2.8 C
Rīga
ceturtdien, 19 decembris, 2024

Šīs lietas nevajadzētu liegt saviem bērniem

 

Jebkuri aizliegumi ir labi ar mēru, jo tie atņem bērnam vārda brīvību, iespēju saprast sevi, izmēģināt spēkus apkārtējā pasaulē. Un tas ir svarīgs nosacījums pilnīgai attīstībai. Vai šaubāties par savām vecāku metodēm? Kas tieši nav jāaizliedz bērnam? Mēs iesakām pārbaudīt sevi.

Šīs ir tās lietas, kuras nevajadzētu aizliegt saviem bērniem.

Fantazēt

Nebaidieties no tā, ko nevarat kontrolēt. Ja bērnam patīk radīt izdomātas pasaules, iedomātus draugus, izdomāt dažus scenārijus savā galvā, tas ir pat labi, jo tas palīdz viņam pārdzīvot reālās pasaules grūtības, atrast nestandarta pieeju problēmu risināšanai un pārvarēt viņa kautrību. Ticiet man, viņš lieliski apzinās, kur ir realitāte un kur fantāzija. Neatņemiet viņam šo spēli, labāk ir palīdzēt viņa bagātīgo iztēli novirzīt uz radošām lietām.

Gulēt ar nakts lampiņu

90% bērnu baidās no tumsas, tā ir normāla parādība – šausmu filmu ietekme, bērnišķīgi šausmu stāsti, nezināmā sajūta. Mēģiniet izturēties ar cieņu pret viņa jūtām, neesiet stingrs vecāks. Palīdziet tikt galā ar murgiem, atgādiniet, ka esat tuvu, un pasargāsiet bērnu no visiem monstriem zem gultas. Varat arī iegādāties talismana rotaļlietu vai skaistu nakts lampiņu. Baiļu ignorēšana tās tikai palielinās, izraisīs bezmiegu un veselības problēmas.

Bojāt savas rotaļlietas

Dažreiz ar bērna vēlmi visu izjaukt un salauzt izpaužas banāla tieksme pēc apkārtējās pasaules iepazīšanas. Nerājiet bērnu, aizliedzot viņam bojāt rotaļlietas. Jūs pats šīs mantas viņam iedevāt, tās tagad nav jūsu, ļaujiet viņam iemācīties uzņemties atbildību par lietu drošību. Salauzts? Nesteidzieties iegādāties aizstājēju, ļaujiet bērnam saprast savas rīcības sekas, nākamreiz viņš rūpīgi domās. Protams, tas neattiecas uz citu cilvēku lietām, kuras viņš sabojāja. Aizliegumi un sodi šeit ir diezgan piemēroti.

 

TAVS KOMENTĀRS

Please enter your comment!
Please enter your name here

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.