6.1 C
Rīga
piektdien, 27 decembris, 2024

Misters Bīns, Toms Krūzs un citas slavenības, kas bija vai ir autosportisti

National Geographic 10/10/2023 19:55
 

Pasaules šovbiznesa industrijā bija un ir ne mazums spožu zvaigžņu, kas gatavi nomainīt starmešu gaismas pret motoru rūkoņu un smalkos kostīmus pret autosacīkšu pilotu kombinezoniem, vēsta kanāls “National Geographic”.

Holivudas leģenda Stīvs Makvīns (1930-1980) bija kaislīgs sacīkšu braucējs – amatieris. Viņam piederēja arī iespaidīga klasisko sporta automobiļu un motociklu kolekcija. Jāatzīmē, ka filmēšanas laukumā viņš pats izpildīja trikus ar motocikliem, kā arī neizmantoja kaskadierus ainās ar pakaļdzīšanos.

Mūsdienās aktieris Maikls Fasbenders, kura dzīslās rīt vācu un īru asinis, ir pazīstams ne tikai ar savām spožajām lomām, bet arī kā aktīvs autosportists, kurš piedalās sacīkstēs. Fasbenders savu  karjeru autosportā uzsāka vairāk kā hobiju, tomēr aizrāvās un piedalījās pat prestižajās Lemānas 24 stundu izturības sacīkstēs.

1990. gadu popzvaigzne Šeins Linčs no grupas “Boyzone” savu autosportista karjeru jau ir beidzis un pašlaik kopā Danu Barufo raidījumā “Superauto rūpnīcas” īsteno teju neiespējamus auto renovācijas projektus. Proti, puišiem īsā laikā jāpārveido spēkrati tā, lai tie atbilstu stingrajām prasībām un no “parastiem”  dzelzs rumakiem pārtaptu par superauto.  

Aizraujošā raidījuma “Superauto rūpnīcas”, kas liks straujāk pukstēt ikviena auto entuziasta sirdij, otrās sezonas pirmizrāde jau trešdien, 11. oktobrī, kanālā “National Geographic”!  Gaidot pirmizrādi, kanāls “National Geographic” aicina iepazīties ar televīzijas, kino un popmūzikas zvaigznēm, kas izvēlējās autosportistu karjeru! 

Misters Bīns: nopietns autosportists

Kurš gan no mums nav smējies par Rovana Atkinsona jeb mistera Bīna izdarībām! Atkinsona slavenākajam varonim arī piederēja tikpat smieklīgs braucamrīks. Proti, 1977. gada izlaiduma “Mini Cooper” koši dzeltenā krāsā.

Kā izradās, aiz kadra aktierim patika būt pie stūres daudz nopietnākiem dzelzs rumakiem. Rovans Atkinsons ilgus gadus piedalījās autosacīkstēs. Kad viņam nebija jābūt filmēšanas laukumā, Atkinsons bieži vien pavadīja laiku, traucoties pa trasēm visā pasaulē, kā arī rakstot materiālus specializētiem auto žurnāliem. 

Viņam iepriekš piederēja “McLaren” F1 sacīkšu automašīna, ar kuru viņš 1980. gados piedalījās “Renault 5 Manufacturer’s Turbo Cup” sacīkstēs. Ar to viņš diemžēl iekļuva nopietnā avārijā. Vēlāk sacīkstēs viņš piedalījās ar “Aston Martin”.

2014. gadā Atkinsons sacensībās nokļuva bīstamā frontālā sadursmē. Toreiz viņš bija pie “Ford Falcon” retro automašīnas stūres. Par laimi, komiķis guva tikai nelielas traumas, tiesa viņa spēkratu pēc šīs avārijas atjaunot vairs nevarēja.

“Grejas anatomijas” zvaigzne, kas 38 gadu vecumā kļuva par autosportistu

Šarmantā amerikāņu aktiera Patrika Dempsija piemērs ir pierādījums tam, ka var veiksmīgi apvienot aktiera un profesionāla autosportista profesijas. Viņš iemantoja popularitāti, tēlojot ārstu Dereku Šepardu ar iesauku “McDreamy” jeb Sapņainais seriālā “Grejas anatomija”, ko svētdienās demonstrē kanāls “Fox Life”.

Taču pēdējos teju 20 gados viņš paralēli ir pievērsies savai otrajai kaislībai – autosacīkstēm. Viņa aizraušanas ar tām sākās 2004. gadā. Toreiz aktieris dāvanā no sievas saņēma trīs dienu auto sacīkšu pilota apmācības kursu. Jau nākamajā gadā viņš piedalījās vairākas slavenību auto sacensībās. 

Pēc pirmajiem panākumiem viņš pakāpeniski virzījās uz augšu autosporta hierarhijā. Viņš uzvarēja vairākas sacīkstes un pat kļuva par autokrosa čempionu.  Bet spožākie panākumi Dempsijam bija, kad viņš vairākus gadus pārstāvēja vācu sporta auto ražotāja “Porsche” komandu prestižajās Lemānas 24 stundu izturības sacīkstēs. Jāpiebilst, ka Dempsijs un viņa komanda 2015. gadā Lemānā svinēja uzvaru.

Kopš 2015. gada viņš sacīkstēs tik aktīvi vairs nepiedalās, taču tas nenozīmē, ka viņš vairs nemīl autosportu. Proti, viņam pieder daļa no komandas “Dempsey Proton Racing”, kuras piloti ar panākumiem startē dažādās sacīkstēs. 

