Visiem zināms stāsts – sāksies jauns gads, sākšu vairāk sportot, ēst veselīgāk, dejot, gleznot, nodarboties ar labdarību, iekopt dārzu… Speciālisti gan saka, ka vieglāk pie plāna pieturēties ir tad, ja to sadala visa gada garumā, nevis uzsāk visu reizē. Zemāk ir daži padomi, kā varētu pieturēties pie savas lielās apņemšanās.

Pirmkārt, katru dienu domā par savu veselību. Kā to vieglāk panākt? Iesaisti savā ikdienā fiziskās aktivitātes un veselīgu ēšanu. Piemēram, cik reizes dienā tu ieej un izej no savas mājas? Noliec pie durvīm sporta apavus. Tas tev katru dienu ļaus atcerēties par to, ka vēlējies vairāk sportot. Tam būtu jāiedvesmo tevu uzvilkt sporta tērpu un pēc darba aizdoties uz trenažieru zāli vai pavingrot mājās.

Runājot par vingrošanu mājās… Nevajag uzreiz sākt ar stundu garu treniņa programmu. Tu ātri nogursi, tev ātri apniks, un pēc pirmajām pāris dienām tu par savu apņemšanos būsi aizmirsusi pavisam. Labāk ir sākt ar 15-30 minūšu garām vingrošanas sesijām. Tas ļaus tik ļoti nenogurt un pierast pie slodzes.

Nevajag uzreiz sākt ar stundu garu treniņa programmu. Tu ātri nogursi, tev ātri apniks, un pēc pirmajām pāris dienām tu par savu apņemšanos būsi aizmirsusi pavisam.

Ja tev regulāri ir vēlme našķoties, tā ir problēma. Pamēģini šo: izveido šķērsli starp sevi un neveselīgajiem ēdieniem. Piemēram, ledusskapī priekšā ēdienam izvieto ūdens pudeles, tādējādi liedzot sev iespēju apskatīties, kas labs un gards ir ledusskapī. To pašu var darīt arī skapjos – izvieto visur ūdens pudeles, lai tad, kad vēlētos panašķēties, izdzertu vispirms pudeli ūdens.

Ja tu esi vēlā vakara ēdājs, tad pamēģini šo: iesmērē savas rokas ar lielu daudzumu losjona vai pat nolako nagus. Tādējādi tev zudīs vēlme vilkt no pakas ārā čipsus vai citus kraukšķus. Tu taču negribi sabojāt svaigo manikīru vai ēst čipsus ar roku krēma garšu?

Un pats galvenais – koncentrējies uz savu mērķi. Ikreiz, kad tiec pāri vēlmei noslinkot vai apēst ko nelabu, uzslavē sevi. Pozitīvas frāzes pavisam noteikti būs laba motivācija neapstāties pie sasniegtā. Tāpat vari pozitīvās lietas uzrakstīt uz līmlapiņām un izlīmēt pa māju. Tādējādi tu vari trenēt savu prātu koncentrēties pozitīvajam.

 

Tekstu sagatavoja: Diāna Dieviete/ Avots: Edition.cnn.com

 
Ko Tu par to saki?

Komentē

Dieviete.lv,  noteikumi, ētikas kodekss, [email protected] 2019

+371 66 66 00 22  Valguma iela 31a, Rīga.

or

Log in with your credentials

Forgot your details?