursi, tie ir tikai daži no izaicinājumiem, kas viņus sagaida, un arī ir iemesls tam, kāpēc šī paaudze arvien noraidošāk izturas pret jebkuriem t.s. ‘vecajiem’ pasaules uzskatiem. Mileniāļiem ir cita vērtību skala attiecībā pret luksusa precēm. Pētījums apstiprina, ka papildus klasiskajai vērtībai – “kvalitāte”, Y paaudze luksusa zīmolos meklē “ekstravagance” un “jautrība”.

 #IRONISKI

Mileniāļi komunicē caur ironisku humoru, kuru izmanto kā protestu pastāvošajai lietu kārtībai. Jau ir pierādījies, ka sociālajos tīklos šis komunikācijas veids var kļūt par spēcīgu ieroci masu ‘tracināšanai’. “Ņemot vērā to, ka sociālie tīkli pašlaik ir 39% luksusa preču pircēju informācijas kanāls Nr. 1, tirgotājiem jābūt ļoti apdomīgiem”, stāsta “ChopardBoutique Riga” pārstāve.  

Autors: Boston Consulting Group

 

 

TAVS KOMENTĀRS

Please enter your comment!
Please enter your name here

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.