Toms Krūzs: ļoti slikts auto braucējs 

Holivudas superzvaigzne Toms Krūzs jaunībā tik ļoti aizrāvās ar autosacīkstēm, ka savu mīlestību pret šo sporta veidu pārnesa arī uz ekrāna. Proti, viņš bija redzams 1990. gadā  filma “Pērkona dienas” (“Days of Thunder”), kas ir veltīta autosacīkstēm.

Krūza aizraušanās ar sacīkšu automašīnām sākās 1986. gadā, pēc tam, kad viņš kopā ar leģendāro aktieri Polu Ņūmenu (1925-2008) nofilmējās grāvējā “Naudas krāsa” (“Color of Money”). Ņūmens arī savulaik bija pazīstams, kā sacīkšu dalībnieks. Jāpiezīmē, neskatoties uz to, Krūzs ļoti mīl sacīkstes, viņš autosporta pasaulē bija pazīstams kā ļoti slikts pilots. Proti, viņš pat ieguva iesauku “See Cruise Crash” jeb “Redzēju, kā Krūzs avarē”. 

Pēc aktiera braukšanas instruktoru domām, problēma bija tajā, ka viņš pie stūres bija pārāk agresīvs. Pats Krūzs visā ir vainojis savu mācīšanas īpatnību – disleksiju. Proti, viņam ir grūtības lasīt un saprast izlasīto.

Neatkarīgi no iemesla, Krūzam beigās tomēr bija jāatsakās no sacīkstēm, jo ​​filmu studijas, ar kurām viņam kontrakti, atteicās aktieri apdrošināt, ja viņš turpinās nodarboties ar riskanto hobiju. Tomēr Toms Krūzs joprojām ir kaislīgs auto sacīkšu fans un pat bija redzams slavenajā BBC televīzijas šovā “Top Gear”.

Šeins Linčs: No tīņu elka par auto atjaunošanas ekspertu  

Šeinu Linču daudzi popmūzikas fani atceras kā īru puišu grupas “Boyzone” dalībnieku. 1990. gadu vidū viņi Eiropā bija ne mazāk populāri, kā, piemēram, līdzīgie amerikāņu projekti “Backstreet Boys” un “N’Sync”, savukārt Lielbritānijā slavas ziņā “Boyzone” atpalika vienīgi no “Take That”. Jāatzīmē, ka “Boyzone” darbības laikā visā pasaulē tika pārdoti 25 miljoni ierakstu.  

Taču puišu muzikālo grupu ziedu laiki sen jau pagājuši, un arī “Boyzone” dalībnieki aizgāja katrs savu ceļu. Šeins Linčs pievērsās auto sacensībām. Četrus gadus, no 2002. līdz 2006. gadam, viņš bija Lielbritānijas sporta auto meistarsacīkšu dalībnieks. Jāpiebilst, ka 2003. gadā viņš bija tuvu uzvarai Lielbritānijas čempionāta noslēdzošajā posmā, taču dažus apļus pirms finiša avarēja.  

Linčs daudzus gadus bijis arī drifta meistarsacīkšu dalībnieks. Pēc autosportista karjeras beigām, Linčs atvēra autosalonu, kurā var iegādāties sporta auto, piemēram, “Ferrari”, Lamborghini” un citas ekskluzīvas mašīnas. Viņam arī pašam pieder daudzi reti “Bentley”, “Rolls-Royce”, “Mercedes-Benz” un “Ferrari” eksemplāri.  

Viena no Šeina lielākajām kaislībām ir auto restaurācija un pār. Tagad viņš ir gatavs demonstrēt savu talantu arī skatītājiem, kopā ar auto meistaru Danu Barufo būvējot auto prasīgajiem Aleksa Prindivila klientiem.  

Jaunā sezona – jauni izaicinājumi  

Jaunajā sezonā Alekss Prindivils saņems pasūtījumu no kāda reta “Porsche” modeļa īpašnieka. Proti, 1970. gadā vācu sporta auto ražotājs sadarbībā ar “Volkswagen” izlaida “Porsche 914”, kurš bija pazīstams arī kā “VW Porsche”. To ražoja tikai divus gadus – līdz 1972. gadam, tāpēc šis spēkrats ir diezgan rets un kolekcionāru iecienīts.  

Aleksa klients vēlas ar šo mašīnu piedalīties auto sacensībās Zviedrijā, kur ziemas mēnešos temperatūra ir krietni zem nulles. Turklāt spēkratam jābūt gatavam jau pēc četrām nedēļām! Šeins un Dans, protams, darīs visu iespējamo, lai “Porsche” būtu gatavs sacensībām, bet pat viņi nav līdz galam pārliecināti, ka spēs to paveikt.  

Tāpat pie Aleksa vērsies  “Bentley GT” īpašnieks, kura vēlme ir pārveidot savu luksusa klases auto par bezceļu karali. Lai gan pirmajā brīdī šķita, ka tas nav iespējams, mehāniķi ķērās pie darba. Kas viņiem sanāca, uzzināsim jau pavisam drīz! 

Šajā sezona brīnumainas pārvērtības piedzīvos arī 1980. gadu amerikāņu superzvaigzne “DeLorean”, itāļu skaistulis “Maserati””, jaudīgais vācu “Audi R8”, britu superauto “McClaren” un citi spēkrati.  

Raidījuma “Superauto rūpnīcas” otrās sezonas pirmizrāde jau trešdien, 11. oktobrī, kanālā “National Geographic”!  

 

TAVS KOMENTĀRS

Please enter your comment!
Please enter your name here

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.